Schande!!! (NedStat / WebStats4u / PopUps4U = Popups)

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Schande!!! (NedStat / WebStats4u / PopUps4U = Popups)

Bericht door Manuel »

Schande!!!

Welke !@^ø*Øæø%!! haalt 't z'n hoofd om zuigende reklame pop-ups in het forum toe te staan???

Afbeelding

Afbeelding

En dan ook nog een pop-up waarvan de url niet te zien is in de pop-up blocker, zodat je niet eens weet met wat voor pop-up je te doen hebt.
Laatst gewijzigd door Manuel op 7 september 2005, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik kan me niet voorstellen dat jij die popup kreeg voorgeschoteld van MozBrowser. Wellicht dat je besmet bent een of andere spyware?
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

sc00zy schreef:Ik kan me niet voorstellen dat jij die popup kreeg voorgeschoteld van MozBrowser. Wellicht dat je besmet bent een of andere spyware?
sc00zy, hoewel niks onmogelijk is, kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat ik niet besmet ben met wat dan ook.

Eerst kwam de pop-up blocker. ik was natuurlijk nieuwgierig wat mozbrowser.nl mij als pop-up wilde tonen, dus heb ik gelozen voor allow pop-ups for this web site, waarbij ik nooit had durven dromen dat ik reklame voor m'n neus zou krijgen.

P.S. Zoals je hieronder kunt zien is mozbrowser.nl ècht de énige site waarvoor ik (om te zien wat er op zou poppen) toestemming heb gegeven om pop-ups te laten zien:

Afbeelding

Ik krijg die pop-up ook alleen maar op mozbrowser.nl, en niet alleen op 't forum, maar ook op http://www.mozbrowser.nl/

Op welke andere site dan ook gebeurt het niet. Dat zou wel het geval moeten zijn wanneer ik met iets besmet zou zijn.

Door Internet Explorer kan ik niet besmet zijn, want dat ding is al jaren compleet van m'n pc af. Maar hoe dan ook, ga er maar van uit dat ik niks opgelopen heb.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

P.S. Misschien ook even een topic openen op forum/Mozilla Firefox?

Met verwijzing naar deze topic, en de vraag of anderen hier ook last van hebben. Ik kan me n.l. niet voorstellen dat ik de enige zou zijn.

Ik heb trouwens nog nooit last gehad van een virus, spyware, of andere malware, heb een zeer simpel, IE-loos, van bagger gestript systeem, wat ik als m'n broekzak ken.

Er draaien geen processen die ik niet ken, en ik heb de laatste tijd geen software geinstalleerd. Ook heb ik geen software die zich update zonder mijn toestemming.

Er staan geen dingen die ik niet ken in de verschillende Run-sleutels in het Windows register, nog in enig ander opstartbestand.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.7.10) Gecko/20050716 Firefox/1.0.6
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Update: ik heb in de broncode zitten kijken, en het enige wat ik dacht dat het zou kunnen zijn is:

Code: Selecteer alles

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://m1.nedstatbasic.net/basic.js"></script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" >nedstatbasic("ACa9Ow0yiqhxMzVdDL7M/M8jesFQ", 0);</script>
Het probleem waardoor niet iedereen het zal zien is dat er een cookie gezet wordt waardoor, als je eenmaal bent weggeklikt van de pagina met de popup, je 'm geen tweede keer meer krijgt.

Dus wanneer je 'm vandaag al op een totaal andere site gehad hebt, dan zul je 'm hier niet zien, tenzij je even je cookies leegmaakt, of, zoals ik CookieCuller gebruikt om bij het sluiten van Firefox alle cookies te verwijderen, behalve de beschermde.

Het komt, ik heb even gegoogeld op allintext: "http m1 nedstatbasic net basic js", op andere sites met nedstat tellers ook voor.

Ik zou alvast maar op zoek gaan naar een andere teller, want dit kan echt niet op een forum over o.a. een browser met pop-up blocker...

Succes daarmee! :lol:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Na uitschakelen van NoScript kreeg ik 'm ook...
Je bent dus niet de enige Manuel.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Na uitschakelen van NoScript kreeg ik 'm ook...
Je bent dus niet de enige Manuel.
Waarvoor hartelijk dank, Adri! :D

En sorry dat ik iemand van moxbrowser dit aanrekende, maar zoiets verwacht je natuurlijk niet... Ik bedoel, je zoekt 't eerst bij de site zelf.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ik krijg hem niet (Ook geen waarschuwing) met Firefox 1.6+ (cvs versie) en met javascript enabled.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik krijg hier niets te zien... Javascript gewoon ingeschakeld, geen Java. Ook geen melding van een geblokkeerde popup.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

FFuser schreef:ik krijg hem niet (Ook geen waarschuwing) met Firefox 1.6+ (cvs versie) en met javascript enabled.
ByteWarrior schreef:Ik krijg hier niets te zien... Javascript gewoon ingeschakeld, geen Java. Ook geen melding van een geblokkeerde popup.
Dan is de pop-up bij jullie vandaag al op een andere site geblokkeerd, of, julie gebruiken AdBlock, vermoed ik.

Vergeet ook niet dat je je cookies even moet legen, of, als er belangrijke cookies tussen zitten, cookies.txt even hernoemen in cookies.bak of zo.

Dan browser weer starten en hierheen gaan.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Manuel schreef:(...)
Cookies verwijderd, Adblock uitgeschakeld, popupblocker uitgeschakeld, uitgelogd. Browser herstart. Dan ingelogd naar forum gesurft en geen popup...

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ik Linux gebruik (wat ik zeer raar zou vinden) of misschien was het maar een tijdelijk iets. Ik zou het alleszins zeer raar vinden.

Die twee regels Javascript horen er trouwens te staan voor Nedstat. Ik denk niet dat die pop-ups op websites zouden plaatsen. Ze zouden veel gebruikers kwijtraken...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik kreeg net de melding dat er een popup geblokkeerd was, maar ik kon deze ook niet openen. Het lijkt er dus op of het een enkele keer gebeurd, maar vaak ook niet.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

ByteWarrior schreef: Die twee regels Javascript horen er trouwens te staan voor Nedstat. Ik denk niet dat die pop-ups op websites zouden plaatsen. Ze zouden veel gebruikers kwijtraken...
Daar ben ik niet zo zeker van, bij Nedstat zijn er zo te zien wat wijzigingen geweest (nieuwe naam--> nieuwe meesters, nieuwe regels?) en wat irritante reclames betreft hebben ze zeker een naam hoog te houden. Die er op de site nu wat minder staan, heb ik de indruk (AdBlock en NoScript maar even uitgeschakeld, die stomme ringtone-ads zijn nu weg, zo te zien). Het zou me niks verbazen als dat op één of ander wijze gecompenseerd moet worden...
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

ByteWarrior schreef:Die twee regels Javascript horen er trouwens te staan voor Nedstat. Ik denk niet dat die pop-ups op websites zouden plaatsen. Ze zouden veel gebruikers kwijtraken...
Het is raar dat jij het niet krijgt, maar het is nu zeker dat het aan nedstat ligt, en ik snap dat die regels er in horen voor die teller:

Pagina lokaal opgeslagen, dan geeft ie ook de popup melding, kan ik eindeloos reproduceren.

Regels van nedstat verwijderd, geen popup melding meer, kan ik ook eindeloos herhalen, dus?
Gert-Paul schreef:Ik kreeg net de melding dat er een popup geblokkeerd was, maar ik kon deze ook niet openen. Het lijkt er dus op of het een enkele keer gebeurd, maar vaak ook niet.
Ben je eenmaal van die pagina weggesurfd, naar andere pagina of site, dan krijg je 'm ook niet meer, tot je je cookies leegt.

Zo zorgt die teller dus dat veel web masters niet eens zullen merken dat nedstat/webstats4u ondertussen een popup levert. Immers, als je 'm al op een andere site gehad hebt, dan krijg je 'm misschien wel een week niet meer.
adri schreef:Het zou me niks verbazen als dat op één of ander wijze gecompenseerd moet worden...
Ja, want het blijven zuigende reklamelui, zonder scrupules.

Tijd voor een andere teller op mozbrowser dus, want hier werken we toch niet aan mee, hè?

webstats4u.com lijkt overigens geliëerd te zijn aan sitestats.com, die laatste moeten we dus ook niet hebben.

Wie weet er goede tellers voor mozbrowser?
Laatst gewijzigd door Manuel op 2 september 2005, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Hier heb ik er een paar, zit er wat bij?

OneStat, of StatCounter, en hier nog een pagina met veel tellers.
Plaats reactie