Gbrowser komt ie er wel of niet??

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Gbrowser komt ie er wel of niet??

Bericht door magicmans »

pandia search weegt alles tegen elkaar af.

http://www.pandia.com/sw-2005/06-browser.html

wat denken jullie zelf?

Ik denk dat Gbrowser er wel zal komen, maar het zal eeen slap aftreksel worden van firefox is mijn mening
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Het gaat allemaal om de timing en marketing. Hierin zijn Google en Mozilla beiden goed.

Kijk maar naar hoe men het heeft aangepakt met Gmail. (Petje af) Mozilla doet het ook erg goed. Er wordt constant een hype gecreeerd. Eerst lancering FFF dan TB dan project lightning dan weer zoveel miljoen downloads.

Als Google nu met een browser zou komen zou deze een concurent van Firefox worden. Dat zou niet slim zijn. Daarom wacht Google nog een tijdje met de Googlefox browser. Ik verwacht dat ze er mee komen omstreeks versie 2.0.

Samenwerking wordt verder uitgebreid denk ik tussen Mozilla en Google. Extra functies in Googlefox zijn: integratie van Gmail, Gcalander, (online agenda) GCache (online hardeschijf), Picasso en uitbreiding (personalisatie van het zoeken).

Misschien gaat tegen die tijd FF wel geruisloos over in Gbrowser. Het wordt dan wel een geruisloos einde van TB en sunbird.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik weet niet of er wel een échte Gbrowser komt, ik verwacht eerder dat Firefox de Gbrowser wordt. Dit zal langzamerhand zo gaan gebeuren en idd rond Firefox 2.0 zal de samenwerken nog veel beter zijn dan dat dat nu het geval is. Merk ook op dat Ben Goodger aangegeven heeft iig nog aan Firefox 1.5 en 2.0 te gaan werken, misschien dat hij daarna wel andere dingen gaat doen?

Met het aantrekken van meer XUL-programmeurs kan Gmail zijn webbased applicaties nog beter aan de man brengen doordat ze heel makkelijk in Mozilla software verweven kunnen worden. Hoe dit precies gaat gebeuren weet ik niet, want Firefox zal denk ik nooit een volle browser worden, zoals Opera of Maxthon.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Hoe dit precies gaat gebeuren weet ik niet, want Firefox zal denk ik nooit een volle browser worden, zoals Opera of Maxthon.
Wt bedoel je precies met
volle browser ?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

aasgier schreef:
Hoe dit precies gaat gebeuren weet ik niet, want Firefox zal denk ik nooit een volle browser worden, zoals Opera of Maxthon.
Wt bedoel je precies met
volle browser ?
Ik bedoel een browser zie gelijk alles in één heeft en dus veel meer doet dan mensen nodig hebben. Een browser die doet wat het moet doen is en zal volgens Blake Ross altijd het idee achter Firefox blijven. Dat is een deel van eht succes!
Plaats reactie