du meter in de Firefoxwerkbalk

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Netwalker
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 maart 2005, 13:01
    unknown unknown

du meter in de Firefoxwerkbalk

Bericht door Netwalker »

Hallo ik ben nieuw hier en plaats de vraag maar hiero
Ik vroeg me af of er een du meter is voor de firefoxwerkbalk, heb al gezocht maar kon niets vinden en het leek me wel handig want nu gebruik ik een du meter die los op het bureaublad staat

Grtz Netwalker
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Wat bedoel je met "du"? Dial-up of Disk Usage?
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door SpeedyB »

Ik gok de download upload meter.

Ik weet niet of er zoiets bestaat, aangezien FF geen toegang heeft tot het hele OS dus de overige applicaties niet kan uitvragen...
Ik weet wel dat er met extended statusbar al veel informatie van FF getoond word.
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Ik dnek dat hij een Download/Upload meter bedoeld.

Op Computer Idee staat de volgende tekst
DU Meter staat voor 'Download/Upload meter' is een van de bekendere programma’s om TCP/IP-verkeer bij te houden. Zowel het download- als uploadverkeer kan in een klein grafiekje met of zonder ‘getalletjes’ worden weergegeven.

Of het ook op de werkbalk kan, geen idee, maar hij staat toch resident in het geheugen (rechtsonder bij de klok) als je hem installeert

Afbeelding
Netwalker
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 maart 2005, 13:01
    unknown unknown

Bericht door Netwalker »

Ik bedoel idd de down/upload meter

@Asterxx du-meter staat idd resident in het geheugen maar bij het klokje zie je alleen de 2 driehoekjes/pijltjes en niet de numerieke down en upload( e/o grafiek) want die staat in een aparte window die welliswaar continu op de voorgrond geplaatst kan worden maar toch voor andere 'dingen' (lees tekst , knoppen etc.) staat
en aangezien er een extensie is die een klok in de werkbalk zet die de systeemklok volgt dacht ik dat zoiets misschien ook wel mogelijk was
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Wellicht een ander progje, of een instelling "allways on top"

Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden, als dat zo is, laat ik het je wel weten
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik had deze post al een tijdje geleden gelezen, en wist dat er zo'n soort extensie bestaat, maar kon het niet vinden.

Nu kom ik er toevallig terecht, is dit 'm? (i.i.g. enigszins).

Info

Hier recentere versie dan op addons.update.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Manuel schreef:Ik had deze post al een tijdje geleden gelezen, en wist dat er zo'n soort extensie bestaat, maar kon het niet vinden.

Nu kom ik er toevallig terecht, is dit 'm? (i.i.g. enigszins).
Het verschil is volgensmij dat deze extensie 1x controleert wat je bandbreedte is door bestanden naar een server te sturen/ontvangen en dat DU Meter constant toont hoeveel verkeer er met het internet is. Ze hebben dus een heel ander doel.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Netwalker schreef:du-meter staat idd resident in het geheugen maar bij het klokje zie je alleen de 2 driehoekjes/pijltjes en niet de numerieke down en upload( e/o grafiek) want die staat in een aparte window die welliswaar continu op de voorgrond geplaatst kan worden maar toch voor andere 'dingen' (lees tekst , knoppen etc.) staat
Het is wel een doorzichtig venster, maar ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt dat het voortdurend over andere elementen heen staat.

Wel kun je ervoor kiezen om enkel de numerieke gegevens te tonen en vervolgens het venstertje te verkleinen zodat enkel die gegevens in een klein venster getoond worden. Misschien is dat nog een aardige optie (voor als je dat grafiekje niet altijd nodig hebt) ?
Ook kun je het venstertje een stuk verschuiven zodat het ergens staat waar het niet in de weg staat. Dan kun je het dus ook over de statusbalk heen schuiven en dan heb je precies wat je hebben wilt (nou ja, zo ongeveer): de gegevens van DUMeter op de statusbalk van de browser.
Netwalker schreef:en aangezien er een extensie is die een klok in de werkbalk zet die de systeemklok volgt dacht ik dat zoiets misschien ook wel mogelijk was
De systeemklok is altijd op te vragen van het besturingssysteem. Maar ik denk niet dat de gegevens die DUMeter toont ook door een ander programma zomaar op te vragen zijn. Die zal dat programma dan toch op de een of andere manier beschikbaar moeten stellen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Gert-Paul schreef:
Manuel schreef:Ik had deze post al een tijdje geleden gelezen, en wist dat er zo'n soort extensie bestaat, maar kon het niet vinden.

Nu kom ik er toevallig terecht, is dit 'm? (i.i.g. enigszins).
Het verschil is volgensmij dat deze extensie 1x controleert wat je bandbreedte is door bestanden naar een server te sturen/ontvangen en dat DU Meter constant toont hoeveel verkeer er met het internet is. Ze hebben dus een heel ander doel.
Je hebt gelijk, ik dacht dat het zoiets was als DU Meter, maar had het zelf eerst even moeten testen...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik kwam nog een gratis alternatief voor DUMeter tegen:
http://www.thecodeproject.com/csharp/mydumeter.asp
(wel even registreren alvorens je kunt downloaden (of BugMeNot gebruiken))

En hier nog zoiets: http://readerror.gmxhome.de/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie