Video`s

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Video`s

Bericht door Tiobie »

Goedendag allemaal,
Ik krijg sinds deze week op nieuwssites bij het opstarten van een videobericht een venstertje met het bericht : cannot create a DirectShow Player. Het is voor het eerst dat ik dit meemaakt, aan wat kan het liggen??? Graag een hintje, alvast een dank.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Geen oplossing van het probleem. Eerder een workaround: probeer eens MediaPlayerConnectivity. Een extentie welk streams in het bijpassende programma opent, dus buiten de browser om. Werkt bij mij prima voor b.v. het NOS journaal.
Harrie
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Video`s

Bericht door Tiobie »

Goedendag,
Hartelijk bedankt voor de link. De software doet `t goed overal waar ik ben geweest behalve bij Rtlnieuws hier krijg je een venster met de waarschuwing over ongeldige gegevens ontvangen van de client. De storing is overigens alleen maar bij nederlandse nieuws media te vinden omdat ze de Mozilla Firefox nog niet kunnen ondersteunen??? Ik kijk voornamelijk op sites zoals Msnbc, Yahoo, Nasa, Weather channel, Eurosport en nooit eerder een probleem gehad. Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Bij mij speelt RTL-Nieuws zonder problemen af en wel in Windows Media Player (versie 10). Wellicht Media Player updaten?
Harrie
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Video`s

Bericht door Tiobie »

Goedendag Mr Blackdog,
Kun je mijn je instellingen voor de Rtlnieuws/MediaPlayer connectivity doorgeven??? Ik ben benieuwd wat of waar ik het niet goed hebt met de instellingen. Bij de Nos, Chello en anderen gaat het zonder hiervoor iets specials in te stellen. Ik heb versie windowsmediaplayer 10.0 en hebt ook gecontroleerd op updates. Bedankt voor je snelle reactie en medewerking.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

ook hier werkt rtl nieuws goed, met media player connectivity.

Misschien moet je eens proberen of het wel werkt als je de link rechtstreeks in je media player plakt. Probeer bijvoorbeeld even http://av.rtl.nl/web/components/actueel ... _V9_av.wmv (over het einde van de gijzeling hier in brussel)

Speelt hij het nu goed af?

Weet dan je zeker dat je overal een media speler hebt ingesteld? Als je even de wizard terug doorloopt (helemaal bovenaan in het media player connectivity opties venster) lukt het dan nog niet?

Dan moet je misschien eens een andere media speler proberen. Persoonlijk ben ik een heel grote fan van vlc media player. De voordelen zijn dat deze alle mogelijke* codexen en dergelijke standaard aan boord heeft, dus geen problemen meer dat je dit of dat niet kan afspelen.. EN vooral het is opensource en je moet je in dit geval niet afvragen of er geen big brother is die misschien wel over jouw schouder meekijkt en noteert wat jij allemaal doet met je media speler :-)


*op enkele zeer exotische exemplaren na dan misschien ;-)
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Video´s

Bericht door Tiobie »

Geachte Mr Wieter,
Jou URL link speelt goed af. De instellingen van Mediaconnectivity op mijn Pc staan juist, de wizard activeerd de lijst van mediaplayers nadat je alles hebt ingevuld. De chello , telegraaf en de nos spelen de videonieuws goed af.
Ik heb het verhaal maar afgeslankt screenshots op het forum lukt niet.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

hey tiobie,

laat die mr der maar af hoor ;-)

heb je een alternatieve media speler geprobeert?

en kan je toch niet even proberen een screenshot te posten? 'een beeld zegt meer dan 100 woorden' is ondertussen een oude klassieker, maar dat zou mogelijk kunnen helpen, want voorlopig heb ik dan niet echt betere suggesties :?

Misschien interfereerd er een andere extensie? Je zou eens even gewoon om te testen een nieuw profiel kunnen aanmaken en daar alleen media player connectivity installeren en dan even testen met rtl nieuws
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: Video´s

Bericht door adri »

Tiobie schreef: Ik heb het verhaal maar afgeslankt screenshots op het forum lukt niet.
Screenshot maken (ik ga even uit van Windows):
Printscreen indrukken --> Start --> Programma's --> Bureau-accessoires --> Paint --> Bewerken --> Plakken --> je krijgt het screenshot te zien --> Bestand --> Opslaan als --> geeft het de naam die je wilt (wel als extensie JPEG, GIF of PNG meegeven, dus niet als BMP) --> opslaan in bijv. Mijn afbeeldingen --> klaar.

Screenshot uploaden:
Ga naar één van de volgende gratis uploadservers;
* http://www.imageshack.us/
* http://tinypic.com/
* http://www.imagevenue.com/
* http://www.putfile.com/
Zoek daar je bestand op je pc weer op en dan uploaden --> plaats de link op het forum. Als je wilt dat de afbeelding verschijnt, zet er dan [img]-tags%20rond%20(bv.%20[img]link[/img]).

Succes.
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

het befaamde screenshot
Afbeelding

dat lijkt mij sterk op een fout van windows media player, ff google denk ik dat dit een interessante oplossing is

succes
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Ik heb nu ook een soortgelijke fout als Tiobi heeft. Klik ik bij Veronica radio op de link "Play Live Radio" (http://cinecast.capcave.com/streams/Rad ... ronica.asx) dan krijg ik de volgende foutmelding van mijn Windows Media Player: Windows Media Player cannot play the file because the specified protocol is not supported. If you typed a URL in the Open URL dialog box, try using a different transport protocol (for example, "mms:").
Open ik de Media Player en gebruik ik bovengenoemde url bij "File" > "Open URL" dan ontvang ik radio Veronica goed. Het asx protocol wordt toch goed verwerkt. Open ik eerst de Media Player en klik ik vervolgens hier op het forum op de link voor live radio gaat het ook goed (maar nu wel met een tussenstap), op de Veronica radio site werkt deze truc ook niet. Wel geeft die site een hele serie foutmeldingen in de JavaScript Console, iets wat je weer van RTL-nieuws niet kunt zeggen. M.a.w. gooi het maar in mijn pet, ik weet niet wat er mis zit. :?
Harrie
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Video`s

Bericht door Tiobie »

Heren,
Goedendag, Ik heb inmiddels het Symantec/Norton programmatje opgehaald en gedownload en achter gelaten in het Norton mappje en er op gedubbelklikt. So far so good, de RTL doet nu nog minder terwijl er bij de anderen niks is veranderd en doen ze het goed. Ik heb alleen maar bij de Nos de instellingen moeten bijwerken. De kwaliteit van de opnames die worden aangeboden door de diverse NL nieuwsmedia`s zijn zeer slecht vergeleken met video`s op Msnbc.
Ik heb Radio Veronica geprobeerd maar aanklikken op het startpijltje van connectivity lukt niet om de verbinding te maken dus wordt er niks afgespeeld. Hier kan een hint van Mr Blackdog over de instellingen binnen connectivity mij wel van dienst kunnen zijn. Bedankt voor de reacties en totziens.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Alhoewel ik niet geloof dat de fout in MediaPlayerConnectivity zit, hierbij toch mijn instellingen voor Tiobie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel plezier er mee enne succes. Tiobie wil je eens een link geven naar msnbc?

Groeten,
Harrie
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Ik heb net de gegevens van MediaPlayerConnectivity hier geplaatst en zie dat ik op tabblad "Configuratie (2/2) " automatisch afspelen aangevinkt heb staan. Ik heb dat vinkje weggehaald en wat blijkt, bij Veronica radio werkt de link "Play Live Radio" nu feilloos; echter zo werkt RTL-Nieuws NIET!!!! Aanvinken automatisch afspelen en RTL-Nieuws werkt WEL weer. Kan ik hieruit concluderen dat er nog e.e.a. aan de extentie verbetert kan worden? Tiobie, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Harrie
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Video`s

Bericht door Tiobie »

Hello Mr Harrie 'Blackdog',
Ik heb van alles geprobeerd maar het wilt niet lopen bij de RTL en Veronica en na de installatie van de Symantec/Norton update voor de Windows mediaplayer toegang is het ook niks bij de Nos. Het is mij nu alleen mogelijk video`s te bekijken bij de Telegraaf en de chello. Bij de RTL gaat `t volgens mij om de URL, hier loopt er wat mis. Bij Veronica zal ik een berichtje moeten sturen en afwachten wat hun ervaring is. Op de RTL site kun je voor € 1,30 4uur lang video`s bekijken dus hier gaat het niet over nieuwsvideo`s. RTL verwijst met een link naar de EN versie van windows mediaplayer, ik heb de NL versie en kent het verschil tussen de twee niet. Misschien weet jij meer???

De link naar de Msnbc is gewoon: http:www.msnbc.msn.com maar hier kom je alleen binnen met de IE browser om de video`s te kunnen bekijken.

Het idee achter de extensie is duidelijk nu moet het alleen nog worden geperfectioneerd. De media die telkens weer opnieuw door de knieen gaat voor de IE zullen voorlopig geen ondersteuning geven aan de MozFF dus is het programmatje zeer welkom. Ik zal ook verder moeten kijken dan mijn neus lang is naar oplossingen en blijf ik het op de voet forum volgen.

Prettige dag en totziens.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Plaats reactie