Forum problemen na update software

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Forum problemen na update software

Bericht door vulture »

Er zijn een aantal kleine dingen die niet meer werken na de update van de software van het forum zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 7367#47367
Omdat ik er achter kom dat er steeds meer kleine dingetjes niet werken maar even een apart Topic aangemaakt. Wat werkt er bij mij niet lekker. Ik maak gebruik van het subsilver thema dus misschien ligt het wel daaraan of misschien ook niet.
1. Ik moet iedere sessie opnieuw inliggen terwijl ik op automatisch sta en FF mijn wachtwoord onthoud.
2. De quotes werken niet
3. Ik heb geen toegang meer tot mijn profiel dan krijg ik de foutmelding
Template->make_filename(): Error - template file not found: profile_photo_box.tpl
(de quotes hier werken dus wel, maar als je een bericht van een ander citeert dus niet)

wat zijn jullie ervaringen?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
RobC
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 april 2005, 14:18
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Forum problemen na update software

Bericht door RobC »

Er zijn een aantal kleine dingen die niet meer werken na de update van de software van het forum zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 7367#47367
Omdat ik er achter kom dat er steeds meer kleine dingetjes niet werken maar even een apart Topic aangemaakt. Wat werkt er bij mij niet lekker. Ik maak gebruik van het subsilver thema dus misschien ligt het wel daaraan of misschien ook niet.
1. Ik moet iedere sessie opnieuw inliggen terwijl ik op automatisch sta en FF mijn wachtwoord onthoud.
2. De quotes werken niet
3. Ik heb geen toegang meer tot mijn profiel dan krijg ik de foutmelding
Template->make_filename(): Error - template file not found: profile_photo_box.tpl
(de quotes hier werken dus wel, maar als je een bericht van een ander citeert dus niet)

wat zijn jullie ervaringen?
1. werkt hier wel, ook subsilver
2. de quotes werken hier ook niet, althans niet als ik toevoeg wie ze geschreven heeft
3. werkt hier ook niet, dezelfde fout.
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.10) Gecko/20100101 Firefox/10.0.10
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.11) Gecko/20121116 Thunderbird/10.0.11
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

profiel werkt weer. :D
Quotes nog niet :cry:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:profiel werkt weer. :D
Quotes nog niet :cry:
Quotes moeten nu ook weer werken. Ook het doorhalen van tekst heb ik nu met subSilver gewerkt en ook dat functioneert weer. Dat is namelijk iets wat niet standaard in phpBB's BBCode zit en wat we hebben toegevoegd omdat het nog wel eens van pas komt. Maar bij iedere upgrade moeten we daar dus wel weer even op letten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

nirwana schreef:
aasgier schreef:profiel werkt weer. :D
Quotes nog niet :cry:
Quotes moeten nu ook weer werken. Ook het doorhalen van tekst heb ik nu met subSilver gewerkt en ook dat functioneert weer. Dat is namelijk iets wat niet standaard in phpBB's BBCode zit en wat we hebben toegevoegd omdat het nog wel eens van pas komt. Maar bij iedere upgrade moeten we daar dus wel weer even op letten.
in subred zie ik nog geen doorstrepen staan... en quotes werken ook nog niet
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Als je quotes aan de praat hebt, kan je dan zeggen wat de fix is?

Ik host zelf ook een aantal phpBB fora en bij 1 daarvan werken opeens de quotes niet meer terwijl ze bij mijn weten allemaal op dezelfde scripts lopen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Z_God schreef:Als je quotes aan de praat hebt, kan je dan zeggen wat de fix is?
Een fix is het niet, maar als je HTML uitschakelt dan verhelpt dat voorlopig het probleem. In de tussentijd ben ik op het phpBB-forum rond gaan struinen en het lijkt erop dat de manier waarop phpBB nu HTML-code probeert te parsen iets te rigoureus is. Het heeft iets te maken met het bestand includes\functions_post.php. Je kunt proberen om daarvan de 2.0.19-versie terug te plaatsen. Ik denk dat dat het probleem al zal verhelpen.
Waarschijnlijk hebben de phpBB-ontwikkelaars het getest op een forum waar HTML-code uit staat. Vervolgens hebben ze deze functie wel danig aangepast en blijkbaar toch niet helemaal goed doorgetest. Ik denk dat deze code iets teveel aanpast aan de BBCode waardoor deze niet meer goed omgezet kan worden naar de echte instructies voor het forum.

Update: nu kan ik tenminste in de tussentijd geplaatste berichten ook even openen en dan weer insturen. Daarbij wordt de phpBB-code ook weer goed gezet. Dat maakt de in de tussentijd geplaatste berichten ook een stuk leesbaarder. Daarom de vraag aan iedereen om voor de berichten die hij/zij in de tussentijd heeft toegevoegd op wijzigen te klikken en dan op OK om het bericht opnieuw op te slaan. Dan worden de bbCodes wel goed omgezet en worden de discussies weer overzichtelijk. Sorry voor dit ongemak en alvast bedankt voor de medewerking.

Update #2:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... 85#2078485 heeft het over slechts een kleine wijziging in de genoemde includes\functions_post.php. Die zou je eens kunnen uitproberen met de HTML ingeschakeld op het forum.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
aasgier schreef:profiel werkt weer. :D
Quotes nog niet :cry:
Quotes moeten nu ook weer werken. Ook het doorhalen van tekst heb ik nu met subSilver gewerkt en ook dat functioneert weer. Dat is namelijk iets wat niet standaard in phpBB's BBCode zit en wat we hebben toegevoegd omdat het nog wel eens van pas komt. Maar bij iedere upgrade moeten we daar dus wel weer even op letten.
Mag ik je een tip geven waar je misschien ondertussen zelf ook aan gedacht heb, dan is het een open deur, maar het is goed bedoeld...

Tekstbestandje aanmaken met wat je moet aanpassen in subSilver na het updaten van de software forum (en dat tekstbestandje vervolgens bijwerkrn wanneer er nieuwe dingen bijkomen).

Ik doe dat b.v. bij images van partities na elke belangrijke wijziging, omdat ik meerdere images bewaar.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

nirwana schreef:
Z_God schreef:Als je quotes aan de praat hebt, kan je dan zeggen wat de fix is?
....
Heel erg bedankt voor de tips. Ik zal er binnenkort eens goed naar kijken.

Manuel schreef:Tekstbestandje aanmaken met wat je moet aanpassen in subSilver na het updaten van de software forum (en dat tekstbestandje vervolgens bijwerkrn wanneer er nieuwe dingen bijkomen).
Als het goed is, zou dit met behulp van diff & patch zelfs te automatiseren moeten zijn. Met een diff tussen de oude en de nieuwe files kan je in ieder geval direct zien wat er veranderd is.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Z_God schreef:Als het goed is, zou dit met behulp van diff & patch zelfs te automatiseren moeten zijn. Met een diff tussen de oude en de nieuwe files kan je in ieder geval direct zien wat er veranderd is.
Daarom levert phpBB ook patch-files waarmee je dat zo kunt uitvoeren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie