Java probleem...???

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
rpcom
Berichten: 57
Lid geworden op: 9 juli 2005, 14:51
    unknown unknown

Java probleem...???

Bericht door rpcom »

Oké, niets ernstigs, maar wil het toch proberen op te lossen.
Ik denk namelijk dat ik een probleempje met java heb, althans bepaalde toepassingen, en da's dus juist moeilijk.

Bijna elke website met java toepassingen werkt namelijk prima zo ik kan testen, alleen een chatsite waar ik nogal wat bekenden heb (had) zitten krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang. Hun support eindigd ook, en ik krijg het zelf ook niet opgelost. Niet als reclame bedoelt maar het gaat dus om chatten.nl . De applet opent wel. Ik zie het zgn chatvenster, maar verder gebeurt er niets. behalve dan dat na enige tijd de verbinding verbroken word.

Java instellingen aanpassen lukt ook niet echt; vaak resulteerd dit in een reboot(BSOD), maar da's een ATI driver probleem begreep ik.
Het Java venster in configuratiescherm blijft leeg namelijk ook, en soms bij klikken hierop, of het java setup scherm in de browser dus een BSOD.

Reeds geprobeerd;

Alle beveiligingen laag/uit, Norton alles uit, router poorten open, java herinstalleren, andere versies installeren, IE, Firefox,...

Kan iemand nog iets bedenken waar het wél aan liggen kan.....????
is echt alleen bij díé site volgens mij...en hun(webmasters e.d. daar) weten het ook niet meer..
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Net even gekeken, bij mij werkt het wel, maar ook niet helemaal jofel (rare venstertjes die ineens overal opduiken, terwijl dat zo te zien niet de bedoeling is...).
Vermoed dat het met de website te maken heeft en de manier waarop die gebouwd is, maar daar heb ik geen verstand van.

Paar tips (maar die heb je dus al wel eerder gekregen hebben): Java updaten, firewall-instellingen nakijken, je virusprogramma eventjes uitzetten, misschien dat dat effect heeft.
Anders zou ik het zo niet weten, misschien iemand anders?

Wat is er nou zo leuk aan chatten?
Ik vind het een hoop ongein, maar goed, da's mijn mening. :wink:
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

adri schreef:Wat is er nou zo leuk aan chatten?
Ik vind het een hoop ongein, maar goed, da's mijn mening. :wink:
Soms net even makkelijker dan op en neer mailen of bellen
rpcom
Berichten: 57
Lid geworden op: 9 juli 2005, 14:51
    unknown unknown

Bericht door rpcom »

Mjah da's persoonlijk en inderdaad, ik zat daar regelmatig met een aantal bekenden en dan klept dat best gemakkelijk weg..maargoed...

Snap dus gewoon niet waarom dat in zijn geheel niet werkt. Klopt...het ligt aan de manier van programmeren van de site, althans, lijkt me wel;
Het werkt altijd, toen hebben ze daar de gehele site aangepast, en nu werkt er geen donder meer van bij mij 8) ..maar ik meende dat ik echt alles zo'n beetje wel geprobeerd had, en nu is het eerder een uitdaging geworden het wél aan de praat te krijgen...alleen komik er dus niet echt uit ;) ..
Java updates e.d. ook getest, zonder resultaat.. Firewall instellingen zeg je.
-Ik heb Norton Internet Security 2004, maar daar kan ik weinig in zo ik zie, poorten open zetten o.i.d. niet toch ?
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Je zou het eens even kunnen proberen om Norton volledig uit te schakelen (even snel proberen). Als het dan nog gebeurd...........dan weet je waar je verder kunt zoeken.
rpcom
Berichten: 57
Lid geworden op: 9 juli 2005, 14:51
    unknown unknown

Bericht door rpcom »

Met norton uit, of zoals nu dit opgevolgd:

Code: Selecteer alles

Ik zie de chatbox wel, maar ik krijg geen verbinding
Als je geen verbinding kunt maken met de chatserver (je ziet 'verbinding verbroken' en soortgelijke foutmeldingen), wordt dit hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door firewall software die op je computer is geïnstalleerd.

Een firewall is een programma die al het inkomende en uitgaande dataverkeer op je internetverbinding controleert, en afhankelijk van de instellingen, bepaalde soorten data zal weigeren. Bekende firewall programma's zijn o.a. Norton Internet Security, ZoneAlarm, McAfee Professional (versie 8), Kerio Personal Firewall, en Sygate Personal Firewall.

Het dataverkeer op internet is georganiseerd in een soort 'kanalen' (ports in computertaal); voor elke soort communicatie is er een bepaald kanaal. Om te kunnen chatten, moet je firewall het verkeer op kanaal (port) 6667 toestaan, zowel inkomend als uitgaand, en zowel TCP als UDP.

Om dit te regelen, moet je een regel toevoegen aan de instellingen van je firewall programma, zodat hij dit verkeer niet meer zal weigeren. Hoe je dit moet doen, hangt af van welk programma je gebruikt. Raadpleeg voor instructies de handleiding van het firewall programma, ga naar de website van het bedrijf dat het heeft gemaakt, of zoek via Google naar uitleg over hoe je je firewall kunt instellen.
Helpt ook niet

:cry:
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Ik zal het vanavond thuis eens proberen
rpcom
Berichten: 57
Lid geworden op: 9 juli 2005, 14:51
    unknown unknown

Bericht door rpcom »

Asterxx schreef:Ik zal het vanavond thuis eens proberen
Alvast heel hartelijk dank voor de moeite Asterxx ! :D
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

rpcom,

Klein probleempje... het blijkt dat ik geeneens Java heb geïnstalleerd. Ik internet thuis via een telefoonverbinding en de grootte van het te downloaden bestand valt me een beetje tegen............................ongeveer 100 MB...........Dat kost me......een uurtje of 5 a 6 om te downloaden....das wat lang.
Ik ga het wel anders proberen, maar nu nog even geen antwoord op je probleem
rpcom
Berichten: 57
Lid geworden op: 9 juli 2005, 14:51
    unknown unknown

Bericht door rpcom »

Oh ja dat is inderdaad niet leuk om dat om zoiets te testen uren aan het downloaden moet. In elk geval vind ik 't toch fijn dat je me wil helpen en wacht dan ook geduldig af.

Ik heb trouwens J2SE Runtime Environment 5.0 update 4 geinstalleerd.
Dit is mijn enige Java-software.
rpcom
Berichten: 57
Lid geworden op: 9 juli 2005, 14:51
    unknown unknown

Bericht door rpcom »

Update; Het zit 'm echt in een conflict met de Java software denk ik;
Als ik het control panel via configuratie scherm aanklik, zie ik óf een leeg venster, óf een corrupt venster waarmee ik niks kan aanklikken enzo...!

Ter test; Ook klikken op http://members.parachat.com/start_frame.php Resulteerd meteen in een BSOD door ATI3DUAG.DLL . Heb de laatste ATI drivers, en was tevens ook met oudere.
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Heeft FF wel alle toegang????
Heb je niet ergens aangegeven dat Java uitgeschakeld moet zijn?
Doet ie het bij andere Java-applets wel?
rpcom
Berichten: 57
Lid geworden op: 9 juli 2005, 14:51
    unknown unknown

Bericht door rpcom »

* Het is zowel met FF als met IE

* naar mijn weten staat overal Java aan

* Bij meerdere (chat)applets heb ik problemen, bijvoorbeeld bovenstaande (aantal posts terug) waarmee ik meteen een BSOD heb. De controle pagina van Java zelf geeft echter prima alles weer, zodat dus volgens SUN alles okay is.
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Heb een programmatje gevonden en bij mij werkt alles als een tierelier.
Geen problemen met geen enkele link die je geeft.

Waarschijnlijk ligt het dus aan je pc, niet aan FF. Natuurlijk kan het ook aan je Java-software liggen.

Ik heb hier bij Java de tweede download genomen (op pendrive gezet en thuis geïnstalleerd).

De tweede download

Verder weet ik het dan ook niet, suk6
rpcom
Berichten: 57
Lid geworden op: 9 juli 2005, 14:51
    unknown unknown

Bericht door rpcom »

In elk geval erg veel bedankt voor alle moeite die je ervoor gedaan hebt!
Het is dus echt daarwerkelijk een probleem op mijn pc...maar als je dat niet vinden kan houd het ook een keer op. Trouwens, als ikmijn Norton Internet Security "uitschakel" issie dan ook écht inactief ? (omdat de icoontjes, weliswaar met krijg erdoor, maar toch, blijven staan?)
Plaats reactie