M$ overbodig

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Samuël
    unknown unknown

M$ overbodig

Bericht door Samuël »

1) Ik vond een goede manier om mensen te laten inzien dat het ook kan zonder Microsoft Office. Voor eigen gebruik maak ik alles in OOo-formaat. Wanneer ik het via mail verstuur, doe ik dit na conversie in pdf. Op die manier wordt het gemaakt en gelezen zonder dat er ook maar één M$ programma voor nodig is. Met uitzondering van misschien het besturingssysteem. Kan het zonder Microsoft? JA!!! :D :D :D

2) Steve Ballmer ligt wakker van OSS. "Wij kunnen het opensourcemodel niet omarmen", voegt Ballmer er aan toe. "We zijn een commercieel bedrijf, dat gaat niet samen." Apple is ook een commerciël bedrijf. Mozilla Firefox en Mozilla Thunderbird. Verder zijn er nog verschillende links naar OSS op de Apple website te vinden. Hoezo het gaat niet samen :?:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: M$ overbodig

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:"Wij kunnen het opensourcemodel niet omarmen", voegt Ballmer er aan toe. "We zijn een commercieel bedrijf, dat gaat niet samen."
Natuurlijk kan dat prima samen gaan. Je moet alleen zien hoe je daar als bedrijf mee om gaat. Het vergt een wat andere manier van denken en daar moet Microsoft nogal aan wennen. Maar grote concurrenten als IBM en Sun maken ook software en doen daarnaast ook goede zaken met opensource.
Ook Microsoft wil op dat vlak niet achterblijven, want ze hebben systemen als FlexWiki en Wix ook als opensource vrijgegeven. Aan de ene kant helpt dat hun imago en aan de andere kant kunnen dan ook andere ontwikkelaars eraan bijdragen (wat weer in de ontwikkelkosten kan schelen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Re: M$ overbodig

Bericht door Samuël »

nirwana schreef:Ook Microsoft wil op dat vlak niet achterblijven, want ze hebben systemen als FlexWiki en Wix ook als opensource vrijgegeven.
Wat is de echte reden dat ze dit doen? M$ kennende niets goeds.
nirwana schreef:aan de andere kant kunnen dan ook andere ontwikkelaars eraan bijdragen (wat weer in de ontwikkelkosten kan schelen).
Die ontwikkelingskosten rekent M$ toch probleemloos door aan de gebruikers. Ik weet nu reeds dat na de overstap op 10.5 met de MacBook, ik definitief afscheid neem van M$.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Overigens Samuel 10.5 is inclusief een dual boot met windows. Dat vind je vast niet zo leuk. Koop je mac besturingssysteem krijg je er windows gratis bij. :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

aasgier schreef:Koop je mac besturingssysteem krijg je er windows gratis bij. :wink:
Ik dacht dat je met 10.5 ook Windows kon starten in een apparte partitie en dat je daarvoor de disc nodig hebt. Dat is toch wat ik ervan begreep. Ik heb geen disc zoals elders op het forum reeds vermeld. Windows stond er gewoon op.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

jammer een gratis versie van Vista leek me wel wat.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

aasgier schreef:jammer een gratis versie van Vista leek me wel wat.
:?: :?: :?: :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik wist wel dat je Microsoft Windows Vista bedoeld. Maar je bent toch een tevreden Apple MacOS X gebruiker. :?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ja zeker maar dat wil niet zeggen dat ik andere dingen ook niet uit probeer. Als er een bv een browser komt die mij beter bevalt dan FF dan zal ik niet aarzelen om over te stappen. Open source of geen opensource windows of apple het mmaakt me niet uit. Ik wil gewoon het beste. Zijn de verschillen klein dan kies ik wel voor de open source variant. Of ik voor een product met betalen of niet maakt me ook niet uit.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

aasgier schreef:J Als er een bv een browser komt die mij beter bevalt dan FF dan zal ik niet aarzelen om over te stappen.
dus dat firefox4ever, onder je avatar, moeten we als erg relatief opvatten? Zodra er een leuker meisje voorbij komt verlaat jij je lief, nou mooi is dat :wink: :lol:
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

aasgier schreef:Als er een bv een browser komt die mij beter bevalt dan FF dan zal ik niet aarzelen om over te stappen.
Apple heeft toch Safari. Is dat niet beter? Ik kan het niet testen, vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

aasgier schreef:jammer een gratis versie van Vista leek me wel wat.
Aan een echte gratis MS Windows versie komen is niet zo'n groot probleem zou ik zeggen. Daarnaast mag ik hopen dat Apple niet standaard MS Windows mee gaat leveren (er zijn al teveel fabricanten die dat doen en dan moet je er echt wel voor betalen).
Sipster schreef:
aasgier schreef:J Als er een bv een browser komt die mij beter bevalt dan FF dan zal ik niet aarzelen om over te stappen.
dus dat firefox4ever, onder je avatar, moeten we als erg relatief opvatten? Zodra er een leuker meisje voorbij komt verlaat jij je lief, nou mooi is dat :wink: :lol:
Hetzelfde hier hoor. In ieder geval als het om gratis software gaat. Ik gebruik nu naast Mozilla ook al regelmatig Konqueror. Ook Opera houd ik wel in de gaten.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Z_God schreef:Opera houd ik wel in de gaten.
Opera is dan ook een goede browser. Trouwens, ik zie Mozilla en Opera niet als concurrenten. Ze vullen elkaar prima aan.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: M$ overbodig

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:Die ontwikkelingskosten rekent M$ toch probleemloos door aan de gebruikers. Ik weet nu reeds dat na de overstap op 10.5 met de MacBook, ik definitief afscheid neem van M$.
Voor bepaalde producten kun je geen geld vragen en het is ook geen probleem als anderen daarvan de broncode te zien krijgen, dus dan kun je het systeem net zo goed opensource maken in de hoop dat er dan ook bijdragen van buitenaf voor komen en je niet alle ontwikkeling zelf hoeft te doen. Daarnaast kan het de ontwikkeling versnellen als Microsoft er zelf even geen tijd/zin in heeft om er verder aan te ontwikkelen. Bijvoorbeeld omdat de prioriteiten bij Microsoft op een gegeven moment anders liggen.

Stel dat men IE jaren geleden als opensource had vrijgegeven: wat voor een mooie browser zou dat dan inmiddels zijn geworden ? Misschien had het woord spyware dan nu helemaal niet bestaan. Maar IE is iets waar Microsoft inmiddels zelf weer plannen mee heeft, dus dat zal niet snel gebeuren. Het is voor Microsoft te belangrijk dat ze de richting waarin IE zich ontwikkelt kunnen sturen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie