Schande!!! (NedStat / WebStats4u / PopUps4U = Popups)

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Ik kwam ook nog dit tegen. Quote uit link:
Ik vind het prima dat men op de eigen stats-pagina's allerlei ads plaatst (moeten ze helemaal zelf weten), maar niet zo sneaky andere sites ermee lastig vallen
Nu worden mijn comments op WebWereld ook weer hier op MozBrowser geciteerd ;-) Nou ja, uiteindelijk komt alles weer goed terecht en is het cirkeltje rond...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:Ik kwam ook nog dit tegen. Quote uit link:
Ik vind het prima dat men op de eigen stats-pagina's allerlei ads plaatst (moeten ze helemaal zelf weten), maar niet zo sneaky andere sites ermee lastig vallen
Nu worden mijn comments op WebWereld ook weer hier op MozBrowser geciteerd ;-) Nou ja, uiteindelijk komt alles weer goed terecht en is het cirkeltje rond...
Bijkomend voordeel van het heen en weer linken is dat het daardoor hoger in de zoekresultaten van Google komt.

Om dat laatste wat te helpen heb ik de titel van de topic ook maar even aangepast... :lol:

Trouwens, het aantal resultaten voor zoekopdracht webstats4u nedstat popups bij Google loopt per dag sterk op.

Ondertussen deze topic ook aangemeld bij Open Directory Project, en wel hier en hier. Nedstat staat daar zelf ook, zou wel een giller zijn als deze topic daarbij komt. En een terechte straf bovendien.

Volgens Bruce Clay's Search Engine Relationship Chart zou ik 'm alleen nog even aan moeten melden bij Yahoo, dan heb ik de belangrijkste zoekmachines gehad, maar daar is een Yahoo ID voor vereist, en dat heb ik niet, iemand anders zin daarin? Bedenk: het is voor het goede doel!

Ondertussen de twee (1 / 2) categoriën van Open Directory Project waar ik deze topic aangemeld heb ook maar even aangemeld bij Google Add Url, dan is het kringetje mooi rond, dunkt me :twisted:

Ik haat spam en spammers...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Ondertussen deze topic ook aangemeld bij Open Directory Project, en wel hier en hier.Ehrm, officieel mag een link slechts eenmaal in ODP voorkomen, maar dat terzijde.
Manuel schreef:Bedenk: het is voor het goede doel!
Nu moet je niet overdrijven. Het is geen goed doel om Nedstat/Webstats4u zwart te maken, maar het is wel begrijpelijk dat hieromtrent ophef ontstaat.
Manuel schreef:Ik haat spam en spammers...
Dit is geen spam, maar dit zijn ongevraagde popups.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:Ondertussen deze topic ook aangemeld bij Open Directory Project, en wel hier en hier.
Ehrm, officieel mag een link slechts eenmaal in ODP voorkomen, maar dat terzijde.
Wist ik niet, dus heb ik alle relevante categoriën opgezocht, en daarin aangemeld.
nirwana schreef:
Manuel schreef:Bedenk: het is voor het goede doel!
Nu moet je niet overdrijven. Het is geen goed doel om Nedstat/Webstats4u zwart te maken, maar het is wel begrijpelijk dat hieromtrent ophef ontstaat.
Ik vind het een goed doel om zo veel mogelijk mensen voor deze praktijken te waarschuwen. Vergeet ook niet dat bepaalde web masters zich lange tijd niet bewust zullen zijn dat hun site popups serveert omdat ze popup van webstats4u al op een andere site gekregen hebben (dan wordt een cookie gezet waardoor ze de popup pas weer na een week te zien krijgen, en mogelijk weer niet op hun eigen site, zo kan het lang duren voor een webmaster zoiets ondekt), en dat vind ik uitermate sneaky en geslepen van webstats4u. Zulk soort praktijken vraagt gewoon om aktie, mijns insziens.
nirwana schreef:
Manuel schreef:Ik haat spam en spammers...
Dit is geen spam, maar dit zijn ongevraagde popups.
Je hebt gelijk, geen goede woordkeuze, wat blijft staan is dat dit ongewenste, en ongevraagde reklame is, of ik die nu via mail krijg (spam), of via m'n favoriete forum, in de vorm van een popup die pas na enig speurwerk te traceren was naar nedstat/webstats4u.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik kwam deze teller tegen: Extreme Tracking.

Jaren geleden heb ik die zelf gebruikt, toen was ie in mijn ogen de beste gratis teller, weet niet hoe die nu is, als vervanger van Nedstat.

Iemand ervaringen er mee? Er wordt i.i.g. heel wat geteld en gemeten.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Ik kwam deze teller tegen: Extreme Tracking.
Op TellerTest.com vind je een lijst met gratis tellers en elke teller heeft men een beoordeling gegeven. Je kunt die lijst sorteren op die score. Zo komen StatCounter.com en CQCounter.com er wel goed uit. Voordeel van die diensten - in mijn ogen - is dat ze itt Nedstat ook het aantal 'unieke bezoekers' aanduiden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Al met al kordaat optreden van het opperhoofd (Nirwana), waarvoor hulde. :)
Maar eh, wanneer komt er een andere teller?
Ja, ik ben nu eenmaal nieuwsgierig.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:Ik kwam deze teller tegen: Extreme Tracking.
Op TellerTest.com vind je een lijst met gratis tellers en elke teller heeft men een beoordeling gegeven. Je kunt die lijst sorteren op die score. Zo komen StatCounter.com en CQCounter.com er wel goed uit. Voordeel van die diensten - in mijn ogen - is dat ze itt Nedstat ook het aantal 'unieke bezoekers' aanduiden.
Extreme Tracking staat op plaats 4 bij tellertest.com, en ze geven meten zeer veel dingen, ook unieke bezoekers.

Qua referrers en snelheid scoren ze erg hoog. Nadeel is weer dat de veelheid aan informatie wel over èrg veel pagina's verspreid is (veel doorklikken dus).

Wat mij persoonlijk verder aan spreekt bij die teller is de volkomen no-nonse interface, dat doet erg sympatiek aan, misschien een beetje té no-nonsense, maar desalniettemin.

Het privacy statement ziet er ook perfect uit, en, dat kun je als een voor- of nadeel zien: de interface is al vele jaren gelijk.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Misschien via een poll de nieuwe teller kiezen?
Dat is echte democratie :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

aasgier schreef:Misschien via een poll de nieuwe teller kiezen?
Dat is echte democratie :wink:
En daarbij een aantal testpagina's maken, met de respectievelijke tellerkandidaten? Als je ze even probeert, dan weet je pas ècht hoe ze in de praktijk bevallen. :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

*Schop*
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:*Schop*
Juist!
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

WebStats4U / NedStat nog een keer in het nieuws, het is maar goed dat dat ding er bij ons niet meer opstaat...
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Manuel schreef:WebStats4U / NedStat nog een keer in het nieuws, het is maar goed dat dat ding er bij ons niet meer opstaat...
En goed Nederlands kunnen ze ook al niet, zoek de fout op:
http://www.webstats4u.com/news/#how1
en laten ze zich :oops: :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

moZes schreef: En goed Nederlands kunnen ze ook al niet, zoek de fout op:
http://www.webstats4u.com/news/#how1
en laten ze zich :oops: :oops: :oops: :oops:
:lol:

Prima teller trouwens, die OneStat-teller.
Erg uitgebreid en telt veel eerlijker dan die 'andere'.
Plaats reactie