Plezier

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Plezier

Bericht door Lieske »

Het klinkt misschien wat sentimenteel, maar door mijn overstap naar Firefox is internet een stuk leuker geworden. Een half jaar geleden had ik nog niet gehoord van live-bladwijzers en RSS. Sinds FF ben ik me erin gaan verdiepen. Ik ben feeds gaan lezen, heb weblogs ontdekt en ben zelf gaan loggen. Nu zelfs met een eigen domein. Ik heb Open Source software ontdekt, heb geen last meer van spyware. En als ik iets niet snap of een probleem heb, dan word ik hier meestal supersnel geholpen. Bovendien gaat zoeken met de ingebouwde zoekfuncties van o.a. Google ook veel sneller. Kortom jongens (want de meeste bezoekers hier zijn van het mannelijk geslacht), bedankt.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Mijn leven is ook makkelijker geworden sinds ik Firefox en Thunderbird (en andere OSS) gebruik.

Zeker het gebruik van feeds was een verademing voor mij (ik volg nogal veel websites). Nu kan ik ong. 150 websites tegelijkertijd controleren. Dat kan toch niet makkelijker? ;-)

En van spyware en die dingen zal ik sowieso weinig last hebben op m'n Linuxmachientje hier. Ook dat hoort bij de "OSS experience". :-)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik ben het met de vorige schrijvers eens....................alleen een minpuntje

Dat zijn de vele updates en de rommilige manier waarop deze gedistribueerd worden. Hier moet een lesje voor de toekomst uit geleerd worden.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:Dat zijn de vele updates en de rommilige manier waarop deze gedistribueerd worden. Hier moet een lesje voor de toekomst uit geleerd worden.
Communicatie is bij de meeste projecten wel een minpunt. Spijtig, maar ik hoop ook dat er verandering in komt.

Misschien een tip voor de toekomst: de 5-dagen-regel. Wacht altijd tot 5 dagen na een release om de update te installeren.
1) Je bespaart tijd, want je hoeft geen 2 updates te installeren als de eerste niet blijkt te werken;
2) je ontlast de servers wat. Een paar miljoen mensen die tegelijkertijd iets proberen te downloaden is nooit goed. ;-)

Geloof het of niet, maar die regel werkt zeer goed. En die paar dagen dat je geen update hebt, maken niet veel verschil hoor, wees maar gerust... :-)
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:2) je ontlast de servers wat. Een paar miljoen mensen die tegelijkertijd iets proberen te downloaden is nooit goed. ;-)

Geloof het of niet, maar die regel werkt zeer goed.
Behalve als iedereen ze toepast :wink:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:Geloof het of niet, maar die regel werkt zeer goed.
Behalve als iedereen ze toepast :wink:[/quote]
Dan ga ik de 3-dag-regel gebruiken. ;-)
Plaats reactie