gmail

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
ijsbeer
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 september 2005, 21:02
    unknown unknown

gmail

Bericht door ijsbeer »

mensen die een gmail invite willen kunnen me steeds een mailtje sturen op ijsbeer001@gmail.com en ik stuur je dan wel een op voor zolang de voorraad strekt
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ik geloof dat zoiets niet meer nodig is voor een GMail account. GMail is ondertussen voor iedereen zondermeer beschikbaar.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Voor sommigen misschien nog niet... (Je zult b.v maar net met computer begonnen zijn en nog geen flauw benul hebben, laat staan benul van gmail).

Er zijn vast nog velen zonder gmail 8)
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Een zeer simpele zoekopdracht in google [ gmail invite ] levert op de eerste pagina al genoeg pagina's op waar je gmail invites kan krijgen :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Ik geloof dat zoiets niet meer nodig is voor een GMail account. GMail is ondertussen voor iedereen zondermeer beschikbaar.
Ik heb begrepen dat GMail wel voor meer mensen beschikbaar zou zijn, maar dan moest je wel een Amerikaans mobiel telefoonnummer hebben. Dit wilde Google in eerste instantie om te voorkomen dat mensen meer dan 1 GMail-account zouden aanvragen. Het mobiele nummer vond men dan redelijk uniek voor een persoon (tot iemand met 2 mobieltjes aan komt zetten). Misschien komen er voor andere landen binnenkort ook soortgelijke acties. Of misschien heeft men de registratie uberhaupt wel helemaal open gezet en heb ik dat gemist. Maar goed, zelf heb ik al tijden een GMail-account en ik zou al niet meer weten wat ik zonder zou moeten. Hoe heb ik voor die tijd uberhaupt gemaild ;-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

nirwana schreef:Maar goed, zelf heb ik al tijden een GMail-account en ik zou al niet meer weten wat ik zonder zou moeten. Hoe heb ik voor die tijd uberhaupt gemaild ;-)
Ik heb ook reeds een 5-tal maanden een G-Mail maar voor iemand die gewoon is met een Outlook Express of Yahoo account te werken vind ik die GMail toch maar uiterst ongebruiksvriendelijk (blijkbaar moet ge hemel en aarde bewegen om een E-mail te verwijderen - niet mogelijk om subfolders in Outbox of Inbox te maken - en voorzover er een onderverdeling kan gemaakt worden, worden in en uitgaande mails gewoon door elkaar gegooid). Dus gebruik ik hem maar zeer sporadisch. Het is zo'n beetje zoals Opera tov FF volledig averechts en niet logisch werkt waardoor ik Opera veel minder gebruik dan FF.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik ben het daar wel mee eens, die zogeheten conversaties, of hoe het ook heet, die kunnen me gestolen worden, en spijtig dat ik geen eigen mappen kan maken, en dat alles inderdaad door elkaar gegooid wordt (althans, wel op topic gerangschikt), maar geef mij maar gewoon mappen met submappen en zo.

Ik geloof dat de bedoeling van die 'conversaties' is dat je je mail makkelijker terug kunt vinden, ik vind dat op die manier juist moeilijker. Toch gebruik ik Gmail wel vaak, je moet er even mee om leren gaan.
JimB schreef:blijkbaar moet ge hemel en aarde bewegen om een E-mail te verwijderen
Dat valt mee. Je verwijderd iets, en daarna moet je het nog uit prullenbak verwijderen, want Google vindt:
Geen conversaties in de Prullenbak. Wat moet worden verwijderd wanneer u meer dan 2.000 MB opslagruimte hebt?
Ik houd nu eenmaal van opruimen. Opruimen = overzicht, verder moet ik er wel om lachen, alsof je alles zou moeten bewaren, want je hebt toch zoveel ruimte, en als jij het niet meer kunt vinden, nou, dan vindt Google het wel weer voor je :D (maar dat hoef ik dus niet).

Maar i.i.g. véle malen prettiger als hotmail, ondanks de beperkingen van Gmail, gemiddeld genomen trouwens ook behoorlijk stuk sneller.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Het is pas nadat ik wou trachten om GMail meer te gebruiken dat ik al die eigenaardigheden vond. Ik moet zeggen dat het niet gezellig werkt. En zoals je reeds bevestigde waarom moet in 's hemelsnaam al die rommel bijgehouden worden. Spamvrij is ie wel. Wat in het geheel niet kan gezegd worden van de standard Yahoo.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

maar we laden onze gmail toch gewoon in in Thunderbird :) laten Gmail lekker archiveren en hebben er dan geen omkijken meer naar ? :P
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik vind het wel grappig dat google pagina's indexeert die invites aanbieden voor hun eigen emaildienst waarvan ze willen dat gebruikers andere gebruikers uitnodigen :P .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Argwanend als ik ben zeg ik dat dit een promotietruc van Google is.
Op zich is het natuurlijk belachelijk om een gratis dienst aan te bieden aan mensen die wel eerst uitgenodigd moeten worden. Op die manier doe je alsof het iets speciaals is. Wat het dus niet is, iedereeen kan zo'n invite bemachtigen, geen probleem. Ondertussen wordt men geacht te denken dat het eigenlijk een hele eer is om gezellie mee te mogen doen aan Gmail.
Ik zal er wel te nuchter voor zijn.
Niet dat ik daar principiële bezwaren tegen heb, maar het komt op mij nogal doorzichtig over: "alleen voor de happy few!"
Yeah, right.
Niks ten nadele van Gmail verder, maar dat hele invites-gedoe, ach ja...

Voor straf wil ik geen Gmail-account. :lol:
Dat zal ze leren!
Ja, ben soms een ongelofelijke eikel.

Soms?
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

sipster schreef:maar we laden onze gmail toch gewoon in in Thunderbird :) laten Gmail lekker archiveren en hebben er dan geen omkijken meer naar ? :P
Ja, maar dat is dan weer dubbel werk. In elk geval voor mij nog enkel online E-Mail accounts, na een crash heeft men dan tenminste nog zijn laatste E-mails. Ge kunt toch niet enkele malen per dag een back-up maken ??
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

alle mails blijven toch in gmail staan?
dus je hebt ze altijd nog... geloof ook niet dat TB erg crash gevoelig is... :)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

adri schreef: Voor straf wil ik geen Gmail-account. :lol:
Dat zal ze leren!
Ja, ben soms een ongelofelijke eikel.

Soms?
Ben ik met je eens :wink:
geloof ook niet dat TB erg crash gevoelig is.
Nee TB niet maar een PC wel.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Tjaard schreef:Ik vind het wel grappig dat google pagina's indexeert die invites aanbieden voor hun eigen emaildienst waarvan ze willen dat gebruikers andere gebruikers uitnodigen :P .
de meeste bekende is echter wel gestopt op aanvraag van google
I have gotten the word from Gmail's Product Manager that my service is no longer tolerable. At midnight PDT June 7th, 2005, this service was disabled. I would like to extend my sincere thanks to all who contributed to this service. Your generosity helped out a vast number of people and for that you should be proud.
Plaats reactie