Taakbalk- pictgram bureaublad bij snelstarten weg

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
PATOE
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 februari 2006, 15:50
Locatie: LONDERZEEL
    unknown unknown

Taakbalk- pictgram bureaublad bij snelstarten weg

Bericht door PATOE »

Hallo,

Vroeger had ik op de taakbalk aan de rechterkant (snelstarten ) het pictogram van het bureaublad.
Graag zou ik het terug zetten, maar het is me nog niet gelukt spijts het reeds zoeken op het internet.

Ik kan wel al terug een pictogram van het bb in de taakbalk zetten ( snelkoppeling - doc and settings - bb- snelkoppeling ervan maken ) maar het geeft enkel een venster weer met gegroeperde pictogrammen weer van het bb.

Er moet een mogelijkheid zijn om er een snelkoppeling te plaatsen zodanig dat bij ket aanklikken men onmiddellijk het originele bureaublad krijgt dit zoals bij het normaal opstarten.

Ik heb het reeds vroeger gedaan bij het herinstalleren van XP,ofwel werd het mij gevraagd.

Groetjes,

CJ
[[/img]
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Heb je dit al geprobeerd ?
http://support.microsoft.com/?kbid=190355

Oftewel:
Start > Uitvoeren: notepad c:\bureaublad.scf

Vervolgens kopieer en plak je deze tekst daarin:

Code: Selecteer alles

[Shell] 
Command=2
IconFile=explorer.exe,3

[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
Dan sla je dat op (Bestand > Opslaan) en kun je Notepad/Kladblok weer sluiten.

Je gaat naar de C:-schijf en je sleept het bureaublad-bestand naar je SnelStarten-werkbalk.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
PATOE
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 februari 2006, 15:50
Locatie: LONDERZEEL
    unknown unknown

Bericht door PATOE »

Hallo,

Ja,het is me gelukt door een nieuwe map aan te maken en die te slepen naar de taakbalk ( snelsterten ).

Nog een goeie dag en beste dank voor de hulp.

Groeten.

patoe
Plaats reactie