free opera :-)

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

free opera :-)

Bericht door wieter »

het hoort misschien niet helemaal thuis op een mozilla forum, maar toch ;-)

hip hip hoera voor opera

De Noorse browser Opera is namelijk (gisteren) 10 jaar geworden, en daarom gaven ze gisteren een 'viruteel' feestje waarbij ze gratis 1 jaar geldig blijvende licenties wegaven. Aanvragen kan hier (email adres hoeft niet te bestaan)
Intekenen kan nog tot vanacht ..

Vind ik wel fijn, opera is een fijne en naar mijn gevoel zeer goede browser en de enige 'europese' browser..
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik heb het gisteren al geprobeerd. Het gaat zeer goed. Gisterenavond was de website wel moeilijk bereikbaar omdat hij op SlashDot gestaan heeft...

Ik vind het wel een mooie geste dat ze registratiecodes weggeven. En Opera is, na Firefox, de beste browser (volgens mij toch ;) ).
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

ByteWarrior schreef: Ik vind het wel een mooie geste dat ze registratiecodes weggeven. En Opera is, na Firefox, de beste browser (volgens mij toch ;) ).
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Er zijn ook wel een paar Opera-handigheidjes die in (standaard)FF niet zouden misstaan, naar mijn idee (toverstaf, plak en ga).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Er zijn ook wel een paar Opera-handigheidjes die in (standaard)FF niet zouden misstaan, naar mijn idee (toverstaf, plak en ga).
Dan ken je de Paste and Go-extensie voor Firefox nog niet:
http://tecwizards.de/mozilla/
Voor het meeste wat in Opera zit is inmiddels wel een Firefox-extensie gemaakt (zelfs de AdBar-advertentie voor het broodnodige marketinggeweld).

PS: Mozilla hoeft geen licentiecodes uit te delen, want die software kun je altijd gebruiken. Maar een jaartje Opera erbij zonder een advertentie erin is natuurlijk ook grappig. Al was het maar om je eigen website ook in die browser uit te proberen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

ByteWarrior schreef:Ik heb het gisteren al geprobeerd. Het gaat zeer goed. Gisterenavond was de website wel moeilijk bereikbaar omdat hij op SlashDot gestaan heeft...
hehe, ja ik heb hem ook alleen maar omdat hij op tweakers stond deze morgen
In die zin zijn ze natuurlijk wel mooi geslaagd, free reclame :P
Er zijn ook wel een paar Opera-handigheidjes die in (standaard)FF niet zouden misstaan, naar mijn idee (toverstaf, plak en ga).
jep vooral die 'standaard', het kan in firefox ook allemaal wel, maar dan heb je al gauw een berg extensies, en lui als we zijn...
Al goed dat er dan mensen zijn die zich bezig houden met te documenteren welke daarvan conflicten geven;-)
Nirwana schreef:PS: Mozilla hoeft geen licentiecodes uit te delen, want die software kun je altijd gebruiken.
jep i know, ik kom van opera en ik heb de toverstaf daar nooit gebruikt, want 'wie garandeert mij dat zij mijn paswoorden niet doorsturen' terwijl ik de code van de wachtwoordbeheerder ook nooit zelf doorlopen heb en die wel constant gebruik..
Maar aan de andere kant ben ik ook wel een enorme Opera fan, niet alleen omdat het een heel goede browser is, maar ook wel een beetje omdat ik gewoon een Nordic fan ben. En daarnaast steunen we onze europese landbouw ook uit strategische overwegingen, daarom lijkt het mij ook wel goed dat er nog een europese browser bestaat.. ;-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

wieter schreef:het kan in firefox ook allemaal wel, maar dan heb je al gauw een berg extensies, en lui als we zijn...
Nee, IE is de browser voor luie mensen (voor wie het denken aan een andere browser al moeite kost).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Nee hoor IE is de browser voor 'doeners'. Je bent al gauw behoorlijk wat tijd kwijt om hem 'dicht te spijkeren' en dat is een never ending story (met matig succes).

Van de week W98 moeten herinstalleren vanwege opstartproblemen (gelukkig alle programma's + instellingen nog aanwezig) maar dus ook weer die verdomde IE (en zo nog wat ongewenst spul) weer op m'n pc.

Vandaag een Ad-Awarescan gedaan: 10 kritische objecten (anders altijd 0).
Hoe vaak zal ik hem gebruikt hebben? Vier keer (om paginaweergaves te vergelijken)?

Zucht..., daarstraks dus weer snel van de pc afgegooid (en SpywareBlaster ook, had ie maar beter zijn best moeten doen :twisted:) .

Dus nee, niet voor luie mensen. :wink:

Zonder Firefox was Opera mijn standaardbrowser.
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

doeners, luie mensen of soms gewoon onwetenden ;-)

btw adri: heb jij toevallig een paar linkjes of gewoon een professionele uitleg op overschot hoe ik IE uit een win98 sloop? Moet er hier binnen twee weken terug twee herinstalleren..
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Dat gaat heel vlot met IEradicator.
Downloaden, op cd branden en hatsekidee, daar gaat ie/IE. :lol:

Je kunt hem in W98 ook nog gewoon uit je configuratiescherm (Software) verwijderen, maar IEradicator is veel grondiger.
Updates en patches van W98 kun je dan trouwens niet meer downloaden, maar daar doen ze bij Microsoft toch niks meer aan, dus dat mis je niet.

Tip: keil er ook gelijk Outlook Express, MSN Messenger en WMP af.
Je staat er van te kijken hoeveel snelller en stabieler het systeem wordt. :wink:
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

mmm, ziet er veel belovend uit, binnenkort eens mee gaan experimenteren, kan ik ineens vaststellen hoe VLC het hier op een win98 doet
mercikes
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Bij mij helaas niet goed (VLC), heeft me al een paar systeemcrashes opgeleverd...

Die tip van IEradicator komt trouwens uit de koker van Manuel (maanden geleden op dit forum), ere wie ere toekomt.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Bij mij helaas niet goed (VLC), heeft me al een paar systeemcrashes opgeleverd...

Die tip van IEradicator komt trouwens uit de koker van Manuel (maanden geleden op dit forum), ere wie ere toekomt.
... = :-))

Wanneer je Internet Explorer, Outlook, en aanverwante software uit Windows verwijderd, dan kunnen er een paar probleempjes ontstaan met missende DLL bestanden, en natuurlijk met progamma's die volledig van IE afhankelijk zijn (die progamma's gewoon niet gebruiken).

Wat progamma's betreft die je wel nodig hebt gaat het het eigenlijk alleen om virusscanners die bij hun systeemeisen vermelden dat ze IE nodig hebben.

Soms is dat echter helemaal niet nodig, en hebben die progamma's slechts 2 dll's nodig: shlwapi.dll en wininet.dll (worden gebruikt voor de update-functie van de virusscanner).

Die dll's haal je van de Windows cd af, ze zitten ingepakt in zogeheten CAB bestanden, die je heel makkelijk en snel kunt doorzoeken met freeware progamma ZipScan.

Vervolgens de gevonden dll('s) uitpakken en plaatsen in C:\Windows\System

Nu denkt het progamma dat IE geinstalleerd is = ;-))

Mocht dat voor iemand toch problemen opleveren, stuur me een mailtje, en ik stuur je rap de gevraagde dll's.
Plaats reactie