1000 ste forumlid

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

1000 ste forumlid

Bericht door vulture »

In anderhalf jaar tijd is het Mozbrowser NL-BE uitgegroeid tot een forum met meer als 1000 leden. Als 1000 ste lid heeft zich janarend aangemeld.
In december 2004 hebben zich de meeste leden aangemeld bij dit forum namelijk 211. Dit aantal zal in januari alweer overtroffen worden. :D

datum leden
1-10-2003 3
1-11-2003 15
1-12-2003 23
1-1-2004 30
1-2-2004 39
1-3-2004 53
1-4-2004 67
1-5-2004 84
1-6-2004 96
1-7-2004 132
1-8-2004 168
1-9-2004 224
1-10-2004 331
1-11-2004 417
1-12-2004 574
1-1-2005 785
26-1-2005 1001
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Whooohooo!!! 8)
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

1-12-2004 574
1-1-2005 785

een stijging van 36.7% zou dat te maken hebben met versie 1.0 :D :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

De 1000ste gebruiker is janarend.

En wat heeft deze heer gewonnen???
(tromgeroffel)
... een gratis browser! ...
(gejuig van het publiek)
... maar dat is niet alles! Hij krijgt ook nog ...
(nogmaal geroffel)
... gratis levenslange ondersteuning op MozBrowser!
(nu gaat het publiek echt uit z'n dak).

:D
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Kleine nuancering:

Tussen deze 1000 zit een groot aantal 'slapende leden' (zij die gedurende het eerste jaar van hun lidmaatschap minder dan 1 bericht posten) en zo nu en dan wordt er opruiming gehouden waarbij dit soort leden wordt afgevoerd. Zo zijn de afgelopen maanden zeker 40 'leden' afgevoerd.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Frits schreef:Tussen deze 1000 zit een groot aantal 'slapende leden' (zij die gedurende het eerste jaar van hun lidmaatschap minder dan 1 bericht posten) en zo nu en dan wordt er opruiming gehouden waarbij dit soort leden wordt afgevoerd. Zo zijn de afgelopen maanden zeker 40 'leden' afgevoerd.
Tuurlijk, ik verwacht niets anders.
Als je de gebruikerslijst bekijkt, valt het op dat veel gebruikers geen of minder dan 5 berichten gepost hebben. Echt 'actief' kun je dat ook niet noemen...

Maar ik vind het toch een mooie mijlpaal voor MozBrowser. Proficiat!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Mooi!

Aasgier: Op de voorpagina heb ik je tabel wat beter opgemaakt, zo is het wat duidelijker te onderscheiden.

Verder heb ik hier even snel een grafiek neergezet, dus als we zo doorgroeien en sommige leden actiever worden... :)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Als je de gebruikerslijst bekijkt, valt het op dat veel gebruikers geen of minder dan 5 berichten gepost hebben. Echt 'actief' kun je dat ook niet noemen...
Dat zegt heel veel over Firefox. Zit goed in elkaar is makkelijk in het gebruik. Dus hoef je niet zoveel vragen te stellen. Je wilt gewoon lid zijn van een clubje tevreden gebruikers.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Met alle respect, maar die redenering vind ik wat simpel. Iemand die écht betrokken is bij dit forum, en de onderwerpen die ter sprake komen, trekt wel zijn muil in plaats van een jaar lang 'radiostilte' in acht te nemen. Soms wordt in reacties de indruk gewekt dat dit forum alleen over Firefox zou gaan. Gelukkig is dat niet zo (dat zou ook snel saai worden) en komen ook andere programma's ter sprake.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

ByteWarrior schreef:Maar ik vind het toch een mooie mijlpaal voor MozBrowser. Proficiat!
En nu nog een maandje wachten en dan heeft het forum inmiddels 1.000.000 hits gehad.
Ook niet misselijk :!:
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Het gaat idd gaat goed met MB. Je ziet de afgelopen maanden steeds meer actieve gebruikers in plaats van de 'vaste kliek'.
Op een gegeven moment hebben we ook veel nieuwe gebruikers gekregen door het aanbieden van de Gmail invites.
Veel van die gebruikers hebben alleen daarom een account aangemaakt, dat is wel jammer.
Frits schreef:Soms wordt in reacties de indruk gewekt dat dit forum alleen over Firefox zou gaan. Gelukkig is dat niet zo (dat zou ook snel saai worden) en komen ook andere programma's ter sprake.
Ja die indruk kan idd gewekt worden, maar dat zal komen omdat daar gewoon het meest over gesproken wordt omdat het het populairste programma is van Mozilla. Maar we mogen natuurlijk de andere fantastische programma's niet vergeten! :)
Gebruikersavatar
n0rax
Berichten: 25
Lid geworden op: 8 september 2004, 19:14
    unknown unknown

Bericht door n0rax »

Nice ! 8)
en jah het is jammer dat er nog een aantal 'slapende' leden zijn .. maar ik zie wel dat het steeds drukker wordt hier :)
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

n0rax schreef:Nice ! 8)
en jah het is jammer dat er nog een aantal 'slapende' leden zijn .. maar ik zie wel dat het steeds drukker wordt hier :)
Je moet niet vergeten dat er een groot aantal mensen zijn die gewoon een goede browser willen, vaak stellen zij dan een vraag en verdwijnen met de noorderzon, al of niet mozilla gebruikend of terugkerend naar explorer.
Maar ik denk ook dat firefox eenvoudig in het gebruik is, en dat de cursus opzich goed is en de helpfunctie ook gedetailleerd dus veel is al duidelijk.

Het forum zal groter worden naarmate er meer gebruikers van mozilla firefox bijkomen. Na de pagina in de Telegraaf zal het enorm gaan toenemen. Want het gaat natuurlijk niet alleen om de telegraaf advertentie, maar ook de aandacht die dat weer genereert...........

Kortom er komen nog een hoop gebruikers bij en nu maar hopen dat een belangrijk deel op dit forum blijft terugkomen

Magicmans
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

moZes schreef:En nu nog een maandje wachten en dan heeft het forum inmiddels 1.000.000 hits gehad.
Er is trouwens 1 Nedstat-teller voor geheel MozBrowser. Als je die statistieken opvraagt, dan krijg je dus het overzicht voor alles wat er onder MozBrowser.nl hangt (site, forum, wiki, etc).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
n0rax
Berichten: 25
Lid geworden op: 8 september 2004, 19:14
    unknown unknown

Bericht door n0rax »

magicmans schreef:
n0rax schreef:Nice ! 8)
en jah het is jammer dat er nog een aantal 'slapende' leden zijn .. maar ik zie wel dat het steeds drukker wordt hier :)
Je moet niet vergeten dat er een groot aantal mensen zijn die gewoon een goede browser willen, vaak stellen zij dan een vraag en verdwijnen met de noorderzon, al of niet mozilla gebruikend of terugkerend naar explorer.
Maar ik denk ook dat firefox eenvoudig in het gebruik is, en dat de cursus opzich goed is en de helpfunctie ook gedetailleerd dus veel is al duidelijk.

Het forum zal groter worden naarmate er meer gebruikers van mozilla firefox bijkomen. Na de pagina in de Telegraaf zal het enorm gaan toenemen. Want het gaat natuurlijk niet alleen om de telegraaf advertentie, maar ook de aandacht die dat weer genereert...........

Kortom er komen nog een hoop gebruikers bij en nu maar hopen dat een belangrijk deel op dit forum blijft terugkomen

Magicmans
Helemaal mee eens :)
Plaats reactie