***MozBorrel*** v/h Wie zijn dat eigenlijk, die Mozilla...

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

***MozBorrel*** v/h Wie zijn dat eigenlijk, die Mozilla...

Bericht door adri »

18-05-05
Edit:

Inmiddels is vast komen staan dàt er een borrel georganiseerd wordt en in welke stad.
Hier is het laatste nieuws omtrent de MozBorrel te vinden.



Wie zijn eigenlijk die Mozillaboys en -girls?
Zijn het allemaal pizzavretende nerds met een bril en vierkante ogen? :lol:
Studenten? Hobbyisten? Professionals?
Gewone mensen?
Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Op een ander forum is ooit eens een 'borrel' georganiseerd, daar was ik ook en vele vooroordelen sneuvelden, moet ik eerlijk bekennen.

Zou het een idee zijn om zoiets ook eens te organiseren voor de leden van Mozbrowser.nl? Is daar animo voor? Of zie je dat niet zitten?

Ik ben benieuwd naar de reacties. Rekening houdend met de Belgen zou je zoiets het beste een beetje centraal moeten doen, laten we zeggen Tilburg, Eindhoven of 's-Hertogenbosch.

Liefhebbers?
Laatst gewijzigd door adri op 18 mei 2005, 17:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Hoi Adri,

Leuk idee. Zeker als de borrel in het (Noord-)Brabantse land is.

Groetjes,
Lieske
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Student informatica die erg idealistisch is en een hekel heeft aan de macht van grote bedrijven en veel affiniteit heeft met langharig werkschuw tuig, ofschoon niet langharig. En verder hou ik erg van slapen, wat ik nu ga doen ;) . En ik ben het nogal niet eens met Brabant als 'centraal', Zwolle vind ik al een heel eind :P .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ucchan schreef:En ik ben het nogal niet eens met Brabant als 'centraal', Zwolle vind ik al een heel eind.
Dan ben ik benieuwd in welke noordelijke provincie je woont.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Lijkt me wel een leuk idee. Ik kom zelf uit het midden van het land en zolang de plaats goed met het OV bereikbaar is vind ik het geen probleem :)

Ik ben trouwens een vwo-scholier, die geïnteresseerd is in opensource en Mozilla in het bijzonder.
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Leuk idee, maar het zal er wel niet van gaan komen, voor mij dan tenminste. Noord-Brabant is niet het probleem (ik kom zelf uit limburg), maar de tijd.

Ook denk ik dat het voor onze belgische vrienden (veelal zuidelijker dan Antwerpen) en onze vrienden uit het noorden (Zwolle, Enschede, Leeuwarden) het wat ver gaan vinden. Maar evengoed, het blijft een leuk idee, want je hebt toch bepaalde ideeën bij namen (door de reacties). Bijvoorbeeld:
Gert-Paul schreef:Ik ben trouwens een vwo-scholier, die geïnteresseerd is in opensource en Mozilla in het bijzonder.
Ik dacht.......(ook gekeken naar zijn website en die van de fam) dat is een vader en zijn zoon doet aan casmodding enz enz enz.

Doet ie vwo :D :D

Nu ikzelf: Misschien hebben jullie me al gezien op een site waarover ik vragen heb gesteld mbt webstandaarden (onzepim.tk, onzetimo.tk of op tennistraining.tk. PS: achtergrond problemen zijn nog niet aangepast)

Ik ben dus een vader van 2 kinderen (2 1/2 en eentje van 7 maanden)
Heb een baan en geef tennisles.
De computer is een hobby, en sinds NIS niet goed meer werkte, erg gelukkig met Mozilla produkten. Sinds kort ook een vertaling gemaakt van de Webmail extensie (met hulp van Gert-Paul en Nirwana)

Wie volgt :?: :?: :?: :?: :?:
Laatst gewijzigd door Asterxx op 21 april 2005, 10:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

nirwana schreef:
ucchan schreef:En ik ben het nogal niet eens met Brabant als 'centraal', Zwolle vind ik al een heel eind.
Dan ben ik benieuwd in welke noordelijke provincie je woont.
't Grunneger laand 8)
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Lijkt me een leuk initiatief. Ik ben zelf scholier, 6VWO en ik test web standaarden in Mozilla in m'n vrije tijd. (Mwaj, ik doe nog meer, maar dat komt wel op die meeting ;-))
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Asterxx schreef:
Gert-Paul schreef:Ik ben trouwens een vwo-scholier, die geïnteresseerd is in opensource en Mozilla in het bijzonder.
Ik dacht.......(ook gekeken naar zijn website en die van de fam) dat is een vader en zijn zoon doet aan casmodding enz enz enz.

Doet ie vwo :D :D
:) Tja, dat kan gebeuren. Misschien dat ik op die meeting ook nog eens zulk soort dingen ontdek.

Dat blog over Casemodding is trouwens mijn broertje een keer begonnen, maar hij het al een hele tijd niet meer bijgewerkt..
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik ben een oude man van 44 jaar met 2 kinderen die net zo oud zijn als de meeste van jullie. Ik ben een hardrockende hiphop fan die van extreme violent movies houd. Ik heb stekeltjeshaar. Dus zeker geen nerd. Mijn jongste zoon is sins kort verloofd dus heb ik er ook nog een dochter bij.

Ik werk als administrateur bij een non profit organistaie (bijna 25 jaar).

Ik ga gewoon voor goede producten. En daar zijn Firefox, TB en ook NVU mooie voorbeelden van.

De andere jongens van www.steunfirefox.nl wilden na floop ook al een gezellig samen zijn organiseren met een borrel erbij. Maar ik drink geen alcohol en ik houd niet van grote groepen mensen bijelkaar, dus ik laat dit aan mij voorbij gaan.

Drinken jullie er maar een voor mij. :D

P.s. en computeren is al een jaar of twintig een grote hobby van mij
Laatst gewijzigd door vulture op 21 april 2005, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Wat ik altijd zo ontluisterend vind is dat veel mensen die veel voor mozilla betekenen en/of veel van webstandaarden weten nog op de middelbare school zitten... en dat ze van die dingen meer weten dan een vierdejaars informatica zoals ondergetekende :roll: ...

Krijg er soms het gevoel van dat ik achterloop :P .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik ben 21 jaar en woon heel wat zuidelijker als de meesten van jullie. Ik woon in Vlaams-Brabant, dicht bij Leuven (bij de meesten wel bekend). Ik studeer normaalgezien dit jaar af als Management Assistant.

De richting waarin ik studeer/werk heeft dus eigenlijk weinig met informatica te maken. Alles wat ik doe qua informatica is dus hobby.

Ik heb een bril en vrij kort haar, maar zie er (volgens mij) toch niet echt als een nerd uit. :-)
Gebruikersavatar
Electronical
Berichten: 87
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 19:37
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Electronical »

Ik ben over een aantal dagen 18 jaar en hou zeker wel van pizza. Maar ik heb geen bril en vierkante ogen, dus wat dat betreft voldoe ik niet aan het voorgestelde profiel.

Ik zit nu in het laatste jaar van het VWO en volgend jaar ga ik Elektrotechniek doen aan de TU/e (Eindhoven).

Misschien is het idd wel een keer leuk om iets te organiseren voor de Nederlandse en Belgische Mozilla-'fans'. Qua ligging is Noord-Brabant (waar ik dus woon :wink: ) wel een beetje centraal, maar ik weet ook dat er hier rondlopen die uit Friesland komen. Maar ik ben benieuwd wat er van komt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ucchan schreef:Wat ik altijd zo ontluisterend vind is dat veel mensen die veel voor mozilla betekenen en/of veel van webstandaarden weten nog op de middelbare school zitten...
Wees gerust, de oprichters van MozBrowser hebben hun opleiding al afgerond. Beiden hebben wel een passie voor computers en er min of meer hun werk van gemaakt.
ucchan schreef:en dat ze van die dingen meer weten dan een vierdejaars informatica zoals ondergetekende
Ik troost me met de gedachte dat toen ik mijn studie volgde het Internet net in opkomst was.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Leuk idee! Als het met vervoer en reistijden lukt dan kom ik ook.

Ik ben een kort geleden 45 jaar geworden oudere jongere, qua opleiding nooit verder gekomen dan tweede klas MAVO, momenteel werkloos, wandel/fiets graag, en lezen ook, en niet te vergeten computeren en Internetten dat ik sinds 1996 doe. Veel ervaring met Win95/98, en een heel klein beetje met Linux.
Plaats reactie