bloggen

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Welke foto's bedoel je? De screenshots van Half-Life2?
Nee nee ik bedoel op je persoonlijke homepage. Mooie locaties en mooie en (goed genomen) foto's.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
U Black Emperor
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 oktober 2003, 16:42
Locatie: Silent Hill
    unknown unknown

Bericht door U Black Emperor »

log zelf via www.web-log.nl
kan je vrij veel aanpassen & er komen binnenkort meer opties bij
Lift Ur Skinny Fists Like Antennas 2 Heaven
Slagers
Berichten: 19
Lid geworden op: 7 januari 2005, 14:52
    unknown unknown

Bericht door Slagers »

Niet om het eoa, maar bij web-log kun je juist nauwelijks wat aanpassen volgens mij. Alle web-log zien er iig hetzelfde uit...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Slagers schreef:Niet om het eoa, maar bij web-log kun je juist nauwelijks wat aanpassen volgens mij. Alle web-log zien er iig hetzelfde uit...
Dan heb je blijkbaar nog niet veel weblogs bezocht. De structuur is inderdaad hetzelfde (chronologisch gerangschikt, nieuw naar oud), maar daar blijft het meestal bij.

Dit zijn enkele bekende weblogs:
- Asterisk
- Jeffrey Veen
- Daring Fireball
- HicksDesign
- SimpleBits

De weblogs die jij bekijkt, zijn van die kant-en-klare weblogs waar ik het over had. Je selecteert een thema en begint te bloggen. Dan krijg je natuurlijk weblogs die er hetzelfde uitzien... Er zijn echter ook veel bloggers die zelf hun layout samenstellen.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Bytewarrior: volgensmij had Slagers het over de dienst van web-log.nl. Daar is behalve kleur en lettertypen heel weinig te wijzigen en ziet veel er hetzelfde uit.
Voor echte weblogs is het idd wel veel keus en kun je je creativiteit helemaal los laten.
Slagers
Berichten: 19
Lid geworden op: 7 januari 2005, 14:52
    unknown unknown

Bericht door Slagers »

Idd, want de vraag ging ook over web-log.nl.
Wat overigens wel grapsig is: http://web-streepje-log.nl ;-)

@bytewarrior: ik log zelf al ruim 4 jaar, andere weblogs bezoeken is een van mijn dagelijkse bezigheden.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Slagers schreef:@bytewarrior: ik log zelf al ruim 4 jaar, andere weblogs bezoeken is een van mijn dagelijkse bezigheden.
Sorry dan. Ik had nog nooit van die web-log dienst gehoord ('t is iets typisch Nederlands blijkbaar) en ik trok misschien te snel een conclusie...

Je hebt wel gelijk. Er zijn al te veel van die kant-en-klaar weblogs waardoor er een soort 'gewenning' is ('hé, dit heb ik al eens gezien'). En zoiets is niet goed voor de weblogs.
Als je veel bezoekers wilt trekken, moet je je kunnen onderscheiden van de rest... ;)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Als je veel bezoekers wilt trekken, moet je je kunnen onderscheiden van de rest...
Het is net als met de liefde inhoud = belangrijker dan het uiterlijk :P
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:
Als je veel bezoekers wilt trekken, moet je je kunnen onderscheiden van de rest...
Het is net als met de liefde inhoud = belangrijker dan het uiterlijk :P
Tuurlijk, maar het eerste waar iemand naar kijkt is naar de lay-out. Veel kan je niet misdoen, maar er zijn er die er toch in slagen om afzichtelijke weblogs te maken. Op die manier houd je natuurlijk wel de 'lezers', maar jaag je eventuele geïnteresseerden weg.

Schoon (voor de Nederlanders: 'mooi') is natuurlijk zeer subjectief...
Slagers
Berichten: 19
Lid geworden op: 7 januari 2005, 14:52
    unknown unknown

Bericht door Slagers »

Idd, de inhoud en layout zijn onlosmakelijk van elkaar verbonden. En een standaard template kan nooit de stijl van de schrijver(s) weergeven.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Slagers schreef:Idd, de inhoud en layout zijn onlosmakelijk van elkaar verbonden. En een standaard template kan nooit de stijl van de schrijver(s) weergeven.
Ik heb even op http://www.debaasjes.nl/ gekeken. Ik kom helaas niet verder dan de lay out. Door de zwarte achtergrond en de felle oranje kleur kan ik niet veel lezen. Das Jammer!
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Slagers
Berichten: 19
Lid geworden op: 7 januari 2005, 14:52
    unknown unknown

Bericht door Slagers »

Volgens mij is het wit op zwart, toch behoorlijk contrasterend. Maar ieder zijn mening natuurlijk, gelukkig hebben we toch nog behoorlijk wat bezoekers.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:Door de zwarte achtergrond en de felle oranje kleur kan ik niet veel lezen. Das Jammer!
Gebruik de bookmarklet zap colors. Sleep de voorziene link in je bookmarkbar. Als je nu nog zo'n website tegenkomt, klik gewoon op 'Zap Colors' in je toolbar. Je krijgt dan zwart op wit, met blauwe links...

Soms zeer handig die bookmarklets. ;)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Volgens mij is het wit op zwart, toch behoorlijk contrasterend
Ik kan niet tegen fel licht of contrasten. Op mijn werk hebben ze voor mij de TL balk uitgezet. In de zomer heb ik bijna altijd zonnebril op. 8)
Als je nu nog zo'n website tegenkomt, klik gewoon op 'Zap Colors' in je toolbar. Je krijgt dan zwart op wit, met blauwe links...
eh nee ik gebruik dan een andere "extensie" dat zwarte kruisje rechtsboven in het tabblad :wink:

gelukkig hebben we toch nog behoorlijk wat bezoekers.
Gelukkig maar, het zou zonde van je tijd en engie zijn als er niemand langs zou komen
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

*SCHOP*

Velen wisten het waarschijnlijk al, maar mensen die niet m'n pagina met extensies kennen: daar is ook een blog :P .

Ik ben nu net klaar met m'n template (volgende verandering als een vriendin van me tijd heeft om artwork te maken) en eindelijk tevreden. En het aantal blogs van leden dat ik hier tegenkom valt me een beetje tegen eerlijk gezegd ;) .

Klik de Afbeelding hieronder maar ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Plaats reactie