Hackers opsporen

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Manuel schreef:
Samuël schreef:Ik denk dat de vorige eigenaar er dingen mee deed die niet horen. Er staat een map met zijn naam op die alle toegang weigert. Geen idee wat daar dus instaat.
Kun je de vorige eigenaar niet vragen?
Nee. Ik ken hem niet. Ik kocht de laptop in een tweedehandswinkel. Indien ik het gewoon van een particulier had overgekocht had ik al lang gezegd dat hij zijn brol mag houden en ik mijn geld terug wil. Ik betaalde veel te veel voor dit ding. De AMD cpu is er eentje van 2002, dat vond ik op het net. Het positieve van dit ding is dat ik nu reeds internet heb en goed op de hoogte kan blijven van alles. De nadelen noem ik al sinds ik op het forum geregistreerd ben.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Het is duidelijk.

Ja, over de nadelen van de machine heb ik ondertussen wel 1 en ander gelezen... Wat de voordelen betreft: dat je er makkelijk Internet mee op kon, dat had je ook eenvoudig zelf kunnen regelen, echt. Wanneer je eenmaal weet hoe, dan vergeet je het nooit meer:

Benodigdheden: netwerkkaart+modem of USB-modem. Dynamisch (wisselend) ip adres, of statisch adres. Bij USB hoort Externe Toegang. Bij netwerkkaart (wanneer geen dynamisch ip adres gebruikt wordt) horen de nummers voor eigen ip adres, voor subnetmasker (eigenlijk altijd 255.255.255.0), nummer voor standaard gateway (het adres van je modem, je poort naar het Internet), en tenminste 1 ip nummer van een DNS server van je provider.

Veel meer is er eigenlijk niet...
Plaats reactie