microsoft Word

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
roekenbosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 november 2005, 11:54
Locatie: oudemirdum
    unknown unknown

microsoft Word

Bericht door roekenbosch »

Hallo,

Ik heb net een account aangemaakt op Mozbrowser omdat ik een probleem heb met Word van Microsoft.
Ik heb dat Office-pakket deze week geinstalleerd, maar als ik of mijn kinderen het gebruik knalt het geproduceerde stuk tekst er na 5 tot 10 minuten gewoon uit!!!! Weg tekst!!
Daar ben je gauw flauw van.....
Ik heb het Word-pakket 2 maal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt geen z*k.

Kasn het te maken hebben met het feit dat ik Mozilla Thunderbird als (overigens prima!!) standaardbrowser heb ingesteld???
Met andere woorden....word ik misschien slachtoffer van de strijd tussen Mozilla en Microsoft??

Misschien zit ik wel op het verkeerde fortmum met deze vraag, maar ik hoop dat er hier experts zijn die me verder willen helpen.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Of je klikt op verkeerde dingen in Word of Word is gewoon instabiel. Het ligt in elk geval niet aan Mozillaproducten die je toevallig ook geïnstalleerd hebt. Persoonlijk zou ik ook heel Word niet gebruiken ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Mozilla zal hier idd niets mee te maken hebben. Ik weet niet of er dingen aan je computer mis zijn die voor deze problemen zorgen. Zijn er ook andere programma's die zo onstabiel zijn. Is je computer verder recent of vind Office je hardware niet zo leuk?

Sinds ik een nieuwe computer heb, heb ik MS Office niet eens meer geïnstalleerd, maar wel OpenOffice. Werkt perfect! Het is niet echt een oplossing van je probleem, maar dan kun je wel weer gewoon teksten typen en opslaan.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gewoon OpenOffice.org installeren en dat gebruiken. Zonde van het geld dat je hebt uitgegeven aan MS Office (want dat is een beetje weggesmeten geld, maar soit).
roekenbosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 november 2005, 11:54
Locatie: oudemirdum
    unknown unknown

Open Office

Bericht door roekenbosch »

Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reactie!
Met de tip om OpenOffice te installeren ben ik direct aan de slag gegaan, en dat was een fluitje van een cent!
Mijn 1e indruk is dat het vergelijkbaar is met MS Word, en ik zie dat je ook alle Word-documenten die zijn opgeslagen gewoon kan opvragen, bewerken en opslaan.
Da's perfect!
Kan ik nou MS Word verwijderen, of is het handiger om die als schaduw-tekstverwerker te laten staan in mijn systeem?
En nog een vraagje: Op mijn werk gebruiken we wél Word, kan ik OO-documenten die ik thuis aanmaak probleemloos koppelen, doorsturen naar collega's?? (die dan waarschijnlijk ook snel overstappen op OpenOffice....)
javascript:emoticon(':lol:')
Laughing

Hoor graag van jullie!


Gert-Paul schreef:Mozilla zal hier idd niets mee te maken hebben. Ik weet niet of er dingen aan je computer mis zijn die voor deze problemen zorgen. Zijn er ook andere programma's die zo onstabiel zijn. Is je computer verder recent of vind Office je hardware niet zo leuk?

Sinds ik een nieuwe computer heb, heb ik MS Office niet eens meer geïnstalleerd, maar wel OpenOffice. Werkt perfect! Het is niet echt een oplossing van je probleem, maar dan kun je wel weer gewoon teksten typen en opslaan.
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Je kunt nog eens proberen of je wat leven in MS Office krijgt via http://officeupdate.microsoft.com
Probeer dat overigens niet via een Mozilla-browser, want daar heeft Microsoft nog nooit aan gedacht...

Als dat niet tot goede resultaten leidt, installeer dan eens OpenOffice.org. Versie 2.0 komt binnenkort in het Nederlands beschikbaar en is er nu al in het Engels. In de tussentijd kun je via http://nl.openoffice.org/downloaden.html ook de huidige Nederlandstalige 1.1.5-versie downloaden. Die kent ook al het nieuwe bestandsformaat van OpenOffice.org 2.0.

Gebruik je nu Mozilla Firefox of Mozilla Thunderbird ? Want Thunderbird als standaard-browser instellen - zoals je aangeeft - dat zal niet gaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Open Office

Bericht door ByteWarrior »

roekenbosch schreef:Kan ik nou MS Word verwijderen, of is het handiger om die als schaduw-tekstverwerker te laten staan in mijn systeem?
Best nog even houden, zeker als je er geld hebt voor uitgegeven.
En nog een vraagje: Op mijn werk gebruiken we wél Word, kan ik OO-documenten die ik thuis aanmaak probleemloos koppelen, doorsturen naar collega's?? (die dan waarschijnlijk ook snel overstappen op OpenOffice....)
OOo kan MS Word documenten lezen en schrijven. Als je iets naar je collega's wilt sturen, sla je het gewoon op als Worddocument. Als ze het document gewoon nodig hebben om te lezen, maak je er snel even een PDFje van...
Plaats reactie