Een Mozilla Messenger

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LongHorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 april 2005, 16:22
    unknown unknown

Een Mozilla Messenger

Bericht door LongHorn »

Dat is eigenlijk wat ik nog zoek in de Mozilla/FireFox reeks. Een messenger. MSN, Yahoo!, alles in een, en natuurlijk met een gelikte layout, zoals we kennen van Mozilla. Mee eens?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het zou misschien wel leuk zijn, maar ik denk dat ze bij Mozilla hun tijd beter in andere dingen kunnen steken.

Er zijn verschillende opensource programma's die hun werk volgensmij goed doen: Gaim (voor Windows en Linux) en Miranda IM.

Als je trouwens per se een messenger in Mozilla wilt hebben moet je eens naar jabberzilla kijken. Dit is wel alleen een cliënt voor jabber netwerken, maar door transports kun je via jabber ook contact houden met personen die het msn of yahoo! netwerk gebruiken.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Bij Netscape zit een AIM/ICQ versie die wel redelijk goed is voor basis IM en groupchat.

Ik gebruik zelf tegenwooordig vooral Jabber, dus is dat niet echt een optie meer.

JabberZilla ziet er wel netjes uit, die ga ik binnenkort zeker eens proberen als ik tijd heb :)
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door michieldumon »

Lijkt me een goed idee, ja. Ik hoop al lang dat het er komt. Maar dat zou vooral passen bij Mozilla Suite, en die is wel gestopt helaas... Ik vond dat makkelijker als programma. Mail, browser, alles in 1. Extensies 1 keer installeren en zo... Nuja, misschien bedenken ze zich nog. Maar het idee is zeer goed, zo'n messenger. Kwam het er maar...
Michiel Dumon, Mozillafan zonder meer
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als er met XulRunner straks een stabiel Mozilla-platform wordt gebouwd, dan denk ik dat er ook wel meer projecten komen die voortbouwen op Mozilla (als soort van virtuele machine). Een messenger ligt dan mogelijk ook voor de hand. Al moet je natuurlijk wel bekennen dat er al vele messengers zijn. Wat zou een Mozilla-Messenger daaraan toevoegen ? Het voordeel is dat je met Mozilla al een basis hebt en dat je niet zelf alle verbindings-technische zaken opnieuw hoeft te bedenken en programmeren. Je zou je buddylist in het Mozilla-profiel kunnen opslaan, etc.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

nirwana schreef:Het voordeel is dat je met Mozilla al een basis hebt en dat je niet zelf alle verbindings-technische zaken opnieuw hoeft te bedenken en programmeren. Je zou je buddylist in het Mozilla-profiel kunnen opslaan, etc.
Netscape AIM had wel een aantal voordelen door de integratie. Verschillende zijn wel vrij ´obvious', maar het zijn wel dingen die geen enkele andere instant messenger op dit moment zo netjes voor elkaar heeft. Er wordt wel gewerkt aan vergelijkbare integratie via bijvoorbeeld DCOP in KDE (is eigenlijk ook de manier zoals het hoort).
Verschillende voordelen die Netscape met AIM heeft zijn bijv.:
- integratie met e-mail (je kan in Mail/News zien of iemand online is)
- via een link op een site direct een groupchat openen (vergelijkbaar met irc:// links & ChatZilla)
- als je vooral surft & mail leest, gaat je online/offline status automatisch mee hiermee
- ook de integratie met Netscape sites, zoals CNN & My Netscape werkt erg netjes, je krijgt automatisch persoonlijke content als je deze bezoekt
- redelijk veel mensen hebben Netscape, dus dan hoef je ook geen extra software te installeren (eigenlijk alleen geen voordeel van de software zelf)

Er zijn er nog een aantal meer, eventueel kan je op de Netscape site kijken.

Ik ben wel benieuwd hoe ver JabberZilla is, aangezien Jabber toch wel veel fijner is dan al dat andere spul.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Z_God schreef:Ik ben wel benieuwd hoe ver JabberZilla is, aangezien Jabber toch wel veel fijner is dan al dat andere spul.
Ik ook wel, maar als ik de recente bestanden bekijk dan denk ik dat ik eerst maar eens Linux moet gaan installeren (en dan eerst een goed-werkende CD-brander in mijn PC moet plaatsen zodat ik tenminste fatsoenlijk een ISOtje kan fikken).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

Het is misschien even wachten wat de eventuele samenwerking tussen Mozilla (Firefox) en Google ons brengt. Als er een Google browser komt op basis van de Firefox browser, dan ik het misschien mogelijk dat de instant messenger Hello die samenwerkt met Picasa geintegreerd kan worden.
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
Plaats reactie