Wat gebruik jij voor je security?? antispyware/firewall/AV

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

o ja, en iedere week virrusscan op de harde schijf (updates zijn altijd mosterd na de maaltijd) spywarescan iedere dag
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

jack2go schreef:o ja, en iedere week virrusscan op de harde schijf (updates zijn altijd mosterd na de maaltijd) spywarescan iedere dag
Met welke browser surf jij op het internet :?: Met FireFox als browser hoef je helemaal niet iedere dag op spyware te controleren, omdat deze er nauwelijks gevoelig voor is. De laatste keer dat ik mijn windows systeem op virussen heb laten scannen is al meer dan een jaar geleden :shock:
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    unknown unknown

Bericht door HankPiano »

Grappig, zo'n topic kickje van april '05 naar oktober '06.... :wink:

Momenteel gebruik ik NOD32, de firewall van Sunbelt Kerio (freeware-versie), MailWasher en Process Guard....that's it. Als je er toch een antispyware programma bij wil kan ik uit ervaring Ewido aanbevelen, ook gratis. Laatst Agnitum Outpost geprobeerd, leek me iets lichter dan Kerio (je schrijft dat je dat belangrijk vindt, vandaar).

Aan NOD32 ben ik zeer gehecht geraakt, heb daar graag wat Euro's per jaar voor over: snel, betrouwbaar, dagelijks meerdere updates èn heerlijk licht (waarmee ik niet wil beweren dat de gratis scanners niet goed zijn).

Process Guard zou ik ook niet meer willen missen, al is het soms 'a pain in the ass'. Met MailWasher gooi je alles wat je niet binnen wilt halen direct van de server van je provider, heel effectief. (Wat overigens vaak vergeten wordt is dat het maken en onderhouden van een schoon image (Norton Ghost, Acronis) net zoveel bijdraagt aan een veilig systeem als die beveiligingsprogramma's zelf).
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Ik gebruik firestarter firewall. :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    unknown unknown

Bericht door HankPiano »

Frederik schreef:Met welke browser surf jij op het internet :?: Met FireFox als browser hoef je helemaal niet iedere dag op spyware te controleren, omdat deze er nauwelijks gevoelig voor is.
Alsof spyware alleen met je browser te maken zou hebben :P denk alleen al aan de beruchte rootkit van Sony of, zoals laatst de Mp3 speler van McDonald. Je kunt spyware dus op alle mogelijke manieren binnenhalen, het blijft belangrijk iets te hebben dat deze rommel detecteert of ontmaskert op het moment dat het aktief wil worden (wat Process Guard dus doet).
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Frederik schreef:
jack2go schreef:o ja, en iedere week virrusscan op de harde schijf (updates zijn altijd mosterd na de maaltijd) spywarescan iedere dag
Met welke browser surf jij op het internet :?: Met FireFox als browser hoef je helemaal niet iedere dag op spyware te controleren, omdat deze er nauwelijks gevoelig voor is.
De laatste keer dat ik mijn windows systeem op virussen heb laten scannen is al meer dan een jaar geleden :shock:
Dat weet ik niet hoor, krijg (ondanks FF) regelmatig hele irri pop-ups van ileadtrack en sommige sites zijn alleen te benaderen met IE(de update page van Office bv)
Updates worden gemaakt nav virussen die ontstaan zijn, en dus nog niet waren gedefinieerd in je on-acces scanner, na de update weer wel natuurlijk.
Scan je schijf maar eens
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

UPDATES OP WINDOWS KUN JE OP AUTOMATISCH ZETTEN. DAN HEB JE ER OOK GEEN OMKIJKEN MEER NAAR EN NOG BELANGRIJKER DAN HOEF JE IE OOK NIET TE GEBRUIKEN. Wat mij persoonlijk opvalt is dat veel Linux gebruikers toch anti virussoftware gebruiken. Waarom vraag ik mij af. Zelf op mijn windows laptopje surf ik zonder bescherming. Is echt veel en veel sneller. Het is maar net welke sites je bezoekt.


edit waarom komt de spellingcontrole niet met de mededeling dat ik in hoofdletters typ?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    unknown unknown

Bericht door HankPiano »

vulture schreef:Zelf op mijn windows laptopje surf ik zonder bescherming. Is echt veel en veel sneller. Het is maar net welke sites je bezoekt.
Surfen zonder antivirus software vind ik net zoiets als onveilig vrijen: het gaat er niet om dat jij besmet kan raken maar welk gevaar je, zonder het zelf te weten, voor de ander vormt.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

jack2go schreef: Dat weet ik niet hoor, krijg (ondanks FF) regelmatig hele irri pop-ups van ileadtrack en sommige sites zijn alleen te benaderen met IE(de update page van Office bv)
Oohh is dat zo.! Ik heb wel een leuk advies aan je. :P

Plaats hier maar eens een hijackthis logje.
http://www.hijackthis.nl/

Het ligt altijd aan de computer of aan firefox. :P

Sommige mensen moeten misschien eens een cursus surfen op het internet nemen.Gebruikers overeenkomsten beter lezen voor je wat installeerd. :P

Het is meestal gewoon het probleem tussen de monitor en de stoel. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

vulture schreef:UPDATES OP WINDOWS KUN JE OP AUTOMATISCH ZETTEN. DAN HEB JE ER OOK GEEN OMKIJKEN MEER NAAR EN NOG BELANGRIJKER DAN HOEF JE IE OOK NIET TE GEBRUIKEN.
voor windows, klopt, maar voor Office updates moet je toch echt naar de site van Ome Bill
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Rappie pappie schreef:
jack2go schreef: Dat weet ik niet hoor, krijg (ondanks FF) regelmatig hele irri pop-ups van ileadtrack en sommige sites zijn alleen te benaderen met IE(de update page van Office bv)
Oohh is dat zo.! Ik heb wel een leuk advies aan je. :P

Plaats hier maar eens een hijackthis logje.
http://www.hijackthis.nl/

Het ligt altijd aan de computer of aan firefox. :P

Sommige mensen moeten misschien eens een cursus surfen op het internet nemen.Gebruikers overeenkomsten beter lezen voor je wat installeerd. :P

Het is meestal gewoon het probleem tussen de monitor en de stoel. :wink:
kan je ook iets anders formuleren, minder denigrerend, ik ben echt niet dom ofzo hoor
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Misschien helpt dit. :mrgreen: Het is maar een idee.! :P

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Rappie pappie schreef:Ik gebruik firestarter firewall. :P
Ik ook.
En Guarddog op Slackware.
Die is echt erg goed. Zet standaard alles dicht.
Daar moet je dus wel even rekening mee houden als je hem installeert en aanzet. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

HankPiano schreef:
vulture schreef:Zelf op mijn windows laptopje surf ik zonder bescherming. Is echt veel en veel sneller. Het is maar net welke sites je bezoekt.
Surfen zonder antivirus software vind ik net zoiets als onveilig vrijen: het gaat er niet om dat jij besmet kan raken maar welk gevaar je, zonder het zelf te weten, voor de ander vormt.
Welk gevaar bezorg ik anderen dan?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

adri schreef:
Rappie pappie schreef:Ik gebruik firestarter firewall. :P
Ik ook.
En Guarddog op Slackware.
Die is echt erg goed. Zet standaard alles dicht.
Daar moet je dus wel even rekening mee houden als je hem installeert en aanzet. :)
Yep,alles zit potdicht.En het configureren van het programma is een makkie.Ik heb als uitganspunt,en om firestarter te configureren deze website gebruikt.

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Afbeelding
Plaats reactie