Livre: Interface webbrowsers laat nog veel te wensen over

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Livre: Interface webbrowsers laat nog veel te wensen over

Bericht door Sipster »

interessant artikel op livre over de (on)mogelijkheden van de interface van webbrowsers


heeft iemand een idee hoe dit onderzoek goed bij mozilla onder de aandacht te brengen is? Ben Goodger ijvoorbeeld? Het lijkt me dat ze daar er heel erg hun voordeel mee kunnen doen... misschien kunnen ze zelfs onderzoek naar surfgedrag van de gemiddelde gebruiker sponseren.

Bytewarior via moz europe misschien?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Er zijn ondertussen al verschillende uitbreidingen voor Firefox (Reveal, viaMatic foXpose ea) die een meer overzichtelijke weergave van de tabs kunnen geven en die kunnen weergeven waar je naartoe bent geweest.

Persoonlijk vind ik dat Firefox al op de goede weg is (zeker met Places dat er zit aan te komen). De geschiedenis mag inderdaad wat meer uitgewerkt worden, maar het komt er wel.

Ben Goodger bracht zelf op zijn weblog al eens aan dat hij benieuwd is hoe Firefox (en browsen in het algemeen) er in de toekomst zou kunnen uitzien). En in het onderzoek zitten inderdaad enkele dingen die beter kunnen (zoals "backtracking" oftwel het opnieuw opzoeken van een pagina).

Ik zou hem natuurlijk wel eens de link kunnen doorspelen...
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

met je eens hoor!
er zaten wel een paar leuke ideen bij, misschien dat ze er bij mozilla iets aan hebben, misschien ook niet, maar als ze het niet lezen, hebben ze er in ieder geval niets aan dacht ik zo... :)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Plaats reactie