Welke nationaliteit heb je?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.

Welke nationaliteit heb je?

Peiling eindigde op 25 april 2005, 21:13

Nederlander
25
74%
Belg
9
26%
Ander
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Welke nationaliteit heb je?

Bericht door ByteWarrior »

Ik ben eens benieuwd hoe de verdeling Belgen/Nederlanders is op dit forum. De laatste tijd zijn er heel wat nieuwe mensen bijgekomen (momenteel hebben we bijna 1000 gebruikers) en ik ben eens benieuwd of er veel Belgen tussenzitten...

Als je een andere nationaliteit hebt dan Belg of Nederlander, kies dan voor 'Ander' en leg uit. ;-)
Gebruikersavatar
Ziggy
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 november 2004, 14:16
    unknown unknown

Bericht door Ziggy »

Best wel veel Belgen op dit moment (33%) :?
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Ik ben Nederlander :wink:
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ziggy schreef:Best wel veel Belgen op dit moment (33%) :?
Nu nog maar 12 procent, dus daar mag best wat aan gedaan worden (lees: meer Belgen naar deze Mozilla-forums trekken).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Toch maar mozbrowser.be registreren, misschien?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Irmen schreef:Toch maar mozbrowser.be registreren, misschien?
Tja... de .nl geeft MozBrowser wel een 'Hollands' tintje. De website en het forum zijn anders niet speciaal gericht naar Nederland (afgezien van een typisch Nederlands nieuwsbericht zo nu en dan).

Hoewel er al enkele Belgen opgemerkt zijn, vind ik toch dat er nog veel te weinig zijn. Ik heb de indruk dat deze het MozBrowser forum nog altijd niet vinden. Ik lees veel Mozilla-gerelateerde vragen op o.a. Windowsfora en nieuwsgroepen zoals be.comp.internet.

Ik hoop dat er verandering in komt. :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Tja... de .nl geeft MozBrowser wel een 'Hollands' tintje. De website en het forum zijn anders niet speciaal gericht naar Nederland (afgezien van een typisch Nederlands nieuwsbericht zo nu en dan).
Als er typisch Belgische nieuwsberichten zijn die gerelateerd zijn aan waar we ons dagelijks mee bezig houden (promotie van opensource en open standaarden) dan plaatsen we die graag. Via http://www.mozbrowser.nl/node/add/story kan iedereen interessante berichten insturen (ongeacht zijn/haar nationaliteit).
ByteWarrior schreef:Hoewel er al enkele Belgen opgemerkt zijn, vind ik toch dat er nog veel te weinig zijn. Ik heb de indruk dat deze het MozBrowser forum nog altijd niet vinden. Ik lees veel Mozilla-gerelateerde vragen op o.a. Windowsfora en nieuwsgroepen zoals be.comp.internet.
In België wordt toch ook Google als zoekmachine gebruikt ? Of zoekt men niet en moet men erop gewezen worden ? Iedereen weet ondertussen dat men hier goed geholpen wordt op allerlei gebied, dus mag ik aannemen dat er steeds meer bezoekers naar MozBrowser doorverwezen worden.
Of moeten we misschien een soort Tell-a-friend-dienst toevoegen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Als er typisch Belgische nieuwsberichten zijn die gerelateerd zijn aan waar we ons dagelijks mee bezig houden (promotie van opensource en open standaarden) dan plaatsen we die graag. Via http://www.mozbrowser.nl/node/add/story kan iedereen interessante berichten insturen (ongeacht zijn/haar nationaliteit).
Weet ik wel. :)
Maar door de grote hoeveelheid Nederlanders, is het normaal dat er meer 'Nederlandse' info op de voorpagina komt. Dat is geen probleem hoor!

Als ik een Belgisch nieuwtje opvang, zal ik het in het vervolg plaatsen. ;-)
ByteWarrior schreef:In België wordt toch ook Google als zoekmachine gebruikt ? Of zoekt men niet en moet men erop gewezen worden ?
Ik krijg volledig andere resultaten als ik met Google.be zoek (tov Google.nl). Als ik de landfunctie inschakel (om enkel in België te zoeken), wordt er niets weergegeven met de .nl extensie.

De eerste pagina's die opduiken zijn meestal 'home-made' met een enkele vermelding naar Firefox of Mozilla... Met Google.nl daarentegen, kom MozBrowser bij de zoekterm 'firefox' op de derde plaats (na MozillaNL)...
Iedereen weet ondertussen dat men hier goed geholpen wordt op allerlei gebied, dus mag ik aannemen dat er steeds meer bezoekers naar MozBrowser doorverwezen worden.
Tuurlijk, ik doe zelf ook niets anders. Maar ik denk dat er bij veel Belgen een soort 'mentale grens' is op het gebied van een .nl-forum. Denk eens aan het omgekeerde: hoeveel Belgische fora bezoek jij? ;-)
Of moeten we misschien een soort Tell-a-friend-dienst toevoegen ?
Een ondertekening in een mail is al voldoende denk ik hoor. :-)
Hoewel ... zo'n tell-a-friend kan ook zijn nut hebben...
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Het kan mij echt niet schelen waar iemand vandaan komt... maar ik ken gewoon niet echt veel Belgische websites, dat is het meer dan dat het gelijk een mentale grens is. Maar een .be-domein registreren en identieke content eraan hangen lijkt me al heel wat :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Tuurlijk, ik doe zelf ook niets anders. Maar ik denk dat er bij veel Belgen een soort 'mentale grens' is op het gebied van een .nl-forum. Denk eens aan het omgekeerde: hoeveel Belgische fora bezoek jij? ;-)
Tja, ik ben Nederlander en dus bezoek ik in principe Nederlandse websites voor info (of ik moet al weten dat er over een bepaald onderwerp een goede Belgische site bestaat). Ook weet ik in Nederland welke sites iets voorstellen en dat ik weet ik in Belgie totaal niet.
Welke Vlaamse sites zijn bijvoorbeeld toonaangevend ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Welke Vlaamse sites zijn bijvoorbeeld toonaangevend ?
Eerlijk? Ik zou het niet weten.

Over Mozilla/Firefox bestaat er bij mijn weten niet echt een goede toonaangevende Vlaamse website. Het merendeel van die websites ligt in Nederland. Net daarom vind ik het zo belangrijk dat er meer Belgen naar MozBrowser moeten komen.

Eerlijkgezegd is het idee van een tweede domeinnaam wel goed. MozBrowser is niet zó Nederlands (denk ik toch), en in Vlaanderen kan men best een goede website over Mozilla/Firefox e.a. gebruiken. Je moet er dan wel rekening mee houden dat er ook Walen naar het forum gaan komen... (hoewel, die zullen wel snel doorhebben dat alles in het Nederlands doorgaat. Walen hebben trouwens ook een grotere neiging naar Franse websites, en daar zijn er genoeg van.)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:
nirwana schreef:Welke Vlaamse sites zijn bijvoorbeeld toonaangevend ?
Eerlijk? Ik zou het niet weten.
Je weet toch wel welke Belgische sites veel bezoekers trekken ?
ByteWarrior schreef:Eerlijkgezegd is het idee van een tweede domeinnaam wel goed. MozBrowser is niet zó Nederlands (denk ik toch), en in Vlaanderen kan men best een goede website over Mozilla/Firefox e.a. gebruiken. Je moet er dan wel rekening mee houden dat er ook Walen naar het forum gaan komen... (hoewel, die zullen wel snel doorhebben dat alles in het Nederlands doorgaat. Walen hebben trouwens ook een grotere neiging naar Franse websites, en daar zijn er genoeg van.)
Mijn Frans is niet zo goed, hoor. Die Walen kunnen we dan beter in het Engels helpen, maar dat doen ze bij Mozillazine ook al.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:
ByteWarrior schreef:Eerlijk? Ik zou het niet weten.
Je weet toch wel welke Belgische sites veel bezoekers trekken ?
De meestgelezen websites zijn waarschijnlijk de portaalsites van de verschillende providers hier (Skynet, Telenet en andere). Voor de rest zijn het vooral nieuwssites (Standaard, het Volk) die veel mensen aantrekken denk ik.

Voor de rest heb ik niet zo'n zicht op de gemiddelde Belgische (Vlaamse) surfer. Ik denk dat vooral Hotmail/MSN gegeerde websites zijn (spijtig genoeg).

Ik ken veel mensen die 'uitwijken' naar Nederland om daar websites te lezen. Zo volg ik dagelijks ongeveer 7 Nederlandstalige websites/fora... Het aanbod is België is gewoon niet zo ... tja ... kwaliteitsvol (vind ik).
ByteWarrior schreef:Mijn Frans is niet zo goed, hoor. Die Walen kunnen we dan beter in het Engels helpen, maar dat doen ze bij Mozillazine ook al.
Wees gerust, de kans is klein dat een Waal hier een discussie gaat beginnen. Die lopen meestal weg al ze zoveel Nederlands zien. ;-)
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door michieldumon »

Hoi,

Ik ben hier ook een van die zogezegd weinige Belgen op dit forum. Ik heb hier gelezen dat er sprake is van een mozbrowser.be? Volgens mij zou het gewoon goed zijn als dat domein naar Mozbrowser.nl zou verwijzen. Tip: ik zou dan de website wel gewoon Mozbrowser noemen en niet langer Mozbrowser.nl (zoals op dit forum). Het zou inderdaad een extra steuntje kunnen zijn voor Mozilla in België.

Ik denk trouwens niet dat het verstandig is een site te maken alleen voor België. De hoeveelheid nieuws op deze site is nu ook weer niet zo immens, ik denk dat eventueel Belgisch Mozillanieuws daar wel bij kan. Trouwens, alleen Vlamingen zouden komen natuurlijk, dus ik denk niet dat dat verschil zeer groot zal zijn. We splitsen de Nederlandstaligen volgens mij beter niet, dat is niet bevorderend.

Om nog even op die toonaangevende sites te duiden: Skynet, MSN, Telenet en pakweg De Standaard, Het Volk en VRTNieuws.net zijn inderdaad de meest bezochte sites. En Google natuurlijk, maar dat is niet echt een portaalsite.
Gebruikersavatar
n0rax
Berichten: 25
Lid geworden op: 8 september 2004, 19:14
    unknown unknown

Bericht door n0rax »

Ben ook een nederlander :)

We zitten nu al op (80%)
Plaats reactie