welke adsl provider is de beste

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

welke adsl provider is de beste

Bericht door vulture »

Volgende week ga ik verhuizen. Ik heb mijn abonnement bij mijn huidige provider opgezegd. Dat moest want ik ga van ISDN naar analoog. Ik woon in Nederland. Ik wil een abonnement met een minimale snelheid van 6 mb/ 768 kb hebben.

Welke provider kunnen jullie mij aanraden en waarom?
Alvast bedankt!
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
FlorisD
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 maart 2004, 15:01
Locatie: Haarlem
    unknown unknown

Bericht door FlorisD »

Demon Flexpress 6016 ( http://www.dslexpress.nl ) zou een best goede keuze zijn, vooral qua prijs/kwaliteit-verhouding en het feit dat je na 3 maanden per maand kan opzeggen. Nadeel is dat het netwerk dat ze daarvoor gebruiken niet in heel Nederland beschikbaar is.

Verder zou je ook nog kunnen kijken naar providers als Wanadoo en Tiscali, maar volgens TROS Radar is de service van die bedrijven belabberd te noemen, dus ik weet niet of je wel daarmee in zee zou willen gaan.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

t for telecom heeft vaak wel goede aanbiedingen
nu bijvoorbeeld speedlinq 8mb voor 45
12move voor 39,95

ik weet niet hoe de kwaliteit van die 2 is... weet alleen dat speedlinq een hele dure helpdesk lijn heeft en toen ik daarnaartoe belde lang moest wachten
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

FlorisD en Sipster welke provider gebruiken jullie? En hoe is daar de service en ondersteuning? Nog extra'tjes? zoals antivirus en spamfilters.

P.s het hoeft niet goedkoop te zijn maar de kwaliteit moet erg goed zijn!
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik gebruik al jaren lang naar volle tevredenheid XS4ALL. Het kost iets meer dan de goedkopere isp's, maar de verbinding heeft er in een aantal jaar bij elkaar nog niet eens een half uur uitgelegen, andere diensten vallen ook zelden uit (het is b.v. vervelend wanneer je om de zoveel tijd een dag niet kan mailen, om maar wat te zeggen). XS4ALL geeft aan de gebruikers b.v. shell toegang, maar er zijn veel meer voordelen: Google 1 en Google 2.

De geschiedenis van XS4ALL zegt ook iets over wat voor soort provider het is.

Oh ja, de verschillende abonnementen.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

compuserve

eigenlijk prima ervaringe mee tot vorige week toen ging mijn download ineens vann 3000 naar 300 kbps.... iets van een probleem met een vpn verbinding zei de td... zou binnen 2 weken opgelost moeten zijn


hmmm zou het kunnen komen omdat ik de instellingen veranderd heb om rabo internet bankieren goed te kunnen gebruiken?... meen me iets te herinneren dat er stond dat andere dingen dan langzamer konden worden


Edit:
nee dat is het niet, want in 1.5 beta 1 is hij net zo langzaam en daar heb ik de instellingen niet aangepast voor rabo internet bankieren....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Dit was trouwens het antwoord van de td, een beetje twijfelachtig vond ik, om te adviseren je firewall uit te zetten...
Geachte heer ,

Een VPN is een verbinding met internet. (soort snelweg)
U kunt zelf uw snelheid verbeteren door:
- afstand tussen hoofdaansluiting telefoonlijn en modem mag niet lager zijn als 5 meter
- firewalls van Windows XP en/of firewall in virusscanner uit te schakelen.
maar misschien zit er wel wat in.... ik heb een router, heb ik dan nog een firewall nodig? ik heb nu windows firewall en ik geloof dat norton systemworks premier ook iet met onderschepping van internet verkeer doet
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
U Black Emperor
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 oktober 2003, 16:42
Locatie: Silent Hill
    unknown unknown

Bericht door U Black Emperor »

Zit nu by Demon maar ga overstappen naar Wanadoo Family
Snelheid: 20 Mbit/1024 Kbit voor 22.50 per Maand
Hoor ook positieve verhalen over Wanadoo & de aanbieding is gewoon goed
Over 5 dagen krijg ik te horen wanneer ze het komen aansluiten
Lift Ur Skinny Fists Like Antennas 2 Heaven
Gebruikersavatar
FlorisD
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 maart 2004, 15:01
Locatie: Haarlem
    unknown unknown

Bericht door FlorisD »

Zelf heb ik op dit moment nog Chello, maar aangezien ik daar steeds minder tevreden over ben (brakke DNS-servers en soms opeens een snelheid van 50kbyte/sec voor een paar dagen met een helpdesk die maar vol blijft houden dat het bij jezelf ligt terwijl de hele stad er last van heeft) ben ik ook al enige tijd op zoek naar een goede vervanger. Vandaar dat ik in de eerste post Demon aanhaalde, aangezien die best goed is voor een relatief lage prijs (ok, niet zo goedkoop als bijvoorbeeld Wanadoo, maar daar hoor ik dan ook mindere verhalen over).

Kijk ook eens op http://www.trosradar.nl/?url=PHP/broadcast/tv/265 naar een fragment van de uitzending van TROS Radar van afgelopen maandag. Daarin worden de 5 beste en 5 slechtste grote providers genoemd.

De 5 slechtste providers volgens Radar:
1. Scarlet
2. Speedlinq
3. Versatel
4. Wanadoo
5. Tiscali

De 5 beste providers volgens Radar:
1. XS4ALL
2. Planet Internet
3. KPN Direct
4. Demon
5. HetNet
Laatst gewijzigd door FlorisD op 21 oktober 2005, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

goh 4 van de 5 beste vallen onder de KPN vlag.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
f1sven
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 november 2004, 19:27
    unknown unknown

Bericht door f1sven »

IK zou ook voor Wanadoo Family gaan. Dit abonnement gaat eind november geupgrade worden naar 20Mbit, en dat voor maar 22,50 per maand het eerste jaar. Je krijgt er ook nog een leuke webcam bij :wink:
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

22,50 is volgens mij het bedrag wat je aan wannadoo betaald komt nog een bijdrage van +/- 25 euro aan de KPN bij. Dus zo voordelig is dat ook niet
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
f1sven
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 november 2004, 19:27
    unknown unknown

Bericht door f1sven »

aasgier schreef:22,50 is volgens mij het bedrag wat je aan wannadoo betaald komt nog een bijdrage van +/- 25 euro aan de KPN bij. Dus zo voordelig is dat ook niet
Wat een onzin zeg je :wink: Je bent dan juist los van KPN omdat Wanadoo een eigen netwerk heeft, daarom is het zo goedkoop. Je hebt wel gelijk als je er telefonie bij neemt je nog KPN moet blijven houden, en dan pak je het Belbudget abonnment van 9 euro bij de KPN.
Plaats reactie