Jabberweb, een Nederlandstalige Jabber community

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Jabberweb, een Nederlandstalige Jabber community

Bericht door ByteWarrior »

Enige tijd terug heb ik een artikel geschreven voor Livre over Jabber. Daar liet ik toen doorschemeren dat er niet zo ver in de toekomst ook een Nederlandstalige community zou beginnen. En voilà: nu hebben we Jabberweb!

Jabberweb is niet enkel een Jabber-server. Jabberweb levert ook enkele extraatjes. Zo kan je je Jabber-profiel via de website bewerken en kan je een statusindicator van je laten weergeven (op bijvoorbeeld fora of op je eigen website). Je kan ook webberichten sturen (van op het web naar iemands Jabberweb-account).

Voor Jabber-gerelateerde vragen kan je terecht op het Nederlandstalige forum. Logischerwijs zijn er ook enkele handleidingen voorhanden. Om het geheel ook voor beginners interessant te houden, hebben we een vergelijking tussen verschillende bekende Jabberclients gepubliceerd. Zo vind je zeer snel de Jabber-client die voor jou het meest geschikt is.

Inschrijvingen zijn voor iedereen open. Registreren is gratis. Website, forum en jabber zijn met elkaar gelinkt, je hoeft je dus maar op één plaats in te schrijven. Voor mensen die reeds een account hebben, is er voor gezorgd dat zij deze makkelijk kunnen migreren naar een Jabberweb-account.

Voor meer informatie over Jabber kan ik je het Jabber-artikel in Livre aanraden (eigenlijk OpenMagazine n° 8 ), maar het is ook hier te lezen. Voor meer informatie over Jabberweb, kan je hier terecht.

Let's Jabber!!
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Er is nu ook een FF extensie genaamd Jabberzilla. Deze is er voor Linux en windows. Helaas (nog) niet voor de MAC.

download http://www.jabberstudio.org/projects/ja ... /releases/
zie http://jabberzilla.jabberstudio.org/
zie http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=730

Afbeelding

Lets Jabber :D :D :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Jup, die extensie was er al al even, maar de ontwikkeling heeft zo'n twee jaar stilgestaan. Leuk dat het hen toch gelukt is!
Gebruikersavatar
U Black Emperor
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 oktober 2003, 16:42
Locatie: Silent Hill
    unknown unknown

Bericht door U Black Emperor »

heb die extensie geinstaleerd maar kan er niks mee
de opties werken niet, moet ik nog iets anders doen?
Lift Ur Skinny Fists Like Antennas 2 Heaven
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

U Black Emperor schreef:heb die extensie geinstaleerd maar kan er niks mee
de opties werken niet, moet ik nog iets anders doen?
Ik ook niet hij loopt vast als ik de accountwizzard opstart. :cry: Ik heb 3 verschillende Linux versies geïnstalleerd en alle 3 hetzelfde euvel.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie