raar mailtje

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ow ow jongens ga is in het wetboek kijken ten eerste dat van een dynamisch ip adres van een adsl abbo lijkt me vrij sterk anders zou je nooit een web server of iets in die trend met server kunenn draaien.
vervolgens mogen ze wel je ip loggen maar het verder nergens voor gebruiken ook helemaal niet aan derden verstrekken want dat is vol tegen de wet ze zeggen ook je pc te screenen heel grappig laat ze eerst maar is door me Router firewall heen komen en door mijn NIS 2005 firewall en als ze dat gedaan hebt waar je een giga ervaren hacker voor moet zijn dan kan je wel een pc screenen maaaaaaar ook das tegen de wet want das inbreuk op privacy en dan kan je hun zelfs aanklagen en schade vergoeding eisen.

Kortom deze reclame is gemakat om mensen af te schrikken en bang te maken vooral van die jongens van 12 13 en 14 jaar die het tegenwoordig ook wel onder de knie hebben (downloaden) omdat ze de wet nog niet echt kennen maar als je een beetje de wet kent dan moet je kunnen begrijpen dat ze dit niet mogen

Greetz
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Ow ow jongens ga is in het wetboek kijken ten eerste dat van een dynamisch ip adres van een adsl abbo lijkt me vrij sterk anders zou je nooit een web server of iets in die trend met server kunenn draaien.
Ik zie de link niet tussen de wet en een dynamisch adres. :?
Hier in België is een dynamisch adres de standaard. Als je een webserver wilt opzetten, moet je ofwel een statisch adres aanvragen, ofwel iets als DynDNS gebruiken om toch een soort statisch adres te creëeren.
dan kan je wel een pc screenen maaaaaaar ook das tegen de wet want das inbreuk op privacy en dan kan je hun zelfs aanklagen en schade vergoeding eisen.
Dat noemen ze nu 'onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal'.
Maar er hangt veel van de rechter af. Als uit dat bewijsmateriaal echt blijkt dat je schuldig bent, en er zijn voorgaanden, dan hang je ook... Maar dan spreken we hier niet over downloaden van illegale software, maar echt over computercriminaliteit en computerterrorisme.
Router firewall heen komen en door mijn NIS 2005 firewall
Euh... ik zou niet te hard roepen hoor. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar het zijn geen achterlijke mensen daar. Je moet het zelfs zo ver niet zoeken. Als je een beetje tegenwerkt, oefenen ze wat druk uit op je provider en dan zit jij zonder internet. Misschien niet zo erg, maar wel niet prettig...
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

security nl schrijft nu ook over het mailtje van de FBI
http://www.security.nl/article/10185/1
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie