Geprogrammeerd

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Geprogrammeerd

Bericht door Tiobie »

Heren,
Ik ben opzoek naar de mogelijkheid om het opstarten onder controle te houden (beheren) van kleine programma`s die auto-opstarten met windows. Deze programma`s staan allen opgenomen in het menu start 'alle programma`s' waarvan de software niet voorziet in een aan/uit staand. Het duurt oneindig lang voor dat je de FF browser zelf mag opstarten. Ik kan zelf geen trefwoord bedenken die naar een oplossing leidt in help en ondersteuning al heb ik van alles geprobeerd. De bedoeling is deze hulpprogramma`s geprogrammeerd te laten opstarten na FF voor zover er behoefte aan is. Het gaat om +/- 10 programma`s waarvan een paar beheerbaar zijn en anderen weer niet.(ik noem een paar op:messengers,e-fax.rssreader,mediaplayers,scanner,desktopsearch etc.)
Bij voorbaat dank voor een link.
jacob
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Hoi

Gebruik je XP? Dan kun je het volgende proberen (wel oppassen natuurlijk)
Start> Uitvoeren > msconfig typen, in je laatste tabblad daar, kun je zien welke programma's gestart worden, met het vinkje (weghalen dus) kun je dat uitzetten. Maakt je leven een stuk makkelijker

Wel even aangeven bij de eerste reboot dat je dat lastige schermpje niet meer wil zien (je krijgt een melding dat er iets verandert is)
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

geprogrammeerd

Bericht door Tiobie »

Bedankt voor je reactie, WXP is de basis. Indien ik in MsConfig>starten een programma wegvinkt hoe wordt ie anders opgestart???Ik kan op de lijst-starten bepaalde programma`s niet terug vinden en de meeste afkortingen zijn mij niet bekend. Een vb.;je kunt Msn msngr uitschakelen onder extra>opties>algemeen en opstarten indien zo gewenst door te klikken op het hiervoor bestemde icoontje. Met Yahoo is dit dus niet mogelijk en bij een paar anderen ook niet. Je wordt gedwongen om bepaalde programma`s te installeren anders kan je de desbetreffende website pagina niet bezichtigen en ieder site heeft zijn eigen favoriet mediaplayer. De meeste programma`s hebben een icoontje maar geen uit-stand en zijn echt onontbeerlijk op je Pc maar bij het opstarten `s morgens is het een gevecht op leven en dood en komt FF `s middags pas aan de beurt.
Ik zoek zelf ook op het internet naar oplossingen maar `t is en blijf moeilijk zeker voor een leek. De meeste sites kletsen over snel of sneller opstarten van windows en daar heb ik niks aan.
Indien je iets tegen komt dat misschien toepasbaar is laat a.u.b. per omgaande weten.
Bij voorbaat dank.
Jacob
jacob
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

wat heb je allemaalstaan bij
>start
>alle programma's
>opstarten

????????

kijk ook eens bij
>mijn computer
>c schijf
>documenten en settings
>usernaam (verschilt per pc) (is een profiel van de gebruiker)
>menu start
>programma's
>opstarten

?????????????? loop even alle profielen na (users)

wat er teveel staat bij beide optie kun je in je verwijderen

bij msconfig moet je even bij het tabblad opstarten het gedeelte van opdracht groter slepen dan kun je zien naar welke directory en bestanden hier na verwezen wordt vaak is dan al duidelijk of je een vinkje kan weghalen of moet laten staaan. Als je bij msconfig een vinkje weghaalt moet je een programma handmatig opstarteb via
>start
>alle programma's
>naam programma

op deze manier start je alleen de programmas op die je werkelijk gebruikt. Scheelt aanzienlijk veel opstart tijd> :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tiobie »

Goedendag Mr Aasgier,
Bedankt voor je reactie. Programma`s waar ik controle op wilt uitoeffenen naar wens;Quick Time, Yahoo msngr, Realplayer, Winamp, e-fax, Rssreader, Google of Windows desktop search, printer/scanner zowat ongeveer alles. Genoemde programma`s plaatsen elk op hun beurt na opstarten een pictogram rechts onder in de taakbalk en dat vind ik irriterend. De meeste Windows programma`s opgesteld in menu start 'alle programma`s' moet je handmatig opstarten en dat vind ik juist handig. Het venster voor 'hulpprogramma`s voor systeem configuratie' kan niet groter gesleept worden??? ook snap ik niks van wat wel mag en wat niet bij het vakje vinken programma`s. (zie snapshots)

In het verleden heb ik geprobeerd programma`s uit te schakelen op het bureaublad maar dit wordt mij meestal geweigerd omdat e.e.a. afhankelijk is van weer een ander programma, een intertwined geval dus van programma`s. Het opstarten moet zo zijn;eerst windows os en kornuiten dan FF en dan mag de rest.
Mijn zaak is voor mij moeilijk technisch te formuleren maar de oplossing ook, ik hoop dat `t helderder over komt, in elk geval blijf ik verder zoeken, bedankt.
Jacob

Ps.:Screenshots overplanten gaat niet bent alle wortels kwijt???
jacob
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb je toevallig CrapCleaner of een registercleaner?
Daar kun je die programma's ook mee uit je opstartmenu verwijderen.

Mochten die icoontjes dan toch nog in je werkbalk staan, dan kun je ze altijd nog verslepen naar je bureaublad of desnoods de prullenbak.

Succes.
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Beste Jacob,
Tiobie schreef:Programma`s waar ik controle op wilt uitoeffenen naar wens; Quick Time, Yahoo msngr, Realplayer, Winamp, e-fax, Rssreader, Google of Windows desktop search, printer/scanner zowat ongeveer alles.
Deze programma's zijn uitstekekend uit te schakelen via de msconfig > opstarten.
Probleem is echter, als je ze gebruikt, staan ze de keer erop weer aangevinkt.

Een voorbeeld: MSN staat er bij mij ook tussen. Deze heb ik uitgevinkt. Dit icoontje komt niet terug bij iedere reboot van de pc. Als ik nu handmatig MSN opstart, start MSN de keer erop automatisch weer op.
Je zult dus na gebruik van betreffende programma's en voor het afsluiten van je pc weer naar msconfig moeten gaan om de vinkjes uit te zetten.

Bij sommige programma's werkt het volgende ook:
Rechtsklik op het icoontje rechtsonder, kijk in het opties gedeelte. Vaak stat daar ook een mogelijkheid om automatisch opstarten uit te schakelen.
ook snap ik niks van wat wel mag en wat niet bij het vakje vinken programma`s. (zie snapshots)
In principe mag je alles uitvinken. Wel even opletten, je schakeld dan ook je virusscanner en je firewall uit. ls het plaatsen van een screenshot je niet lukt, mag je me ook mailen (asterxx at gmail punt com) (screenshot = alt + print scrn, plakken, ctrl-v, in een grafisch programma of gewoon in Word of Excel (het liefste excel, voorbeeld is dan groter))
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Veel van die programma's zijn vanuit het programma zo in te stellen dat deze niet meer opstarten met Windows en een icon in de systray zetten.
Als je Quicktime en Real deïnstalleert en vervangt door Quicktim Alternative en Real Alternative ben je al van die twee af. In Winamp kun je aangeven dat je de Winamp Agent niet wilt gebruiken. Et cetera...
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Met het gratis programma WinPatrol kun je onder andere ook de opstartprogramma's beheren.
Harrie
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

geprogrammeerd (nu wel)

Bericht door Tiobie »

Heren,
Registry repair 1.45 is een prima tool om je register in order te houden maar mijn grootste voordeel met deze software is de startup manager tevens heb ik ook een FreeRam XP Pro geinstalleerd. Geweldig en niet vreemd genoeg om zo opeens geen vensters meer tegen te komen met 'programma nu beeindigen' 'kan de server niet vinden' 'kan de pagina niet vinden' 'virtueel geheugen niet toereikend of beschikbaar' 'windows moet nu gesloten worden' enzovoorts enzovoorts. Alsof het leed niet helemaal rond was moest je nog toekijken hoe een stelletje pictogrammen die telkens opnieuw bij het opstarten van windows even wedijveren over wie zich het eerst in de Taakbalk rechts onder mag nestelen. Ik leer elke dag iets over het hoe te communiceren niet alleen met mijn medemens maar vooral ook met mijn eigen Pc, we rollenbollen zo wat heerlijk met elkaar.
Bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Geprogrammeerd

Bericht door Tiobie »

Heren,
vreemd genoeg ik heb geen kennis mogen nemen van nieuwe berichten voor mij in de 'Vergaarbak' via de TB op mijn Pc, en het zijn wel een paar en wat betreft 'alternative' opstellen/installeren van programma`s zal ik hierop beter attent zijn bij de eerst volgende updatedownload.
Hartelijk bedankt voor jullie steun ten eerste aan de mozilla`s en dan kom ik aan de beurt, nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Een late reactie van mijn kant, maar wellicht kan het nog iets toevoegen aan het topic. Ik gebruik altijd het kleine freeware programma'tje Autoruns om dergelijke verwijzingen te verwijderen/aan te passen.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik gebruik altijd StartupCPL van www.mlin.net maar AutoRuns ziet er wel erg compleet uit (qua GUI): http://www.sysinternals.com/utilities/autoruns.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie