Google Desktop Search ondersteunt FF en TB

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Google Desktop Search ondersteunt FF en TB

Bericht door sc00zy »

Er is een nieuwe versie van Google Desktop Search verschenen waarmee er nu ook gezich kan worden binnen Firefox en Thunderbird. Google volgt hiermee het voorbeeld van Copernic waarmee met de laatste beta ook in Thunderbird gezocht kan worden.

Laatste wijzigingen:
Search directly from your desktop with the deskbar
Search: Netscape Mail / Thunderbird
Search: Netscape / Firefox / Mozilla
Search: PDF
Search: Music
Search: Images
Search: Video

Download:

http://www.desktop.google.com/
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

wat houd zoeken in firefox in?
zoeken in de bookmarks?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

als je je harde schijf(ven) goed indeeld hoef je die zoekers ook niet te gebruiken.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Als je alles goed indeelt heb je idd geen desktop search nodig en normaal gebruik ik het niet. Ik heb vandaag wel deze van Google geïnstalleerd en een paar weken geleden Copernic, maar gewoon om te zien hoe die dingen een beetje werken.

Ondersteuning voor Firefox betekent trouwens dat de geschiedenis doorzocht wordt en dat Desktop search goed in de browser af te handelen is. In Opera krijg je bv een melding dat ze het nog niet ondersteunen met wat extra informatie.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik ben erg netjes met het ordenen van bestanden op m'n computer. Soms kan het door dit soort programma's wel net ietsje makkelijker zijn als je bijvoorbeeld alles van een bepaalde klant zoekt. Je krijgt netjes een overzicht van bestanden, e-mails, et cetera. Het kan je al snel heel wat klikwerk besparen ;)

Zelf heb ik het in eerste instantie geinstalleerd om uit te proberen. Net als Gert-Paul had ik hiervoor de Desktop Search van Copernic geinstalleerd.

Enige nadeel van dit soort programma's is de vraag hoe er met je privacy omgegaan wordt. Googles Desktop Search gaat trouwens tussen je browser en het internet inzitten. Het integreerd een en ander in de pagina's van Google.nl en .com...
Fedde
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 januari 2005, 1:28
    unknown unknown

Google Desktop Search

Bericht door Fedde »

Ik heb desktop search geinstalleerd.
Het indexeren is prima gelukt. Berichten vanuit TB gaat ook prima.
Maar plaatjes krijg ik niet geopend, als ik GDS vanuit IE open gaat het doorlinken wel feilloos.
Bij FireFox het bericht: deze pagina bestaat niet.
Mis ik een extensie?
Ik heb trouwens wel vaker dat IE toch net wat makkelijker applicaties opstart dan FireFox.
Wel jammer want die desktop search is prachtig, daar valt niet tegenop te organiseren op de harde schijf.
Plaats reactie