I book

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
robindekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 1 maart 2005, 14:47
    unknown unknown

I book

Bericht door robindekker »

Ik heb geprobeerd om een I book van Apple aan te sluiten aan mijn modem van mijn pc.In het instructieboek van de modem(Alcatel Speedtouch) staat precies beschreven hoe de modem bij Macintosh te installeren.Nu kom ik een heel eind, maar op een gegeven moment komt er een venster met twee suggesties, nl A Ontkoppel de modem, en B Sluit de modem aan. Als ik een van de twee doe, maakt niet uit welke, wordt het installatieproces afgebroken.

Heeft iemand een tip of ervaring hiermee ??

Enkele gegevens:

PC draait onder Windows ME( wel met firefox en thunderbird hoor ! )
Modem is van Alcatel
IBook is van Macintosh en draait op OS 9.2

Wie helpt me uit de brand??

Groet Robin
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Voor zover ik weet sluit je een speedtouch aan via een ethernetverbinding...? Dan is het een kwestie van een IP instellen en gaan...
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Als ik me niet vergis, is de Speedtouch een USB-modem. Zo'n modems leveren altijd wat meer problemen op. Ik heb er vroeger ook zo één gehad. Nu werk ik met een router met ingebouwde modem. Zeer handig als je verschillende computers van een internetverbinding wilt voorzien. Voor €100 heb je zo'n router/modem-combinatie.
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Er zijn grofweg twee soorten Speedtouch modems: ethernet (5100) en usb (330). Ik ben sinds kort overgestapt van de usb- naar de ethernetmodem (met ingebouwde router). De ethernetmodem kan veel meer dataverkeer aan en is veel stabieler dan de usb.

Als je wil overstappen van usb- naar ethernet, raad ik je aan om eens naar marktplaats.nl te gaan en daar bij de modems te kijken. Ik heb daar mijn ethernetmodem voor 25 euro gekocht en hij doet het prima. Je moet alleen zorgen dat je een ethernetkaartje in je pc hebt. Maar die kosten niet meer dan tien à vijftien euro.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Je kunt ook proberen een wireless router te scoren als je airport op je iBook hebt ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Plaats reactie