Cubic Explorer

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Cubic Explorer

Bericht door vulture »

Voor wie genoeg heeft van de Windows verkenner is hier Cubic Explorer.
Wat is er nu zo bijzonder aan dit programma. Ook hier kun je werken met Tabs. Maak er zoveel als je wilt en sleep programma's tussen Tabs heen en weer. Makkelijker kan niet. Is er nog meer??????? Jaaaaaaa Je kunt ook bookmarks maken van veel bezochte directories of mappen. Zodat je ze later weer snel kan vinden.

<a href="http://www.cubicreality.com/">Website</a>
<a href="http://cubicreality.com/downloads/cubic ... ownload</a>
<a href="http://www.cubicreality.com/forum/index.php">Forum</a>

Cubic explorer is Freeware
veel plezier ermee
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

en hoe vind je het werken....?
ik gebruik het zo nu en dan, maar op de een of andere manier kom ik toch steeds weer bij windows verkenner uit, dat werkt toch wat sneller en soepeler (of misschien komt het gewoon door de [windowstoets e] sneltoets)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Als je echt een goed programma wilt, dan gebruik je best Total Commander. Dat is een "2-pane" programma. Sleep van links naar rechts om te kopiëren, te verplaatsen of gewoon om het overzicht te behouden.
Werkt zeer vlot.

Voor Liinuxgebruikers is er Krusader.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Nog een aanrader, maar veel minder bekend:

Pablo Commander. Het programma is freeware. Let ook eens op de vele, andere handige, programma's die door Pablo van der Meer zijn uitgebracht.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

kan ik de [windowstoets] + [e] ook aan een ander programma toewijzen (bijv pablo of total commander)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

sipster schreef:en hoe vind je het werken....?
ik gebruik het zo nu en dan, maar op de een of andere manier kom ik toch steeds weer bij windows verkenner uit, dat werkt toch wat sneller en soepeler (of misschien komt het gewoon door de [windowstoets e] sneltoets)
Werkt wel prettig. Vooral meerdere tabbladen openzetten voor directory's waar je veel komt. Op mijn windows pc gebruik ik hem nu standaard. Moet nog wel worden doorontwikkeld want er zitten nog wel wat kleine bugjes in. Maar positeive recensie.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik heb nu 5 programmas gebruikt:

* Windows Verkenner
* Cubic Explorer
* Total Commander
* Pablo Commander
* 7zip


*windows verkenner

is okay maar niet echt briljant qua extra mogelijkheden, werkt heel goed samen met de instellingen van windows zelf (duuh)

cubic explorer
heeft een erg fijne interface, met tabbladen, wat erg leuk is, maar waarvan ik het nut tot nu toe nog niet echt ontdekt heb...ik gebruik ze bijna nooitmaar dat kan nog komen
en een "bookmarks" side pane, een preview side pane en een directory structuur sidepane, deze drie vind ik wel erg fijn
bevalt goed, is soms ietsiepietsie traag, wat ook meteen zijn grootste nadeel is
is nu ook in het nederlands
geen ingebouwde ftp functionaliteit, geen zip functie

*total commander
vond ik erg onoverzichtelijk en schreeuwerig, met alles vet gedrukt en [mapnaam] tussen haken, ik miste de overzichtelijke directory structuur links die rechts de map opent zoals bij de vorige 2
heeft erg veel opties en instellingen wat ongetwijfeld handig is, maar ik zo op het eerste gezicht nogal intimiderend vond

voordelen:
erg goed naar wens in te stellen, snel, ftp mogelijkheid, tabs, nederlands


*pablo commander

mooier en rustiger dan total commander, met minder opties, hier weer net iets te weinig, ik miste weer de directory structuur die rechts opent en vooral miste ik de bookmarks optie
wel handig ftp optie ingebouwd

*7zip
is een prima zip programma maar als bestandsbeheerder vrij onlogisch , ik zou het wel handig vinden als bijvoorbeeld cubic explorer de 7zip functionaliteit ingebouwd zou hebben....


conclusie:
het is maar net wat je mooi en prettig vindt werken, ik vind tot nu toe cubic explorer de mooiste en de meest praktische met de opties die ik wil hebben, duidelijk en overzichtelijk

kan ik de [windowstoets] + [e] ook aan een ander programma toewijzen
nog iemand een tip?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Plaats reactie