Universele mediaspeler

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Samuël
    unknown unknown

Universele mediaspeler

Bericht door Samuël »

Ik dacht (of hoopte :lol: ) dat het eens anders zou zijn, maar nee hoor: alweer William Gates aanbidders. Is er een gratis universele Nederlandstalige mediaspeler op internet te vinden? Zo ja, waar?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

VLC :-)
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik installeerde het maar er blijkt een probleem te zijn. Iedereen heeft een blauw gezicht. Dit is geen grap. Wat moet ik doen?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

hehe :)
De juiste decoders installeren?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Of niet zoveel naar Smurfenfilmpjes kijken. :)

VLC is niet slecht, maar er is ook MPlayer. Op Linux is die echt geweldig (hoewel een kreng om te installeren en fatsoenlijk draaiende te krijgen), zelfs MediaPlayerConnectivity heb je dan niet nodig.

Er is ook een versie voor Windows, die is wat minder, maar je zou het eens kunnen proberen. De Windows-versie werkt alleen vanuit de commandline, maar als je hem voor embedded media gebruikt merk je daar verder niks van. Je hebt dan wel MPC nodig.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Het probleem met de blauwe gezichten is opgelost. Een oud probleem blijft echter: schokkerig beeld. Volgens de computer is de videokaart een S3 Graphics Twister K met 16 MB werkgeheugen. Wat doen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:Het probleem met de blauwe gezichten is opgelost.
Het is voor ons niet alleen van belang dat iets is opgelost, maar vooral ook hoe het is opgelost. Wie weet doe je daar een volgende bezoeker weer veel plezier mee...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

adri schreef:hoewel een kreng om te installeren en fatsoenlijk draaiende te krijgen
Valt toch wel mee?

Als VLC problemen geeft, zou ik inderdaad MPlayer proberen. Misschien kan je de problemen die je hebt met VLC (met iets meer info over je systeem) melden bij VLC mensen (mailing list, IRC, oid.)?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Nee, niet VLC, maar MPlayer is een kreng om te installeren en goed werkend te krijgen (bij mij wel tenminste).
Maar dan heb je ook wat. ;)

Dat geldt overigens alleen voor MPLayer in Linux, in Windows is het een eitje (maar kwalitatief minder dan in Linux, vind ik).
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Voor windows,Wat adviseren jullie windows media player of VLC player.

Vraag voor adri.Als songbird klaar is denk je erover.Om die te gaan gebruiken met linux. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

WMP zeker niet, dan heb je altijd nog anderen nodig om bijv. QuickTime- en Realbestanden af te spelen. Bovendien heb ik met WMP slechte ervaringen. Doet zelden wat ik wil. En zelden goed.

Ik heb nu op Windows VLC en MPlayer, maar die laatste is voor gedownloade bestanden wat minder handig (commandline!), voor embedded media is ie prima.

Je hebt ook nog Media Player Classic (feitelijk een combinatie van Real alternative en QuickTime alternative), die is ook niet slecht, vind ik (gebruik hem al een tijdje niet meer). Het is maar net wat je zelf het best bevalt, smaken verschillen.:)

Songbird? Hm, kwenie, op Linux heb ik een hele zwik mediaspelers (zitten standaard in de package), maar het meest gebruik ik MPlayer (in Linux dus wel met GUI) en voor muziek XMMS. Dat bevalt me prima. Dus om er weer eentje bij te zetten, tja...

Misschien wel aardig om dit artikel op de homepage te lezen.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

adri schreef:Nee, niet VLC, maar MPlayer is een kreng om te installeren en goed werkend te krijgen (bij mij wel tenminste).
Maar dan heb je ook wat. ;)

Dat geldt overigens alleen voor MPLayer in Linux, in Windows is het een eitje (maar kwalitatief minder dan in Linux, vind ik).
Ja, sorry mijn post was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde inderdaad de installatie van MPlayer. Die lijkt mij niet bijzonder problematisch.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik ben er toch wel even mee zoet geweest (Slackware, daar zit ie niet meer standaard in de package). Maar het werkt nu prima en zonder gezeur.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Hehe, daar noem je ook een distro inderdaad...
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Ik heb ze ook eens allebei geprobeerd, eindelijk eens spelers waar ik niet telkens codecs voor moet gaan zoeken. MPlayer speelt zelfs nog meer dan VLC, al moet je dan wel eerst alle goede pakketten gedownload en erbij gezet hebben. Ik vind het wel fijn dat het een zippie is, fijn geen installatie...

VLC is wel stukken makkelijker te bedienen onder windows, aangezien er nog geen grafisch gedoe voor MPlayer onder winding is.
Plaats reactie