opstartprocedure windows ME

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
robindekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 1 maart 2005, 14:47
    unknown unknown

opstartprocedure windows ME

Bericht door robindekker »

Welke opstartprocedure is het best/meest handig voor mijn PC?
Windows biedt de keuze uit; normaal, selectief en diagnostisch.
Mijn computer gebruikt de procedure selectief maar ik weet niet of dit het beste is.
Wie weet er iets hierover ???
NB - start, uitvoeren, msconfig, tabblad algemeen.

Alvast bedankt, vriendelijke groet en prettige feestdagen, Robin.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Bij 'selectief' heb je via msconfig zelf 1 of meerdere wijzigingen gedaan, en Windows merkt dan dat je b.v. items die automatisch mee opstarten uitgeschakeld hebt.

Daarna wordt je telkens lastig gevallen met dat schermpje hoe je op zou willen starten. Kies je voor normaal, dan zijn je wijzigingen weer foetsjie, en kun je weer overnieuw beginnen.

Kiex je voor selectief + vinkje zetten bij 'nooit meer zeuren over hoe ik op wil starten' dan start de boel gewoon op met je wijzigingen gedaan via msconfig.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Het is wel handig om af en toe in je Msconfig te kijken en wat vinkjes weg tehalen. De meeste software die je installeert heeft de neiging zichzelf in de opstart te zetten. Hoe meer programma's er in staan hoe langer het duurt voordat je pc opgestart is. De meeste programma's hoeven niet perse in het opstart menu te staan dus die kan je gewoon wegvinken. Dan start je PC lekker snel op :D En wie wil dat niet
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Het is wel handig om af en toe in je Msconfig te kijken en wat vinkjes weg tehalen. De meeste software die je installeert heeft de neiging zichzelf in de opstart te zetten. Hoe meer programma's er in staan hoe langer het duurt voordat je pc opgestart is. De meeste programma's hoeven niet perse in het opstart menu te staan dus die kan je gewoon wegvinken. Dan start je PC lekker snel op :D En wie wil dat niet
Maar dan heb je het over het Opstarten-tabblad en niet over het tabblad Algemeen van msconfig.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Pas daar trouwens wel een beetje mee op. Er zijn programma's die je niet zonder meer mag verwijderen. Zoek dat altijd eerst goed na op Google (of een andere zoekmachine ;)).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

We hebben het ook niet over verwijderen, maar over het uitschakelen tijdens het opstarten van Windows. Mocht iets daarna niet meer goed werken, dan weet je dat het systeem het toch nodig heeft. Maar waarom er een stukje Microsoft Office met Windows moet starten is mij nog altijd een raadsel.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

nirwana schreef:Maar dan heb je het over het Opstarten-tabblad en niet over het tabblad Algemeen van msconfig.
Je hebt volkomen gelijk dat was ik vergeten te vermelden. Het was ook meer een aanvulling/Tip.

adri schreef:Pas daar trouwens wel een beetje mee op. Er zijn programma's die je niet zonder meer mag verwijderen. Zoek dat altijd eerst goed na op Google (of een andere zoekmachine ;)).
Alles wat je uitschakeld kan je als het eventueel fout gaat ook weer inschakelen. Of maak eerst een herstelpunt via
>start
>bureau accescoires
>systeemwerkset
>systeemherstel
Dan kan je daarna weer terug naar het oude. Doe ik altijd als ik aan het expirimenteren ben werkt perfect. (weet alleen niet of deze optie al in de mileniumeditie zit)

vraag: zit er in Linux ook zoiets????????
nirwana schreef:Maar waarom er een stukje Microsoft Office met Windows moet starten is mij nog altijd een raadsel.
Geldt overigens ook voor OpenOffice hoor. Beetje overbodig toch............. :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

aasgier schreef:
adri schreef:Pas daar trouwens wel een beetje mee op. Er zijn programma's die je niet zonder meer mag verwijderen. Zoek dat altijd eerst goed na op Google (of een andere zoekmachine ;)).
Alles wat je uitschakeld kan je als het eventueel fout gaat ook weer inschakelen. Of maak eerst een herstelpunt via
>start
>bureau accescoires
>systeemwerkset
>systeemherstel
Dan kan je daarna weer terug naar het oude. Doe ik altijd als ik aan het expirimenteren ben werkt perfect. (weet alleen niet of deze optie al in de mileniumeditie zit)
Zelfs met uitschakelen kun je in de problemen raken (althans, dat was bij mij met W98 wel het geval). Als ik het wel heb met de RABO-session monitor, maar pin me d'r niet op vast. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik weet wel dat het hele programma niet meer opstartte, ook niet na opnieuw inschakelen. W98 heeft dan ook geen systeemherstel... Uiteindelijk alles moeten verwijderen en opnieuw installeren.
aasgier schreef: vraag: zit er in Linux ook zoiets????????
Volgens mij niet (in de gauwigheid wat geGoogle'ed) en ook niks kunnen vinden.
Mocht een bepaalde applicatie om wat voor reden dan ook niet of niet goed functioneren, dan kun je hem wel altijd via je installatie-cd opnieuw toevoegen. Eigenlijk op dezelfde manier als bij W98 dus. Dat geldt uiteraard alleen voor die programma's die in de package zaten. Maar dat zijn er dus echt veel.
Heel veel. :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:vraag: zit er in Linux ook zoiets????????
Een Linux-gebruiker weet doorgaans iets beter hoe hij/zij het systeem weer goed moet maken (ipv 1 klap terug te gaan naar het systeem van een week geleden omdat toen iets nog wel goed werkte).

Maar ik heb ook even geGooglet en zo kwam ik uit op SystemImager.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Een programma om met Windows eenvoudig in Safe Mode te booten:
http://www.snapfiles.com/reviews/BootSafe/bootsafe.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
aasgier schreef:vraag: zit er in Linux ook zoiets????????
Een Linux-gebruiker weet doorgaans iets beter hoe hij/zij het systeem weer goed moet maken (ipv 1 klap terug te gaan naar het systeem van een week geleden omdat toen iets nog wel goed werkte).

Maar ik heb ook even geGooglet en zo kwam ik uit op SystemImager.
Die heb ik gelijk geboookmarked om later aandachtig te lezen, dank voor de link! Voor mij is dat belangrijke software, ik gebruik onder Win98 met al jaren Ghost, kan altijd vele images terug, en kan zo ook lekker testen en rommelen zonder gevaar, ik zocht nog zoiets voor Linux, nu gevonden dus :D

Had ook al bedacht dat ik iets met dd zou kunnen doen, alleen comprimeert dat de data niet. Ghost doet dat wel.
Plaats reactie