Netscape 8.0 beta

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
f1sven
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 november 2004, 19:27
    unknown unknown

Netscape 8.0 beta

Bericht door f1sven »

Wat mij opvalt aan deze nieuwe versie van Netscape is terwijl die gebaseerd is op FireFox hij toch wel wat sneller de pagina's weergeeft als FireFox en dus sneller surft, hoe kan dit? :roll:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik zelf vind het bijna niets uitmaken en het enige verschil wat ik zo snel kan vinden is dat pipelining in Netscape standaard aanstaat.

Zie ook de MozBrowser Wiki voor zulk soort instellingen
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Netscape 8.0 beta

Bericht door nirwana »

f1sven schreef:Wat mij opvalt aan deze nieuwe versie van Netscape is terwijl die gebaseerd is op FireFox hij toch wel wat sneller de pagina's weergeeft als FireFox en dus sneller surft, hoe kan dit?
Onlangs las ik ergens een opmerking dat Mozilla Suite pagina's sneller weergeeft dan Firefox. Maar je vraagt je wel af wat Netscape heeft gedaan als ze hun software op Firefox hebben gebaseerd.

In de Mozilla Wiki staat overigens een overzicht van verbeterpunten waardoor Gecko (= het hart van alle Mozilla-programmatuur) nog sneller kan worden gemaakt. Zo kun je zien wat men nog in petto heeft voor snelheidsverbetering in Mozilla.

Overigens schrijf ik dit nu met een Firefox 1.1 (trunk-build) en dat bevalt me qua snelheid prima. Deze gaat een stuk netter met geheugengebruik om en dat scheelt lekker.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie