Publieke testversie van Internet Explorer 7 beschikbaar

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Publieke testversie van Internet Explorer 7 beschikbaar

Bericht door vulture »

<a href="http://tweakers.net/meuktracker/11725">Tweakers.net</a> maakt melding van de nieuwe testversie van IE7.

Voor de echte waaghalzen onder ons kun je hem hier <a href="http://download.microsoft.com/download/ ... nloaden</a>
natuurlijk is dit niet zonder gevaar. :wink:

De belangrijkste wijzigingen kun je lezen op <a href="http://www.webwereld.nl/articles/39545">Webwereld</a>

Oeps had ik dat nu maar niet gedaan volgens <a href="http://www.security.nl/article/12868/1">Security.nl</a> was het eertse lek al na 15 minuten gevonden.

<a href="http://weblogs.mozillazine.org/asa/arch ... .html">Asa Dotzler</a> van Mozilla heeft zijn ervaringen met de beta van IE7 geschreven op zijn weblog. Leuk stukje om te lezen.

Natuurlijk heb ik hem zelf ook gedownload. (dom he)
Bugs
Aangezien het een test-versie van Internet Explorer is, bevat de browser nog bugs. Zo kun je met IE7 geïnstalleerd geen 'reparatie-installatie' van Windows XP uitvoeren, functioneert Windows OneCare niet zonder herinstallatie en kunnen specifieke programma's problemen opleveren. Alleen testen als je met de voorwaarden en de release notes kunt leven dus!
Waarschuwing: Internet Explorer 7 Beta 2 Preview is een testversie die nog lang niet af is. De browser is daardoor instabiel en onveilig. Installeer en test de browser niet op een zakelijke of persoonlijke computer waar belangrijke data op staat.
Laatst gewijzigd door vulture op 2 februari 2006, 20:50, 3 keer totaal gewijzigd.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Misschien is het niet zo dom.Weet je gelijk weer wat je aan firefox hebt!
sorry dat ik zo kort van stof ben maar bij mij geen IE meer : :? :wink:
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

rappie pappie schreef:Misschien is het niet zo dom.Weet je gelijk weer wat je aan firefox hebt!
sorry dat ik zo kort van stof ben maar bij mij geen IE meer : :? :wink:
Ik heb nog steeds Ie nodig voor:

1. Windows update
2. Music stream planet internet (ik mag elke maand gratis een cdtje downloaden)
3. MSN space
4. Messenger (webcamondersteuning)
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Ja het blijft frustrerend HE !

Ik heb heel veel mensen gesproken over IE 7 en firefox van de 15 die ik gesproken heb zullen er tien overstappen naar IE 7 ondanks de beveiligings lekken weet je waarom omdat IE gewoon werkt zoals hij moet doen! (PUNTO) :wink:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

rappie pappie schreef:...omdat IE gewoon werkt zoals hij moet doen! (PUNTO) :wink:
Euh, ben je daar wel erg zeker van. Je zegt hiermee dat IE foutloos is, wat zeker niet het geval is.

Firefox werkt ook zoals het moet, maar je moet soms eens een beetje meer moeite doen. Het is net die moeite die de mensen met virusvrije pc onderscheidt van mensen die om de haverklap met hun pc terug naar de winkel lopen... (moet je maar eens op letten ;-) ).
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

rappie pappie schreef:Ja het blijft frustrerend HE !

Ik heb heel veel mensen gesproken over IE 7 en firefox van de 15 die ik gesproken heb zullen er tien overstappen naar IE 7 ondanks de beveiligings lekken weet je waarom omdat IE gewoon werkt zoals hij moet doen! (PUNTO) :wink:
Posted by Zonk on Thursday February 02, @08:32AM
from the experience-them-now-avoid-the-rush dept.
Internet Explorer Bug
the JoshMeister writes "According to ZDNet, bug reports are already flooding in for Microsoft's new Internet Explorer 7 Beta 2 Preview. Specific issues include the possibility of arbitrary code execution as well as incompatibilities with McAfee Security Center, anti-spyware programs, and online banking sites." From the article: "... browser testers may already be at risk, according to security researcher Tom Ferris. Late Tuesday, Ferris released details of a potential security flaw in IE 7. An attacker could exploit the flaw by crafting a special Web page that could be used to crash the browser or gain complete control of a vulnerable system, Ferris said in an advisory on his Web site. Microsoft had no immediate comment on Ferris' alert."
Bron:Slashdot. ;)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

ja dat is het verschil tussen Mozilla en Microsoft.

In Firefox is het lek al gedicht zie versie 1.5.0.1
In IE moeten we waarschijnlijk wachten tot versie 8 tot het lek gedicht is. :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

En ik houd firefox omdat ik het leuk vindt om te knutselen.En dat ik het gevoel heb dat ik toch nog beheer heb over mijn eigen computer.Firefox take back the web.daar gaan we voor. :D
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

rappie pappie schreef:En dat ik het gevoel heb dat ik toch nog beheer heb over mijn eigen computer.
Wanneer stap je over op Linux? :wink:
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

aasgier schreef:ja dat is het verschil tussen Mozilla en Microsoft.

In Firefox is het lek al gedicht zie versie 1.5.0.1
In IE moeten we waarschijnlijk wachten tot versie 8 tot het lek gedicht is. :wink:
Dat weten wij maar de zijn mensen die het belangrijker vinden dat de webside die je bezoekt het doet de zogenaamde leeken,die weten soms niet dat die rotzooi op hun computer staat en vinden het ook niet belangrijk! die keuze maak je zelf!
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Voor de een is het moeilijk om spyware en dergelijke van je computer af te krijgen,maar er zijn ook mensen die het frustrerend vinden om een extentie of dergelijke te zoeken om een webside aan de praat te krijgen.Dus sorry dat ik het zeg IE of firefox het is allebei wat en dat maakt het allemaal zo leuk om er zelf een oplossing voor te zoeken tenminste bij mij wel of dit forum te gebruiken,het blijft altijd wat en nooit perfect daar zijn we mensen voor zowel bij microsoft als mozilla en op dit forum.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Adri,ik wil een tweede computer,ik zou best eens een overweging kunnen maken om een linux te nemen geef advies maak me blij! :lol:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Lees deze topic 'even' door. :lol:
Linux distributies zijn er vele tientallen, is een kwestie van persoonlijke smaak, eisen en doelstelling. Probeer een aantal live-cd's, die zijn er ook in vele smaken (links zijn er verschillende te vinden op bovengenoemde topic) en kun je gratis downloaden (evenals de meeste 'echte distro's'). Het is in het begin even wennen, maar je raakt er snel verslingerd aan. Ik wel tenminste. Ben nog maar een maand of anderhalf over, maar wil nooit meer terug. Heb het systeem ook nog lang niet volledig onder de knie, maar da's een kwestie van tijd en het gaat steeds vlotter. En wat voor mij erg belangrijk is: je bent zelf baas (en dus niet Wim Gaatjes met zijn club uit Rodemond). :wink:
Laatst gewijzigd door adri op 2 februari 2006, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Ik heb je topic doorgelezen het begint me nu al te kriebellen.Weer eens nachten lang met brandende ogen met koffie naar dat scherm zitten tuuren,ik heb er nu al zin in,ik zal zeker een overweging gaan maken.Maar ik ga eerst eens wat meer erover zoeken en lezen.ik meld het je als hij bij mij thuis staat te blinken! :D
Plaats reactie