ISO

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
robindekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 1 maart 2005, 14:47
    unknown unknown

ISO

Bericht door robindekker »

Hallo.
Ik heb een spel gedownload en dit is een iso bestand.
Wie weet wat ik hier mee moet doen ?
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Als het een iso van een Linuxdistro was zou ik het vertellen omdat dat niet illegaal is... :roll:
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door michieldumon »

Het meest normale is Isobuster. Of met een programma zoals Nero Burning Rom een afbeelding van het ISO-bestand op een cd branden. Tip: brand het op een CD-RW, dan kun je het weer wissen als het mislukt of als je het niet meer nodig zou hebben. Het milieu kan altijd wat hulp gebruiken.
Michiel Dumon, Mozillafan zonder meer
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

ucchan schreef:Als het een iso van een Linuxdistro was zou ik het vertellen omdat dat niet illegaal is... :roll:
wánt een iso is per definitie illegaal :?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

LodeC schreef:
ucchan schreef:Als het een iso van een Linuxdistro was zou ik het vertellen omdat dat niet illegaal is... :roll:
wánt een iso is per definitie illegaal :?
Nee, maar hoeveel legale ISO's van spelletjes vind jij op het internet? Enkel illegale, voor zover ik kan zien.

Als het een goed spelletje is, zou ik ook de moeite doen om er geld aan te geven...
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik zie het altijd zo: Als een spelletje mij wat lijkt dan download ik het en probeer het uit. Bevalt het, dan vind ik het wel waard om er die € 50,- aan uit te geven.
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

ja, maar ik zag het meer als iemand die perse geen hulp wilde verlenen, vind ik een beetje flauw.. iemand moet voor zich zelf maar bepalen of ie illegaal bezig wilt zijn. dat je iemand er op wijst, oke, maar om het niet te vertellen omdat het illegaal kan zijn... vind ík een beetje raar :)
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

In Nederland is downloaden niet illegaal.

Je kan de image als het goed is mounten. Onder Linux gewoon met '-o loop', onder MS Windows moet je Daemon Tools installeren.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

LodeC schreef:ja, maar ik zag het meer als iemand die perse geen hulp wilde verlenen, vind ik een beetje flauw.. iemand moet voor zich zelf maar bepalen of ie illegaal bezig wilt zijn. dat je iemand er op wijst, oke, maar om het niet te vertellen omdat het illegaal kan zijn... vind ík een beetje raar :)
Het gaat me er meer om dat het me geen goed idee lijkt als we iedereen hier met minder legale zaken gaan helpen, deze site is immers wel het gezicht van de mozilla-community in dit land en dan staat het gewoon erg slordig en onprofessioneel als iedereen z'n warezrequests en hulpvragen ervoor hier kan doen :) .

Ik denk gewoon niet dat je het kan maken op een forum als dit, reputatie enzo :) .

Wat downloaden betreft: software mag je niet downloaden (tenzij de licentie dat toelaat), je moet bij commerciele software een licentie kopen. De thuiskopiewet geldt niet voor software en via peer-to-peer kun je eigenlijk ook niet legaal downloaden. Een thuiskopie van muziek of film downloaden mag wel, maar die p2p-dingen zitten zo inelkaar dat je per definitie ook uploadt... en dat mag niet :P .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

LodeC schreef:ja, maar ik zag het meer als iemand die perse geen hulp wilde verlenen, vind ik een beetje flauw.. iemand moet voor zich zelf maar bepalen of ie illegaal bezig wilt zijn. dat je iemand er op wijst, oke, maar om het niet te vertellen omdat het illegaal kan zijn... vind ík een beetje raar :)
't Is wel een open source forum hier. Persoonlijk kan het mij niet schelen dat iemand illegaal dingen downloadt, maar voor zo'n dingen bestaan er al honderden Windowsfora...

Een beetje tegenstrijdig om op een open source forum te vragen hoe je iets illegaal kan doen. Dat is net wat we proberen te vermijden met open source. ;-)
Gebruikersavatar
ragruijters
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 september 2004, 16:21
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ragruijters »

maar voor zo'n dingen bestaan er al honderden Windowsfora...
Een antwoord kan dan ook volstaan met een verwijzing naar die betreffende fora, bijvoorbeeld die van computertotaal, of tweakzone, of breekpunt, of computeridee...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ragruijters schreef:Een antwoord kan dan ook volstaan met een verwijzing naar die betreffende fora, bijvoorbeeld die van computertotaal, of tweakzone, of breekpunt, of computeridee...
Google to the rescue...
robindekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 1 maart 2005, 14:47
    unknown unknown

Bericht door robindekker »

Mensen, wat een commotie om èèn simpele vraag !
Ik wilde alleen weten wat je met een iso bestand moet doen.
Ik heb enkele oplossingen gelezen, bedankt daarvoor!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

robindekker schreef:Mensen, wat een commotie om èèn simpele vraag !
Ja, als ik de discussie zo even opnieuw bekijk, lijkt het me ook wat overdreven. Maar je vraag heeft tenminste iedereens aandacht getrokken. ;-)

En je hebt een antwoord gekregen... :-)
robindekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 1 maart 2005, 14:47
    unknown unknown

Bericht door robindekker »

Ìnderdaad, en wat wil een mens nog meer!? :lol: [/b]
Plaats reactie