Het spookt in mijn computer

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Het spookt in mijn computer

Bericht door Ria »

Er gebeuren rare dingen met m'n computer. Wil ik in de vooravond Thunderbird starten, hoor ik alleen even prrrrt uit de schijf komen en verder gebeurt er niets.
Ik nog eens dubbelklikken op thunderbird.exe. Weer prrrt. Stil.
Ik inspecteer of hij niet toevallig al draait, maar nee, geen Thunderbird in taakbeheer. Dus ik deleet hem en ga een nieuw exemplaar halen bij MOOX, dezelfde maar, MozillaThunderbird_20040616_BRANCH_P4_AXP.exe. Ik zet hem op dezelfde plek en wil hem starten; niks.
Ik haal dus een andere, MozillaThunderbird_20040608_P4_AXP.exe, zet hem naast de vorige die ik hernoemd heb, en voilà hij start op. Gelukkig maar. Tot mijn verbazing blijkt de andere nu hij een andere naam heeft gekregen óók ineens op te starten.

Daarna wil ik verdergaan met een profiel waaraan ik gisteravond begonnen was. Ik had bijna alle extensies geïnstalleerd; nog een paar. Ik start het profiel op - alle extensies blijken verdwenen. Alleen External Application Buttons staat er nog.

Ik heb het profiel nog geïnspecteerd, maar er was niets dat nog herinnerde aan al die 17 extensies die ik vanaf het bureaublad had zitten installeren. Ze liggen nog allemaal in de prullenbak, dus weet ik zeker dat ik ze geïnstalleerd heb (het lukte niet om ze online te installeren, omdat Firefox weigerde om Extension room als een vertrouwd adres te zien). Ik heb de extensies ook werkend gezien.

Niemand kan in deze computer komen; dus het is zeker dat er geen geintje is uitgehaald. Iemand die een plausibele verklaring heeft, of twee (misschien hebben de gebeurtenissen niets met elkaar te maken) graag!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Het spookt in mijn computer

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Ik heb het profiel nog geïnspecteerd, maar er was niets dat nog herinnerde aan al die 17 extensies die ik vanaf het bureaublad had zitten installeren.
17 extensies?????? :shock: :shock:
Dat is wel wat veel, vind je niet? ;-)
Niemand kan in deze computer komen; dus het is zeker dat er geen geintje is uitgehaald. Iemand die een plausibele verklaring heeft, of twee (misschien hebben de gebeurtenissen niets met elkaar te maken) graag!
Je maakt gebruik van nightly build en niet officiële builds. Dan is de kans op 'rariteiten' altijd wat groter dan bij een stabiele officiële build.

Maar ik moet zeggen dat ik dit ook al een meegemaakt heb (het niet starten van Thunderbird). En dat was wél met een stabiele build... Mijns inziens was het iets met Windows, want na een herstart werkte het hier wel. :idea:
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:17 extensies?????? :shock: :shock:
Dat is wel wat veel, vind je niet? ;-)
Erger nog, het zijn er 24, allemaal onmisbaar :)
De laatste is "Super DragAndGo".

De problemen zijn niet te reproduceren; Thunderbird start gewoon op hoe ik hem ook noem en ook de extensies blijven geïnstalleerd, dus ik heb geen poot om op te staan.
Misschien een eigengereid optreden van de firewall (Kerio) bedacht ik net. Die heeft zo'n fingerprinting MD5 systeem. Maar normaal zou die een dialoogje opzetten als hij iets verdachts tegenkwam (een applicatie waarvan de inhoud veranderd is). Bovendien staat de focus op "OK" mocht ik verstrooid zijn geweest.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:Maar ik moet zeggen dat ik dit ook al een meegemaakt heb (het niet starten van Thunderbird). En dat was wél met een stabiele build... Mijns inziens was het iets met Windows, want na een herstart werkte het hier wel. :idea:
Ik herinner me nu dat ik hetzelfde opstartprobleem ook weleens eerder gehad heb met Nvu, nadat ik hem toch al eerder enige malen had opgestart. Ik dacht toen dat hij kapot was en heb hem daarna gedeïnstalleerd.
Plaats reactie