Internet Explorer-links openen met Firefox

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
rappie pappie
    unknown unknown

Internet Explorer-links openen met Firefox

Bericht door rappie pappie » 19 augustus 2006, 12:49

Misschien heeft iemand hier iets aan.

http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=59709&mxp=109
Afbeelding

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Re: Internet Explorer-links openen met Firefox

Bericht door nirwana » 19 augustus 2006, 13:16

rappie pappie schreef:Misschien heeft iemand hier iets aan.

http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=59709&mxp=109
Hmm, "IE is mijn standaardbrowser en daar wil ik geen verandering in aanbrengen." geeft toch te denken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu

PrinceGoldFreak
    unknown unknown

Bericht door PrinceGoldFreak » 19 augustus 2006, 14:09

Weet iemand dan een tip hoe ik me XP zo kan instellen dat als ik in Windows Live Messenger iemand zijn Profiel of space kies dat hij niet die IRRI IE opent?? Ik heb IE en de rest er al afgegooit in Windows onderdelen, maar blijkbaar blijft er altijd iets van IE achter. En ik krijg ook errors in IE als ik profiel open die ik in FF niet krijg.

Maybe some 1, of kan ik die tip ook gebruiken die rappie pappie gegeven is??

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana » 19 augustus 2006, 15:28

De gewone Windows/MSN Messenger had er ook al zo'n handje van om standaard IE te openen (no matter wat je als standaardbrowser had ingesteld). Toen had je nog de mogelijkheid om via MessengerPlus en StuffPlug een andere browser in te stellen (of dat die de standaardbrowser gewoon netjes gebruikte). Maar ik weet niet of dat nu ook weer voor die Live Messenger geldt.

Op dit moment wordt er wel gewerkt aan een StuffPlug 3 die met WLM moet kunnen werken. Maar ik heb geen idee wanneer die versie uit komt en of die het ook weer mogelijk maakt om de standaardbrowser (Firefox) te openen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu

PrinceGoldFreak
    unknown unknown

Bericht door PrinceGoldFreak » 19 augustus 2006, 15:51

Ja had ook al gelezen van stuffplug 3, hoop dat die beetje snel uitkomt. Want wordt dood ziek van IE. Is er geen programma waarmee je Internet Explorer, Outlook express, media player TOTAAL van je pc kan halen?? Zou misschien ook helpen denk ik.

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana » 19 augustus 2006, 16:41

PrinceGoldFreak schreef:Is er geen programma waarmee je Internet Explorer, Outlook express, media player TOTAAL van je pc kan halen??
Ehrm, natuurlijk zijn die er:
1) www.litepc.com/xplite.html
2) www.ubuntulinux.com
Met vriendelijke groet,

Martijn

rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie » 19 augustus 2006, 16:58

PrinceGoldFreak schreef:Ja had ook al gelezen van stuffplug 3, hoop dat die beetje snel uitkomt. Want wordt dood ziek van IE. Is er geen programma waarmee je Internet Explorer, Outlook express, media player TOTAAL van je pc kan halen?? Zou misschien ook helpen denk ik.
Als je IE verwijderd uit windows krijg je problemen.Denk maar aan windows update.IE zit ingebakken in je systeem.Het verwijderen ervan is niet verstandig. :?
Afbeelding

rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie » 19 augustus 2006, 17:03

PrinceGoldFreak schreef:Weet iemand dan een tip hoe ik me XP zo kan instellen dat als ik in Windows Live Messenger iemand zijn Profiel of space kies dat hij niet die IRRI IE opent?? Ik heb IE en de rest er al afgegooit in Windows onderdelen, maar blijkbaar blijft er altijd iets van IE achter. En ik krijg ook errors in IE als ik profiel open die ik in FF niet krijg.

Maybe some 1, of kan ik die tip ook gebruiken die rappie pappie gegeven is??
Probeer IE is volledig te blokkeren met je firewall.Misschien dat messenger dan een andere poort pakt.En misschien ook firefox.Als je die als standaard browser hebt ingesteld.
Afbeelding

PrinceGoldFreak
    unknown unknown

Bericht door PrinceGoldFreak » 19 augustus 2006, 17:29

Raar dat ik dan wel Windows Update uitvoer met FF, je moet een snelkoppeling maken van de site dan opent hij Windows Update gewoon in FF, dan neem je extension IE tabs en draaid het gewoon in IE mode in FF.

Check dit:
Afbeelding

Nirwana dat programma XP lite werkt dat een beetje?? En leuke dat je die link van linux geeft maar ik gebruik geen linux. Me broertje is meer linux user.

Ik heb IE nu in me firewall geblokt, maar blijft hem openen alleen zie ik dan kan pagina niet laden.

rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie » 19 augustus 2006, 17:58

PrinceGoldFreak schreef:Raar dat ik dan wel Windows Update uitvoer met FF
Als je IE verwijderd niet meer. :lol: activeX misschien :roll: :mrgreen:
Afbeelding

PrinceGoldFreak
    unknown unknown

Bericht door PrinceGoldFreak » 19 augustus 2006, 18:55

Volgens mij als ik een snelkoppeling maak waarin ik aangeef om Firefox te gebruiken moet ik toch updates kunnen binnen halen. Zo auto update werkt dan nog wel.

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana » 19 augustus 2006, 18:57

PrinceGoldFreak schreef:Nirwana dat programma XP lite werkt dat een beetje??
Van wat ik heb horen zeggen wel. Overigens zijn er volgens mij hier op het forum wel mensen die het gebruiken.
PrinceGoldFreak schreef:En leuke dat je die link van linux geeft maar ik gebruik geen linux. Me broertje is meer linux user.
Maar Linux is wel het ultieme middel waarmee je "Internet Explorer, Outlook express, media player TOTAAL van je pc kan halen". En daar vroeg je immers naar...
Met vriendelijke groet,

Martijn

Z_God
    unknown unknown

Bericht door Z_God » 20 augustus 2006, 0:31

XPLite werkt inderdaad prima. Verder is er ook nog nLite, maar dan moet je wel een herinstallatie doen.

Wat ik zelf vaak doe is de leespermissies van mshtml.dll weghalen, dan schakel je IE echt effectief uit, ook andere programma's kunnen hem dan niet meer embedden, terwijl ze verder nog wel draaien.

Sipster
    unknown unknown

Bericht door Sipster » 20 augustus 2006, 0:58

PrinceGoldFreak schreef:Raar dat ik dan wel Windows Update uitvoer met FF, je moet een snelkoppeling maken van de site dan opent hij Windows Update gewoon in FF, dan neem je extension IE tabs en draaid het gewoon in IE mode in FF.
Dan gebruik je dus nog steeds IE, er zit een Firefox schilletje omheen, maar het is nog steeds IE die de pagina binnehaalt en opbouwt, met alle veiligheidsrisicos van dien
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox

PrinceGoldFreak
    unknown unknown

Bericht door PrinceGoldFreak » 20 augustus 2006, 1:30

Z_God schreef:Wat ik zelf vaak doe is de leespermissies van mshtml.dll weghalen, dan schakel je IE echt effectief uit, ook andere programma's kunnen hem dan niet meer embedden, terwijl ze verder nog wel draaien.
Z_God kan je mij uitlege wat je hier mee bedoeld en hoe ik dit op een veilige manier doe. Wordt beetje gek van IE.

Ik heb ook gehoord dat er een plugin/tool is voor FF die de updates ook binnen haald weet iemand daar iets over??