mozilla.nl

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

mozilla.nl

Bericht door ByteWarrior »

Groot was mijn verbazing toen ik daarnet naar mozilla.nl surfte in plaats van naar mozilla-nl.org (ja, ik zal 't nooit meer doen ;) ).

Blijkbaar is er op mozilla.nl ook een forum gestart. Ik kan niet zeggen dat het erg succesvol is, gezien het aantal berichten. Toch denk ik dat veel mensen daarop gaan terechtkomen als ze iets van Mozilla willen zoeken.

Face it: iedereen typt mozilla.nl in. En als daar dan nog een ietwat fatsoenlijke website op komt, dan zijn ze al blij...

Ik dacht trouwens dat The Mozilla Foundation het niet zo graag had dat mensen de Mozilla.iets namen registreren. Of heb ik het nu mis?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

sssssssssssssssssssssst dit probeerden we al een tijdje stil te houden. Forum beheerder is ook niet al te vriendelijk. :twisted:
Mozilla schrijft er het volgende over:
We realize that we are using trademarks of Mozilla. But like is said on the website <a href="http://www.mozilla.org/foundation/trade ... tml">Trade marks Policy</a>.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik zou het ook aanraden die link ff weg te halen, zo min mogelijk hits op google naar die site gegereren.

Ik heb heel slechte ervaringen met de beheerder op die site en heb 2 maanden geleden oid al contact gehad. Een verwijzing naar het onderwerp hoe je een nieuw profiel moest maken werd gewijzigd omdat ik naar een ander forum linkte.

Ik heb nog wel wat overlegd met de beheerder, maar deze wil niet wijken. Het is sowieso hetzelfde bedrijf dat anders mozilla domeinen regeristreert heeft (sunbird, thunderbird) etc. Jammer dat ze geld voor ogen hebben, in plaats van de Mozilla gebruikers echt helpen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:sssssssssssssssssssssst dit probeerden we al een tijdje stil te houden. Forum beheerder is ook niet al te vriendelijk. :twisted:
Whoops... :?
Tja... zo'n dingen komen nu eenmaal uit. Ik vind het spijtig dat de informatie op die manier nog meer gespreid raakt.

Ik ben wel eens benieuwd hoe lang hij (/zij) het gaat uithouden. Zoals het er nu uitziet, is het niet erg druk op het forum. En er zijn voor de rest ook geen banden met gerelateerde websites zoals Mozilla-NL...
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Tijdje geleden account geopend :oops: Volgende vraag gesteld:

Hoi,
Is er misschien een uitleg over hoe dit forum werkt? Ik zie nog niet zoveel antwoorden op gestelde vragen. Ben ik op dit forum dan wel eigenlijk aan het juiste adres of moet ik verder zoeken. Is deze site ook gelieerd aan Mozilla-nl.org? Of hebben die weer een ander forum. Ben pas overgestapt op Firefox weet er nog niet zoveel van. is er ook een gebruikershandleiding op dit forum kan het niet vinden?

groetjes Ferdi


Geachte mijnheer,

Dit forum bestaat nog niet zolang. Dus nog niet zoveel posts. Met als gevolg niet zoveel antwoorden. Als er meer gebruikers komen gaat dit wel beter.

Dit is een onafhankelijk forum en we hebben niets te maken met Mozilla.org.

De handleiding is van Mozilla en zodoende kan die dus niet zo geplaatst worden hier. Als mozilla.org die niet heeft dan kunt u door te zoeken in Google deze vast vinden.

mvg
Admin
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ze zijn gespammed, Mozilla Europe is ervan op de hoogte maar gaat er niet echt iets mee doen.

Ze zijn van mening dat we dit zelf kunnen oplossen alleen is het probleem dat de eigenaar van de site niet bereid is tot overleg. Zuigend dus.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Inderdaad, hij reageert altijd met "Admin", hoezo irritant?
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Ze zijn gespammed, Mozilla Europe is ervan op de hoogte maar gaat er niet echt iets mee doen.
Maar waarom dan niet ? Ik denk niet dat er een andere manier is om deze site aan te pakken. Luisteren willen ze niet echt.

Als ik de Mozilla Trademark Policy lees dan kom ik het volgende tegen over domeinnamen: "It's fine to call your site a name like Fire*, *Fox, etc. If you want to call it MozSomething, you need to ask, but we are pretty likely to say Yes."
Oh ja, voordat iemand over MozBrowser vragen begint te stellen: zodra dit trademark-document van Mozilla bekend werd gemaakt heb ik namens MozBrowser gevraagd of we door konden gaan om die naam te gebruiken. De Mozilla Foundation (Gervase Markham) vond dat geen enkel probleem. Ik vraag me af of Mozilla.nl ook eenzelfde vraag heeft gesteld en of zij ook zo eenvoudig toestemming zouden krijgen.

Zo niet, dan is het eenvoudig voor de Mozilla Foundation. Zoals ze zelf al aangaven: je hebt niets aan trademarks die je niet 'enforcet'. Dus misbruik van jouw trademarks moet je actief tegengaan. Anders kan het zo zijn dat je het recht op het trademark verliest (of moet delen ofzo). Dit lijkt mij daarvoor een mooie 'proof-of-concept'. Een duidelijker geval van misbruik ga je voorlopig niet tegenkomen, hoor.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Ik heb heel slechte ervaringen met de beheerder op die site en heb 2 maanden geleden oid al contact gehad. Een verwijzing naar het onderwerp hoe je een nieuw profiel moest maken werd gewijzigd omdat ik naar een ander forum linkte.
Ook Frits heeft om de zoveel tijd contact met die site opgenomen. Dat begon al toen we de MozBrowser-naam nog niet bedacht hadden, maar van overnemen van de domeinnaam kon geen sprake zijn (deze was niet te koop). Nou ja, dan niet.

Ook recentelijk nog contact opgenomen en geinformeerd naar wat ze nu eigenlijk voor ogen hebben. Want hun site loopt net zo hard als SpreadFirefox.nl, ProFirefox.com, de Mozilla-startpagina, de Firefox-startpagina en meer van dergelijke ooit eens leuke ideeen. Maar blijkbaar hopen ze nog altijd dat er een wonder gaat gebeuren. Het zal denk ik nog wel even duren voordat zij in een goede zoekmachine hoger komen te staan dan MozBrowser. Dus tot die tijd moeten ze het hebben van mensen die denken dat Mozilla.nl een Nederlandse website van de Mozilla Foundation is. Dan kan men daar een bericht plaatsen en (eindeloos) wachten op een antwoord. En dan maar hopen dat je daar verder mee komt. Want ik begrijp dat de antwoorden van mensen die het kunnen weten ook nog verwijderd worden.

Dan kan ik de reactie van de beheerder van http://firefox.startkabel.nl/forum/?id=22&sub=1 een stuk meer op prijs stellen. Die weet het wel te waarderen als ik op zijn forum Firefox-gebruikers probeer te helpen. En dat ik daarbij dan soms naar MozBrowser moet linken lijkt me niet meer dan normaal. In ons forum is nu eenmaal veel meer info te vinden als het Mozilla (en andere opensource software) betreft.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

mozilla.nl zou toestemming krijgen. Alle domeinen die enigzins overeenkomen met de doelstelling krijgen dat helaas.

Het is voor hen ook redelijk lastig druk uit te oefenen. Als je het echt belangrijk vind zou ik zeggen, ga er nog is achteraan.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anne schreef:mozilla.nl zou toestemming krijgen. Alle domeinen die enigzins overeenkomen met de doelstelling krijgen dat helaas.
Dat vermoedde ik ook al eigenlijk. De website heeft met Mozilla/Firefox te maken, dus ik denk niet dat mensen die geen Nederlands spreken er een probleem in zien.
Het is voor hen ook redelijk lastig druk uit te oefenen. Als je het echt belangrijk vind zou ik zeggen, ga er nog is achteraan.
Belangrijk en belangrijk is twee.
Langs de ene kant zal die website sowieso niet echt van de grond komen. Misschien zal de "Admin" dat ook wel zien na een tijdje.
Langs de andere kant worden er zo eigenlijk gebruikers van Mozilla/Firefox weggeleid. Ik kan me voorstellen dat dat je "Firefox experience" wel kan beïnvloeden. Persoonlijk hecht ik ook veel belang aan een goede gemeenschap. En die indruk krijg ik niet op mozilla.nl...
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Het probleem is een beetje dat, net zoals bij de vertalingen van Mozilla producten, er allemaal groepjes onstaan in Nederland in plaats van een gemeenschap zoals je dat ziet in andere landen.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Het probleem is een beetje dat, net zoals bij de vertalingen van Mozilla producten, er allemaal groepjes onstaan in Nederland in plaats van een gemeenschap zoals je dat ziet in andere landen.
Mede daarom is MozBrowser opgezet. Een van de eerste doelen was om samen te werken met iedereen die in Nederland/België iets betekent op het gebied van Mozilla. Om zo gebruikers van de software en mensen die de software vertalen bij elkaar te brengen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Het is voor hen ook redelijk lastig druk uit te oefenen. Als je het echt belangrijk vind zou ik zeggen, ga er nog is achteraan.
Ja, tot in de eeuwigheid. Straks gaan ze zichzelf nog belangrijk voelen ook. Iedereen die tot op heden contact met ze heeft opgenomen heeft hetzelfde beeld gekregen: ze geven het schetsen het beeld dat er volgens hen niets aan de hand is, maar ondertussen loopt hun website voor geen ene meter (in vergelijking met andere Mozilla-sites). Alleen lijkt dat idee wat moeilijk door te willen dringen. Misschien zet een dreigement van een officiele Mozilla-organisatie (beetje babbelen over trademarks enzo) wat meer zoden aan de dijk. Voorlopig heeft men zich nog nergens iets van aangetrokken, maar zo heb jij genoegen moeten nemen met Mozilla-nl.org en zo hebben wij de naam MozBrowser betrokken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ik heb gevraagd om een contactpersoon (een maand terug gok ik) om over mogelijk problemen met copyright/trademarks e.d. te kunnen praten maar ik kreeg geen reactie. (De eerste keer wel, dat er aan gewerkt werd. Maar nadat ik een herinnering stuurde ging het de mist in.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Plaats reactie