M$IE misbaksel

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

M$IE misbaksel

Bericht door Samuël »

Dat mijn laptop dikwijls grillen heeft, ben ik ondertussen al meer dan gewoon :cry: . Gewoon voor de test en omdat jammer genoeg niet iedereen MFF gebruikt, bekeek ik de programmapagina van mijn webstek eens met MFF, Opera en M$IE. De MFF banner ziet er een beetje anders uit in M$IE maar de MTB banner is geen banner meer te noemen. Mooi kun je het niet noemen. Zowel in MFF als Opera ziet het er uit zoals het moet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Op http://users.pandora.be/samuel.mortier/ zie ik inmiddels de genoemde banners helemaal niet meer staan. Ben je er inmiddels zelf mee aan het wijzigen gegaan ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De banner ziet er in IE niet uit, omdat IE6 transparante PNG-afbeeldingen nog niet goed kan weergeven. Dat valt vooral op bij de Thunderbird-banner.

Je kunt het ook in IE wel goed krijgen, hoor. Daarvoor heb ik even de afbeelding opgeslagen met een geindexeerd kleurenpalet (met De GIMP): www.mozbrowser.nl/downloads/thunderbird_large.png
Als je die afbeelding naar jouw computer opslaat en vervolgens in jouw eigen website gebruikt, dan ziet die er tenminste ook in IE weer netjes doorzichtig uit.

PS: vraag me niet waarom dit wel werkt en de afbeelding die je nu gebruikt niet. Dat is een lang technisch verhaal. Het is voldoende om te weten dat dit een hardnekkige bug in IE6 is, die er gelukkig in IE7 uit is gehaald.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie