Mijn site

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Sygate
    unknown unknown

Mijn site

Bericht door Sygate »

Hallo Allemaal,

Ik heb een kleine site gemaakt voornamelijk over veiligheid
http://home.deds.nl/~xp-optimaal/index.htm
Mijn webdesign kennis is zeer klein maar wilde toch graag weten wat jullie ervan vinden

Groetjes

PS : ik weet niet of ik in het juiste topic post
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mijn site

Bericht door Mad Maks »

Sygate schreef:Hallo Allemaal,

Ik heb een kleine site gemaakt voornamelijk over veiligheid
http://home.deds.nl/~xp-optimaal/index.htm
Mijn webdesign kennis is zeer klein maar wilde toch graag weten wat jullie ervan vinden

Groetjes

PS : ik weet niet of ik in het juiste topic post
ziet er goed uit. het enigste wat ik (persoonlijk) jammer vind is dat de tekst langer is als de deellijnen.

groet

MM
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mijn site

Bericht door ByteWarrior »

Sygate schreef:Ik heb een kleine site gemaakt voornamelijk over veiligheid
http://home.deds.nl/~xp-optimaal/index.htm
De website ziet er wel goed uit. Ik zou wel de hyperlinks beter onderscheiden van de gewone tekst. Nu zie je amper waar je moet klikken.

De code is een beetje 'vuil' volgens mij. Je gebruikt veel overbodige opmaakelementen. Zoals die 'style1', 'style2' etc. Dat doe je best niet op die manier.

Code: Selecteer alles

<p class="style2"><strong>:: Bitdefender :: </strong></p>
Voor titels gebruik je best de heading tags (h1, h2, ...). Die kan je dan nog opmaken met CSS hoe je wilt.

Het is een mooi begin, maar het kan nog verbeterd worden. Alvast proficiat omdat je HTML en CSS gebruikt! :)
ik weet niet of ik in het juiste topic post
In de vergaarbak ben je nooit mis. ;-)
Sygate
    unknown unknown

Bericht door Sygate »

De code is een beetje 'vuil' volgens mij. Je gebruikt veel overbodige opmaakelementen. Zoals die 'style1', 'style2' etc. Dat doe je best niet op die manier.

Code:
<p class="style2"><strong>:: Bitdefender :: </strong></p>


Voor titels gebruik je best de heading tags (h1, h2, ...)
Die styles doet Dreamweaver automatisch.
En hoe doe ik dat met de heading tags ? :oops:

Alvast Bedankt

Groetjes
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Sygate schreef:Die styles doet Dreamweaver automatisch.
Je moet zoiets met de hand doen. Veel leuker zo! ;-)
En hoe doe ik dat met de heading tags ? :oops:
Net zoals je een paragraaftag of zo invoegt

Code: Selecteer alles

<h1>hoofding 1</h1>
<h2>hoofding 2</h2> etc
In je CSS zet je dan bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

h1 {
    font-weight: bold;
    font-size: 150%;
    color: maroon;
}
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JaY »

Je site ziet er leuk en overzichtelijk uit, alleen (zoals ByteWarrior ook al zei) je html code niet echt. Het is eerlijk gezegd een rommeltje met al die styles enzo, handiger is dus om idd je styles in een css file te zetten en hiermee de opmaak te doen i.p.v. op elke regel weer opnieuw de opmaak te zetten. Nu weet ik idd dat dreamweaver dat automatisch doet, das een beetje een nadeel van dat soort programmaatjes ten opzichte van het zelf schrijven van de html/css code enzo.

Verder is het misschien handig om aan de rechterkant van je pagina (of links) de koppen van de artikelen neer te zetten als links. Je moet als bezoeker nu namelijk heel de pagina doorscrollen om te zien welke onderwerpen er besproken worden -->> gebruiker is lui en wil eerst koppen (headlines) zien en dan alleen lezen waar ie zin in heeft ;)
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Wat ik zou veranderen is het plaatje bovenin waar je tekst in hebt staan. Als je een pagina hebt, wil je ook graag dat mensen weten waar de site over gaat en wat de titel van die site is. Ik kan dat op jou site niet lezen en alleen met erg veel moeite kan ik het een en ander ontcijferen. Nu ben ik niet de standaard, maar als ik er last van heb zijn er ongetwijfeld meer die dat hebben.
DD
    unknown unknown

Bericht door DD »

Hallo Allemaal,
Na mijn vakantie heb ik niet stil gezeten
Heb de site helemaal vernieuwd , heb gewerkt met CSS
http://home.deds.nl/~xp-optimaal/

Groetjes
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Heel nette snelle pagina MAAR
waarom gebruik je overal jpg? Png is veel geschikter voor vrijwel elk plaatje wat je hebt. Voordeel is dat het plaatje niet van die jpg artifacts heeft en hij is vaak nog kleiner dan de jpg.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Mooi strak :) maar omdat je een hoge resolutie gebruikt zou ik alles wat groter maken. mijn complimenten voor je xhtml en ccs want ik snap daar nog steeds helemaal niks van.

En wat de jpg opmerking betreft: Png levert inderdaad kleinere bestanden op maar als je weinig foto's gebruikt deert jpg helemaal niet. Ik gebruik zelf eigenlijk ook alleen maar jpg omdat ik dat simpelweg zo gewend ben.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Afbeelding
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

De tekst verdwijnt ook achter de sidebar:

Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ongeacht de achtergrond, wordt er een div aangemaakt met een vaste breedte: <div id="Layer1" style="position:absolute; width:768px; height:308px; z-index:1; left: 186px; top: 7px;">

Zou je die breedte bijvoorbeeld op een aantal procenten instellen, dan zul je zien dat het afhankelijk wordt van de grootte van het browservenster. Begin bijvoorbeeld eens met een 50% (ipv 768px) en dan kun je zien hoe dat eruit ziet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
DD
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 september 2004, 22:43
    unknown unknown

Bericht door DD »

Hallo Allemaal,

1. Heb me aangemeld leek me wat overzichtelijker :)

2. Heb de site helemaal aangepast een maand geleden op de Spyware Pagina vind je onder preventie de link naar de Mozilla Pagina

http://home.deds.nl/~xp-optimaal/

Ik sta open voor commentaar en suggesties

Met Vriendelijke Groet,

DD
Plaats reactie