Wat verwacht je van Vista?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Wat verwacht je van Vista?

Bericht door Daan7 »

Is de komst van Vista net zo`n verbetering als de overstap van Dos naar Windows 95 ?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Was dat een verbetering dan? ;)

Ik verwacht er van dat het minder onveilig wordt, meer eye-candy zal hebben en dat Windows nog truttiger en naargeestiger zal worden dan het nu al is...

Heb er gelukkig niet zo'n last van. Ik ga het ook niet aanschaffen, blijf lekker bij Linux. 8)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Niet zo erg. Ik denk ook dat het veiliger zal worden voor mensen, maar ook irritanter om te gebruiken. MS vraagt nu voor de meest simpele dingen (die alleen de huidige gebruiker betreffen) al een beheerderswachtwoord.
Verder idd veel Eyecandy, maar de systeemeisen zijn daar ook naar. XGL is volgensmij qua systeemeisen een stuk beter.

Mensen krijgen er verder natuurlijk ook weer een hele heleboel programma's bij en straks kunnen makkelijk applicaties gemaakt worden via XML. Een beetje zoals je nu al Firefox-extensies kunt schrijven.
JAF
Berichten: 107
Lid geworden op: 2 februari 2005, 17:03
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

adri schreef:Heb er gelukkig niet zo'n last van. Ik ga het ook niet aanschaffen, blijf lekker bij Linux. 8)
Tegen de tijd dat Vista gemenegoed is verwacht ik ook over te zijn geschakeld op een Linux distributie
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

JAF schreef:
adri schreef:Heb er gelukkig niet zo'n last van. Ik ga het ook niet aanschaffen, blijf lekker bij Linux. 8)
Tegen de tijd dat Vista gemenegoed is verwacht ik ook over te zijn geschakeld op een Linux distributie
ik ook :), ik denk niet dat ik veel van vista mee zal krijgen... op deze pc hou ik xp en zet ubuntu ernaast...
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Alleen goed voor de omzet van M$

Bericht door cysoon »

Van W98/ME naar XP moest je je hardware aanpassen/updaten en naar Vista idem dito. :(
Al die grafische prut vraagt me toch een videokaart om een beetje lekker te kunnen werken!
Nee niet voor mij, tenzij ik het krijg... :roll:
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik denk het wel. Er schijnt aardig leentjebuur bij Apple's OSx te zijn gedaan. Aanschaffen doe ik het niet. Als er een nieuwe pc komt zal het wederom een appeltje zijn.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Hier komt het er ook niet op. Ik ben al jaren een tevreden GNU/Linuxgebruiker en dat zal zo blijven. Aan de ene kant lijkt MS zijn lesje nu wel geleerd te hebben op het gebied van veiligheid (qua ontwerp dan, niet qua updates), dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Aan de andere kant verwacht ik wel veel meer DRM-brol en dus nog minder vrijheid. Maar ze zullen we goed naar Vrije software gekeken hebben en het goed configureerbaar gemaakt hebben, bv. met XML zoals Gert-Paul zegt. Daardoor zal de vrijheidsbeperking wat minder opvallen. IE7 zal natuurlijk veel features van Firefox (en Opera) embracen en extenden. En meer grafische multimediapoespas spreekt natuurlijk voor zich, maar ja, de GNU/Linux-desktop gaat spijtig genoeg ook die richting uit.
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

Dat je hardware niet meer werkt is volgens mij ook het grootste nadeel.
Wat Vista gaat kosten is mij ook nog onbekend, ze moeten zichzelf natuurlijk niet uit de markt gaan prijzen. Xp vind ik eigenlijk al over de top met 300 euro. Daarom heb ik nog steeds W98.
In een tijdschrift las ik dat ze ME mistake edition noemen :)
Blijf toch nieuwsgierig naar wat Vista gaat brengen, verwacht er wat van maar voor hetzelfde geld is het een tussenpaus en komt er snel een 128 bit besturingssysteem.
Voor mij als consument maakt het allemaal niet veel uit, als het maar goed werkt en betaalbaar is.
Plaats reactie