Fadeaway

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Wat zijn LCD software???
Heb jij een plat LCD scherm of een CRT scherm, dat is er een met zo'n dikke achterkant. (kontje)

Bij de platte LCD schermen van tegenwoordig wordt er software bijgeleverd waarmee je je beeldweergave kan instellen en regelen. Bijvoorbeeld ik heb een Samsung Syncmaster 910N hierbij is een cd geleverd met het programma op die CD staan drivers en 2 programmatjes Magic tune en magic color waarmee je allerlei monitor en print instelling kan opgeven. Installeer je deze programma's niet dan neemt widows de boel over. Je kan wel raden wat het gevolg is. Je beeld kwaliteit van je monitor wordt een stuk minder.

als je een nieuwe pc koopt zijn deze programma's meestal al voorgeinstalleerd. Dit heeft tot gevolg dat de meeste gebruikers niet weten waar deze programma's voor dienen. Ook wordt er bij het verwijderen van software wel eens gevraagd of je een bepaald bestandje wegmag gooien wat "misschien" ook door een ander programma wordt gebruikt. Soms wordt er dan te enthousiast op ja gedrukt en verwijder je een bestand dat wordt gebruikt voor je monitor instellingen.

Ook kan het gebeuren dat als er een programma crashed dat zo'n bestandje in het geheugen van je pc zit en ook wordt vernield. wat tot gevolg heeft dat je beeldscherm nog wel werkt maar op standaard of instellingenwindows drivers en/of instellingen.

Als er zich problemen met de monitor weergave voordoen is het het makkelijkste om die cd te pakken en de drivers (stuurprogramma's) opnieuw te installeren.

Tot slot om het nog ingewikkelder te maken bij sommige pc krijg je een recovery cd of een installatie cd Het komt nog al eens voor dat als je deze cd in de cd/dvd speler doet de driver programm'sniet in het installatie menu vermeld staan. Daarom is het handig om via de verkenner altijd even te kijken wat voor mooie programma's er nog meer op deze cd staan.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

RE:Fadeaway

Bericht door Tiobie »

Hi Mr aasgier,
Ik heb op jou advies zonet de Dell Plug&play meegeleverde cd gedraaid en een update driver stuurprogramma uitgevoerd tevens heb ik ook vanuit hetzelfde cd een Dell monitor test kunnen uitvoeren en beide test met goede resultaat. Ik heb een Dell Active matrix TFT LCD Flatpanel beeldscherm. Naar mijn gevoel is er heel wat veranderd door de update. Het programma gaat zelf opzoek naar de update software ergens bij Dell/microsoft??? en als die eenmaal in het venster staat hoef je alleen maar op Ok te klikken. 'out and about' je moet `t weten...anders???Dit heb ik als omschrijving van je forumnaam in het Kramerswoordenboek gevonden;aasgier fig.: 'iemand die tracht voordeel te trekken uit tegenslagen van een ander' Ik denk persoonlijk dat `t niet zo is bij jou dus misschien zou "aasbier" beter klinken en doen. (grappje) Ik zal mijn monitor een paar dagen moeten blijven controleren op afwijkingen en indien ik iets bijzonders tegenkomt laat ik dit meteen weten op het forum. Ik gebruik altijd het kladblok en het lijkt mij best beter geworden na de drivers update, hartelijk bedankt voor de tip en tot ziens.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Hallo Jacob,
aasgier fig.: 'iemand die tracht voordeel te trekken uit tegenslagen van een ander'
het heeft te maken met mijn achternaam. "de Gier" Die gebruik ik op het internet altijd vertaald in het engels namelijk "vulture". Deze was echter al op dit forum in gebruik (door mijzelf maar dat wist ik niet) en toen heb ik hem maar weer letterlijk terugvertaald in het nederlands "aasgier".

Het grapje "aasbier" is wel leuk alleen niet van toepassing. Want ik drink al meer dan een jaar geen alcohol meer. (dat verhoogt de kwaliteit van het leven enorm) al zal lang niet iedereen het hier mee eens zijn.

Ben blij dat ik je een stapje op weg heb kunnen helpen. Nogmaals Windows opnieuw installeren hoeft in 99% van de gevallen niet.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Hoi Jacob,

ik begrijp dat alles op je scherm er nu weer goed, of vrijwel goed uitziet. Dat doet mij deugd!

Probleem dus, i.i.g. min of meer opgelost :D

Groeten, Manuel
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Met <a href="http://www.lavalys.hu/products/overview ... Everest</a> van Lavalys kan je kijken wat er voor een hardware in je computer zit. Kost niets en is nederlands talig. Een erg handig programma om te kijken welke hardware je hebt om zodoende de laatste drivers te downloaden en te updaten.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

RE:Fadeaway

Bericht door Tiobie »

Hi boys,
Het is nu inderdaad anders na de drivers update en het lijkt veel op de oude en vooral de linker kolom 'de Bladwijzers' zien er heel netjes uit dus goed duidelijk leesbaar maar de websites doen het nu ook beter.
Ik heb één vraag die ik al eerder hebt gesteld en `t gaat over de 'Cleartype' programma die ik nergens op mijn Pc kan terug vinden behalve dat hij in de map van mijn zipprogramma ZipGenius6 te vinden is en van waaruit ik het hebt opgestart en niet meer kan vinden. Bij de uitvoering kreeg ik een heel klein schermpje die reeds stond ingesteld op een waarde van 400??? en heb ik toen zonder te aarzelen op Ok geklikt en weg was hij. Het 'Cleartype' effect is duidelijk merkbaar dus het bevindt zich zeer waarschijnlijk onopvallend ergens op de achtergrond. Graag een hintje, alvast bedankt en tot ziens.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

kijk een in je configuratiescherm

>start
>beeldscherm
>instellingen
>geavanceerd
hier kom je een heleboel tabbladen tegen daar moet je alee opties even bekijken en misschien even uitproberen. (tOEPASSEN) Dit kan geen kwaad. je kan altijd terug naar je oude instellingen.

Als het echt mis gaat kun je altijd via
>start
>progrmammas
>buro accecoires
>systeemwerkset
via systeemherstel terug naar een eerder gemaakt herstelpunt. En dan is alles weer bij het oude.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

voor cleartype kijk hier eens http://www.digiweetjes.com/Besturing/Wi ... sXP09.html

heb ik gevonden door te zoeken op google zie
http://www.google.nl/search?client=fire ... gle+zoeken
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

RE:Fadeaway

Bericht door Tiobie »

Manuel goedendag,
Het gaat om deze Clearertype programma en nou zie ik dat het URL komt van dHr Martijn misschien bekijkt hij dit forum ook en laat hij `t weten hoe `t moet, denk je niet???
Ik kan op microsoft het programma cleartype niet opstarten???als ik cleartype-on aanvinkt en dan next, valt het vinkje bij cleartype-on weg. Ik denk dat 'Clearertype' hier achter zit.
Dell heeft een heleboel upgrates en updates staan op hun lijst die je kunt downloaden maar ik weet niet welke ik zou nodig hebben dus heb ik een berichtje achter gelaten op het Dell forum. Mijn beeldscherm en de fonts doen `t nou echt beter maar toch wil ik erachter komen wat er precies gaande was om hetzelfde situatie de volgende keer te vermijden. Hartelijk bedankt voor de gedane moeite, `t is niet mogelijk een biertje via het forum naar jou kamer op te sturen maar dat zal straks wel ook kunnen???maar weet echt niet of ik dat wel allemaal zal meemaken, tot ziens.
Met vriendelijke groet,
Jacob

http://www.versoworks.com/vw/?p=viewclearertype[/url]
jacob
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

deze website vraagt om een active X element te installeren en dat kan en mag niet van Firefox. Wat je moet doen is Internet explorer opstarten en http://www.microsoft.com/typography/cle ... Step1.aspx in de navigatiebalk kopieren en dan lukt het wel. Er komt dan een geel balkje in Internet Explorer als je daar op klikt installeer je dit active x element en werkt het cleartype wel. Het is even via een omweggetje maar ja vele wegen leiden naar Rome :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Hoi Jacob,

na lezing van wat er ondertussen al weer gepost is, denk ik dat alles wat je moet weten er wel instaat, aan wat aasgier schreef heb ik verder niks aan toe te voegen...
Tiobie schreef:`t is niet mogelijk een biertje via het forum naar jou kamer op te sturen maar dat zal straks wel ook kunnen???
Het zal nog wel even duren voor de techniek zo ver voortgeschreden is dat dat mogelijk zal zijn, vermoed ik :)

Wat misschien wel op kortere termijn haalbaar zou kunnen zijn is het toevoegen van een chatfunctie in het forum??? (Hint...).

Een chatdunctie zonder daarvoor een chatprogamma geinstalleerd te hoeven hebben, rechtstreeks via het forum dus, zoiets lijkt me soms toch wel erg handig om iemand sneller en accurater te kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

RE:Fadeaway

Bericht door Tiobie »

Beste jongens,
'Çleartype' met de IE gaat wel maar ik merk echt geen verandering in vergelijking met wat ik allemaal met jullie hebt bereikt. Het website 'Digiweetjes.com' is best interesant dus zal ik die vaak moeten bezoeken. Zijn jullie al op deze website:[http://www.microsoft.com/typography/cle ... Step1.aspx] geweest en snappen jullie er iets van???Ik heb in een paar dagen heel wat geleerd over scripts, fonts, Cleartype, drivers en dat je de Pc niet zomaar moet afschrijven vanwege een beeld met vage letters of cijfers. Hoop en geduld, niet iedereen weet ze te vinden. Nu weer goedenavond en tot ziens.
Met vriendelijke groet,
Jacob
Ps.:Chatteren naar mijn insziens best mogelijk op het forum maar met 200 tegelijk één en dezelfde thema hoe scheiden we de vrouwen van de mannen???wat voor taal wordt er dan toegepast???discrimineren mag niet.
jacob
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Hoi Jacob,
Zijn jullie al op deze website: http://www.microsoft.com/typography/cle ... Step1.aspx geweest en snappen jullie er iets van???
Ik kan er wel heengaan, maar het heeft voor mij geen zin, er is Internet Explorer voor vereist, en die heb ik er al jaren geleden compleet afgegooid. Nog geen seconde spijt van gehad...

Overgins vind ik Cleartype juist waziger, minder helder (clear) dan zonder claertype, maar dat terzijde ;-)
Tiobie schreef:Ps.:Chatteren naar mijn insziens best mogelijk op het forum maar met 200 tegelijk één en dezelfde thema hoe scheiden we de vrouwen van de mannen???wat voor taal wordt er dan toegepast???
Mannen en vrouwen scheiden: juist niet doen, gemengd is gezelliger! En als taal stel ik voor: Nederlands :-)

Met 200 tegelijk chatten? Liever niet, hooguit een paar tegelijk, wanneer dat nuttig zou kunnen zijn. Diegene die de chat start zou aan moeten kunnen geven dat er niet meer chatters bij mogen, het zou zichtbaar moeten zijn dat iemand al in een chat verwikkeld is, en, het zou toch mogelijk moeten zijn om op een chat in te breken, wanneer je denkt dat je ècht iets zinnigs zou kunnen toevoegen. Natuurlijk gebruik je die laatste optie sporadisch, net als dat je ook niet de hele dag pb's (persoonlijke berichten) naar iedereen gaat sturen.

Groeten, Manuel
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

RE:Fadeaway

Bericht door Tiobie »

Hello Manuel,
Echt niet mijn bedoeling geweest jou boosz te maken, ik heb je per abuis het verkeerd adres doorgegeven hieronder de juiste URL en indien je weet hoe het programma te traceren op een Pc dan graag een seintje op het forum. Op mijn Pc is het programma nog steeds actief maar ik kan het vensterje voor eventueel instellen of uitzetten niet terug vinden.
Met vriendelijke groet,
Jacob
http://www.versoworks.com/vw/?p=viewclearertype

Ps.:Manuel, vrouwen problemen liggen altijd anders dan bij de mannen. Samen chatteren loopt uit op politiek en geweld. Jou ondertekening op het forum 'Einstein' relativiteitstheorie. De 'liefde' krijg je mee bij je geboorte en kan je alle kanten mee op ook bergen verplaatsen maar niet iedereen weet `t te vinden mr Einstein ook niet.
jacob
Gebruikersavatar
Tiobie
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 april 2005, 13:36
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

RE:Fadeaway

Bericht door Tiobie »

Hi Manuel,
Goedendag, het 'Clearertype' programma zat in een subfile in 'C:\\my download files' dus was dat even moeilijk vinden voor mij geweest. Ook is het te vinden onder configuratiescherm, het was even op en neer heen en weer hollen. Ik heb hem maar uitgezet en een microsoft programma gedownload tw. 'WXP Powertoy tuner/Cleartype settings, modify, repair, remove' en nu heb ik volgens mij de oude bekende beeldscherm terug en het ziet er heel mooi uit, bijzonder mooi moet ik zeggen. Je moet eigenlijk ook wat zelf kunnen doen en niet alles overlaten aan anderen, jij zit op dit ogenblik nog in de schoolbank hoop ik, dat zou gezond doen zijn. Je kunt indien je WXP os hebt het bovenstaande uitproberen d`r zit ook een knop 'default restore'. Prettige dag manuel, bedankt en tot ziens.
Met vriendelijke groet,
Jacob
jacob
Plaats reactie