NL versie Gmail

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

NL versie Gmail

Bericht door vulture »

Hoera de nederlandse vertaling is af.
Via settings
Language kun je de taal op nederlands instellen

wordt het leven weer een stukje makkelijker. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
FlorisD
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 maart 2004, 15:01
Locatie: Haarlem
    unknown unknown

Bericht door FlorisD »

Het is een goed begin, maar ik vind het wel wat jammer dat er een aantal slordigheden in de vertaling zitten.

Zo zijn de regels 'verzonden berichten' en 'voorbeeld van uitnodigingstekst' eigenlijk te lang. Op een 800x600-scherm (lees: school) zorgen die twee regels dan ook voor een verticale scrollbalk. Ze zouden daar dan ook beter 'Verzonden' en 'Voorbeeld' van kunnen maken (maar ik neem aan dat de vertaler van Gmail niet hier komt ;)).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het is zeker een goede start en over het algemeen (afgezien van elke foutjes, zoals in een lege inbox) gewoon goed. Het is echter zo dat een vertaling in het Nederlands gewoon in veel gevallen lange woorden opleverd vergeleken met het Engels. Dat merk ik met het vertalen van Nvu (en wat ik meegeholpen met bij Firefox + Thunderbird) ook.

Een term als Verzonden berichten vind ik dan ook goed. Alleen die tekst voor een voorbeeld van een invite is zeker te lang. Hij valt ook iets over de rand heem bij mij (1280x1024).

Het is trouwens zo je je bij Google kunt opgeven voor Google in je eigen taal ofzo. Ik weet niet hoe het werkt, maar als je wilt kun je misschien ook op die manier commentaar aandragen.
Plaats reactie