Sponsored link Gmail

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Sponsored link Gmail

Bericht door nirwana »

Zojuist kwam ik een Sponsored link bovenin de pagina's van Gmail tegen die mijn aandacht trok: "Download Fire Fox Browser - www.authorityreviews.com/Mozilla - Het is Officieel, is Niets Beter! Word nu de" (en daar zal officieel nog wel wat tekst achter moeten komen.

Die verwijst naar www.authorityreviews.com/firefox_review_dutch_01.htm
Uit de combi van Google en Firefox die daar wordt genoemd vermoed ik dat dit is opgezet door iemand die handig gebruik wil maken van de combinatie van Google en Firefox (met Google Toolbar) om zo wat dollartjes te verdienen.

Alleen vind ik de tekst van de webpagina wel erg slecht. Des te verder je leest, des te slechter wordt de tekst taalkundig gezien:
Eenvoudig beste browser van Internet op de planeet. Niets is SNELLER, MEER VLOT of VRIJER van virussen, pop-UPS en ander netto afval dan Firefox. Wij hebben de rest getest en dit is zonder enige twijfel het beste, veruit. Nu aangedreven door Google, is Firefox slechts veel beter dat. Google is de meest vertrouwde op naam op het net om een reden en met nieuwe Firefox van Google, browser van Internet, is het geen verschillend. Firefox is browser om te hebben, als u niet u zou kunnen uw computer aan smerige virussen riskeren.
Daarnaast vermoed ik dat deze site het Firefox-logo zonder toestemming oneigenlijk gebruikt.

Ook als ik naar www.authorityreviews.com surf dan krijg ik die Firefox-promo-pagina voor mijn neus. Begrijp me niet verkeerd: elke Firefox-promo is welkom, maar dit riekt toch naar meeliften op het succes van Firefox. Waarschijnlijk kan deze rekensom uit:
- je betaalt Google voor een AdSense-advertentie in Gmail
+ je krijgt een vergoeding voor iedere klik die iemand op die site uitvoert
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Hoeveel zou hij daar nu echt mee verdienen dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat echt veel is.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Z_God schreef:Hoeveel zou hij daar nu echt mee verdienen dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat echt veel is.
Denk ongeveer aan 1 dollar per klik. Wel zijn daar enkele voorwaarden voor. Zie https://www.google.com/support/adsense/ ... swer=25889 voor meer info. Maar er zijn wel kliks waaraan ik minder verdien.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Los van enige inkomsten via kliks riekt dit veel meer naar iets wat je juist niet moet downloaden (spyware, virus, whatever).

Ik heb ooit al eens eerder gezgd dat dit een keer zou gaan gebeuren, maar ik zal zeker niet de enige zijn die dat aan zag komen, het is zo voorspelbaar, en het gebeurt al met andere populaire software (dat de beginnende gebruiker zoekt op populaire software, en uitkomt bij rotzooi).

En dan die vertaling... :D Ik dacht aan een vertaling uit het Duits, of, iets Oost-Europees, vertaald door een Oost-Europeaan, die ook nog redlijk aardig Duits spreekt, en gebrekkig Nederlands, of dat redelijke, maar niet perfecte Oost-Europese Duits even door een vertaal machinege gooid :wink:

Affijn, dit is buitengewoon dubieus en heeft, denk ik, niks met Firefox te maken.
Plaats reactie