welk besturingssysteem gebruik je

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.

welk besturingssysteem gebruik je?

win XP
14
48%
win 2000
1
3%
win 95/98
2
7%
overig win (welke?)
1
3%
mac
1
3%
linux ubuntu, kubuntu, xubuntu
6
21%
linux slackware (voor Adri)
2
7%
linux suse
0
Geen stemmen
linux overig (welke?)
1
3%
overig (welke?)
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Ik draai Windows XP, maar zodra Windows Vista uit is, stap ik meteen over ;)
De site Winsupersite houdt me op de hoogte van de stand van zaken.

Ik heb eigenlijk nooit problemen met Windows XP, vandaar dat ik niet de drang heb om over te stappen naar Linux. Op school moet ik af en toe met Macs werken, dus daar weet ik de weg ook een beetje te vinden. Het nadeel van Linux vind ik nog steeds, dat het er grafisch een stuk minder uitziet. De grafische kant vind ik nogal belangrijk. Daarnaast werk ik al zolang met allerlei Windows-versies dat ik er nogal wat van weet. Met Linux zou ik dat helemaal opnieuw moeten opbouwen. :wink:

Screenshots Vista:
- Desktop
- Desktop 2
- Movie Maker

Afbeelding
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Ronald-Jan schreef: Ik heb eigenlijk nooit problemen met Windows XP.
Had ik ook niet.Met het OS.Maar wel met de makers ervan.$$$$$ :mrgreen:
Ronald-Jan schreef: Het nadeel van Linux vind ik nog steeds, dat het er grafisch een stuk minder uitziet. De grafische kant vind ik nogal belangrijk.
Dan moet je toch maar eens een keer linux gaan proberen met KDE. :wink:
Ronald-Jan schreef: Daarnaast werk ik al zolang met allerlei Windows-versies dat ik er nogal wat van weet. Met Linux zou ik dat helemaal opnieuw moeten opbouwen. :wink:
Dat had ik nu ook.Maar mijn ervaring is linux leert wel sneller. :wink:
Afbeelding
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

rappie pappie schreef:
Ronald-Jan schreef: Het nadeel van Linux vind ik nog steeds, dat het er grafisch een stuk minder uitziet. De grafische kant vind ik nogal belangrijk.
Dan moet je toch maar eens een keer linux gaan proberen met KDE. :wink:
Plak daar nog eens Xgl + Compiz tegen en je zegt direct dag met het handje naar windows. Persoonlijk kan eye candy me totaal gestolen worden.

Ik snap trouwens niet waarom je meteen zou willen overstappen. Ze beloven dat deze versie eens geen kinderziektes gaat hebben, maar eerst zien en dan geloven. En met al die DRM die er gaat inzitten zou ik nog geld bijgeven om het niet te moeten gebruiken.
Gebruikersavatar
jester
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 november 2004, 16:19
Locatie: Kampen
    unknown unknown

Bericht door jester »

Na een paar pittige installaties van oa Suse 10.1 - Mandriva 2006 -
Mandriva One - Fedora Core, ben ik voorlopig erg tevreden over Ubuntu.
Op dit moment loopt op m`n klapbakje Xubuntu met xfce - prachtig.
Mocht het me blijven bevallen, en waarom niet, dan stapt m`n desktop ook over op een Linux-distro.
Jochem
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 december 2004, 21:18
Locatie: België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Jochem »

Op dit moment enkel Windows XP Pro, maar ben van plan binnekort Ubuntu terug te installeren naast XP. Heb in het verleden (jaartje geleden) nog Ubuntu gebruikt.
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Ronald-Jan schreef: Screenshots Vista:
- Desktop
- Desktop 2
- Movie Maker
En daarvoor dien je dan al die hardware aan te schaffen, omdat Vista behoorlijk zuigt/nodig heeft om te werken.

Het vertrouwde RSS logo van Firefox is ook van de partij, en andere dingen doen me aan Ubuntu denken.

Maargoe, ik probeer nog altijd een product key te vinden om de RC te laten draaien.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Jochem schreef:Op dit moment enkel Windows XP Pro, maar ben van plan binnekort Ubuntu terug te installeren naast XP. Heb in het verleden (jaartje geleden) nog Ubuntu gebruikt.
Waarom ben je ermee gestopt?
Plaats reactie