Vriendelijkheid van Microsoft

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Vriendelijkheid van Microsoft

Bericht door Zaffo »

Ik kwam al RSS kijkende hier op uit. Wat een vriendelijkheid van een Microsoft topman. Maar in sommige punten heeft ie wel gelijk, "Ik betwijfel of je een gebruiker van Office Live zou kunnen vinden die graag met de broncode zou willen rotzooien."

Maarja, de rest is, zoals bijna gebruikelijk is als het bij Micro$oft vandaan komt, niet meer dan.. naja, eigen mening.
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Re: Vriendelijkheid van Microsoft

Bericht door Trui Jentink »

Zaffo schreef:Ik kwam al RSS kijkende hier op uit. Wat een vriendelijkheid van een Microsoft topman. Maar in sommige punten heeft ie wel gelijk, "Ik betwijfel of je een gebruiker van Office Live zou kunnen vinden die graag met de broncode zou willen rotzooien."
Dat is misschien wel waar, dat je het wel uit je hoofd laat om aan de broncode te prutsen. Doe ik zelf liever ook niet, maar ondertussen kiest 10% van de internetters wel voor een mozillaproduct: ook open source en die doen dat echt niet om alleen maar aan de broncode te sleutelen. Hoeft ook niet, want die software is zo ook wel goed. M.a.w. je kunt ook voor Open Source-programma's kiezen omdat je er gewoon lekker mee kunt computeren.

Trui
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Als-ie denkt dat-ie geloofwaardig en professioneel overkomt met moddergooien moet-ie dat natuurlijk helemaal zelf weten...
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mijn motto is doorgaans "als je niets te melden hebt, zeg dan alsjeblieft niets". Deze Microsoft-man doet alsof hij niets begrijpt van het opensource-gebeuren. Opensource biedt je de mogelijkheid om iets met de broncode te doen, niet de noodzaak. Het is een extra vrijheid waar je gebruik van kunt maken. Dat weet Microsoft best wel, maar als er bij gebruikers mogelijk al een verkeerd beeld van opensource software bestaat dan wil Microsoft dat beeld best nog een beetje vertroebelen. Zolang er niet op basis van feiten wordt gediscussieerd is het immers in het voordeel van Microsoft.

Een voorbeeld:
Als je een Microsoft-product gewijzigd wilt hebben, dan kost dat je een hoop moeite (als het je al gaat lukken). Als je een opensource-product aangepast wilt hebben aan jouw wensen, dan neem je contact op met een ontwikkelaar die daar verstand van heeft en die kan voor jou de gewenste aanpassing maken. Kom daar maar eens bij Microsoft mee aan. Het antwoord zal zijn "nee, sorry, zo werkt het niet bij ons". Dan mag men bij Microsoft nog eens zeggen dat ze zich op de gebruikers van hun software richten.

Kortom, laat Microsoft lekker kletsen en gebruik gewoon opensource-producten. Firefox biedt nu al wat IE7 misschien ergens eind van dit jaar zal bieden en dan ook alleen nog maar voor gebruikers van nieuwe Windows-versies.
Daarnaast schuift Microsoft onder druk van haar klanten en de opensource-beweging zelf ook steeds meer in die richting op, dus dat geeft al aan dat we op de goede weg zitten. Het lijkt nog een kwestie van tijd dat je in MS Word je documenten ook in OpenDocument-formaat kunt opslaan en Microsoft is ook al met opensource (en hun eigen Shared Source-programma) aan de slag gegaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie