Halfbakken Microsoft

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Halfbakken Microsoft

Bericht door Samuël »

Het is een tijdje geleden dat ik nog op het forum was. Ondertussen werd ik wijzer. Ik merkte dat FF en TB zowat het beste zijn. Seamonkey is gewoon Netscape Communicator iets aangepast. Wat ik vooral leerde is dat het probleem niet de programma's zijn maar gewoon het besturingssysteem die niet meewil. Van gratis maar gesloten code gebruik ik Adobe Reader, Home'Bank, iTunes, Quicktime en Skype. Alles werkt prima. M$ Windows Media Player ben ik zeker niet tevreden van. Ik probeerde M$IE en stopte daar snel mee. Mijn bevindingen: Het hoeft geen vrije software te zijn om goed te werken. Enige voorwaarde is dat het niet door M$ mag ontwikkeld zijn. Dan werkt alles prima. Aan de ontwikkelaars: Doe zo verder!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Halfbakken Microsoft

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:Enige voorwaarde is dat het niet door M$ mag ontwikkeld zijn. Dan werkt alles prima. Aan de ontwikkelaars: Doe zo verder!
Ach, ook Microsoft kan best wel bruikbare software ontwikkelen, maar dat duurt soms wat langer voordat het zo is dat de software goed rekening houdt met haar gebruikers. In eerste instantie schrijft Microsoft software om die snel te verkopen. De gebruiker komt daarbij doorgaans op de 2e plaats. Als de manager van het bedrijf het maar koopt, dan is het immers wel goed. Dat is een ander uitgangspunt dan Mozilla erop na houdt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Inderdaad, Microsoft heeft een paar prachtige programmaatjes. Photostory bijvoorbeeld, dat is een leuk gratis programmaatje. Het voordeel van de Microsoft programma's vind ik, is dat ze er meestal wel mooi uitzien. Ik ben zelf al jaren tevreden gebruiker van de Windows Media Player en vind iTunes en Songbird toch net wat minder makkelijk werken. Ik ken het programma dan ook vrij goed inmiddels. Ik ben benieuwd wat je daaraan mist, Samuël.

Ook het Officepakket van MS vind ik nog steeds erg goed. Thunderbird is een goed alternatief voor Outlook, maar ik vind Outlook toch net wat completer. Bijna alle spam (en dat is met het account van steunfirefox.nl nogal wat ;) ) belandt netjes in de spammap.

Ik ben het met je eens dat ik Firefox beter vind dat Internet Explorer, maar afgezien van alle voordelen van Firefox blijft het natuurlijk ook een feit dat hackers meer hun best doen om in IE lekken te vinden. Hetzelfde geldt voor Windows; er is veel kritiek op Microsoft en vaak ook terecht, maar het lijkt wel onmogelijk om een besturingssysteem te maken dat veilig, stabiel en gebruiksvriendelijk is. En hoewel Linux ongetwijfeld veilig en stabiel is (en inmiddels ook gebruiksvriendelijker), heb je daar weer het probleem dat niet alle programma's onder Linux draaien.

Kortom, Microsoft kan ook maar weinig goed doen bij de meeste mensen. En hoewel ze regelmatig de mist ingaan, blijf ik toch wel fan van Windows en Office. Ik heb ook vrijwel geen problemen met XP en Office, de laatste vastloper dateert ook alweer van maanden terug. Het IE-onderdeel kunnen ze maar wél beter zo snel mogelijk afstoten :)
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ronald-Jan schreef:Ook het Officepakket van MS vind ik nog steeds erg goed.
Zakelijk (als je er de gehele dag mee moet werken) valt het een beetje tegen vooral het samenvoegen van een brief in Word met een database bestand in excel is echt een drama. En ook bv opeens wijzigende lettertypes in word.
Ronald-Jan schreef: Thunderbird is een goed alternatief voor Outlook, maar ik vind Outlook toch net wat completer. Bijna alle spam (en dat is met het account van steunfirefox.nl nogal wat ;) ) belandt netjes in de spammap.
Outlook heeft geen spamfilter. Dus ik neem aan dat je dan toch TB gebruiklt ipv Outlook
k ben het met je eens dat ik Firefox beter vind dat Internet Explorer, maar afgezien van alle voordelen van Firefox blijft het natuurlijk ook een feit dat hackers meer hun best doen om in IE lekken te vinden. Hetzelfde geldt voor Windows; er is veel kritiek op Microsoft en vaak ook terecht, maar het lijkt wel onmogelijk om een besturingssysteem te maken dat veilig, stabiel en gebruiksvriendelijk is. En hoewel Linux ongetwijfeld veilig en stabiel is (en inmiddels ook gebruiksvriendelijker), heb je daar weer het probleem dat niet alle programma's onder Linux draaien.
Op zich is het niet zo erg dat er lekken zitten in windows en IE dat zitten er in Firefox en bv de Apple Macs en in Linux. Wat alleen uiterst vervelend is van Microsoft dat sommige lekken niet of erg laat worden gedicht. Of zoals vorige week dat ze met het advies komen als je veilig surft heb je er geen last van. Dat beleid is gewoon slecht.
Kortom, Microsoft kan ook maar weinig goed doen bij de meeste mensen. En hoewel ze regelmatig de mist ingaan, blijf ik toch wel fan van Windows en Office. Ik heb ook vrijwel geen problemen met XP en Office, de laatste vastloper dateert ook alweer van maanden terug. Het IE-onderdeel kunnen ze maar wél beter zo snel mogelijk afstoten.
Mee eens Er wordt vaak alleeen de negatieve kant belicht terwijl er ook een positieve kant is.

Overigens mag je Songbird nog niet vergelijken met die andere twee. Songberd zit nog in het ontwikkel stadium.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Zakelijk (als je er de gehele dag mee moet werken) valt het een beetje tegen vooral het samenvoegen van een brief in Word met een database bestand in excel is echt een drama. En ook bv opeens wijzigende lettertypes in word.
Dit hebben we pas op school geleerd, ik vind het eigenlijk vrij makkelijk werken. Maar misschien werkt het met OpenOffice nog net iets makkelijker. Dat gedoe met die wijzigende lettertypes is soms inderdaad vervelend, maar ik moet zeggen dat als je vaak knipt en plakt en de lay-out bij werkstukken moet doen, je er vanzelf handig in wordt ;)
Outlook heeft geen spamfilter. Dus ik neem aan dat je dan toch TB gebruiklt ipv Outlook
Mijn Outlook heeft al een tijdje een goede spamfilter hoor ;) Ik gebruik dus geen Thunderbird.
Afbeelding
Op zich is het niet zo erg dat er lekken zitten in windows en IE dat zitten er in Firefox en bv de Apple Macs en in Linux. Wat alleen uiterst vervelend is van Microsoft dat sommige lekken niet of erg laat worden gedicht. Of zoals vorige week dat ze met het advies komen als je veilig surft heb je er geen last van. Dat beleid is gewoon slecht.
Heb je ook helemaal gelijk in. Bedenk wel dat MS tientallen meldingen per dag krijgt. Daar moeten ze eerst uitzoeken wat er wel en niet serieus genomen moet worden. Bij Mozilla hoeven ze (gelukkig) maar op een paar dingen te focussen. MS is natuurlijk net een wat loggere organisatie, dat kost ook meer tijd.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

He RJ, tijd niet gezien :wink:

Waar zit die spamfilter dan in outlook?? Express bedoelde je toch Ik heb versie 6.o maar ik kom dit schermpje, wat jij liet zien, nergens tegen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Nee, ik bedoel echt Outlook. Zonder Express erachter dus ;)
Mocht je Outlook hebben, dan kom je er via Actions -> Junk E-mail -> Junk E-mail Options...
Outlook werkt met een filterlijst die regelmatig wordt bijgewerkt door Windows Update.

Outlook Express vind ik ook niet echt een fijn programma, maar Outlook daarentegen wel. Outlook Express heeft ook geen eigen filtersysteem.

Outlook is vrij veilig denk ik. Pas is Service Pack 2 uitgekomen voor Office 2003. Links worden vaak uitgeschakeld. Je moet daadwerkelijk aangeven bij het bericht dat je de link toch wilt openen. Ook kunnen een hoop bestanden niet zomaar worden geopend (.exe bijvoorbeeld). Hier lees je daar meer over: Outlook SP2 beveiliging
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Waar zit die spamfilter dan in outlook?? Express bedoelde je toch Ik heb versie 6.o maar ik kom dit schermpje, wat jij liet zien, nergens tegen.
Let wel op dat er verschil is tussen Outlook en Outlook Express. Bij mijn weten heeft die laatste geen spamfilter en de eerstgenoemde waarschijnlijk wel.

Groot verschil tussen de beide programma's is dat OE gratis is en Outlook is onderdeel van Microsoft Office.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ronald-Jan schreef:Inderdaad, Microsoft heeft een paar prachtige programmaatjes. Het voordeel van de Microsoft programma's vind ik, is dat ze er meestal wel mooi uitzien. Ik ben zelf al jaren tevreden gebruiker van de Windows Media Player en vind iTunes en Songbird toch net wat minder makkelijk werken. Ik ken het programma dan ook vrij goed inmiddels. Ik ben benieuwd wat je daaraan mist, Samuël.
Ik had al dikwijls problemen met Firefox en Thunderbird. Alles dan grondig uitgetest. Internet Explorer, Opera, Windows Media Player, iTunes, Quicktime en Realplayer. Microsoft Office kan ik niet uittesten omdat ik het niet heb vanwege peperduur terwijl OOo gratis is en wellicht zelfs beter. Na grondig te testen waarbij mijn computer bijna crashte (geen grap), weet ik wel dat ik nu met het beste werk. Opera ligt er definitief af, wat ik jammer genoeg niet kan doen met M$IE. Met iTunes, Quicktime en Realplayer krijg ik mooi beeld alsof ik televisie kijk. WMP één seconde goed dan één seconde een foto en zo blijft het maar verdergaan. Geluid is wél goed. Mis ik iets? Geenszins. Ik gebruik van alles de laatste versie. Een mooie verpakking is waardeloos wanneer de inhoud niet deugt. Ik had reeds teveel problemen met M$ en schakel over enkele maanden over op Apple.
Plaats reactie