Internet Explorer-links openen met Firefox

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

PrinceGoldFreak schreef:
Ik heb ook gehoord dat er een plugin/tool is voor FF die de updates ook binnen haald weet iemand daar iets over??
https://addons.mozilla.org/firefox/195/

En deze.Bedankt microsoft. :wink:
http://www.microsoft.com/genuine/downlo ... 773e82fa2c
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

hier: http://www.windizupdate.com/ schijn je ook de windowsupdates binne te kunnen halen zonder IE... ik geloof dat moZes er ervaring mee heeft. Ik heb het zelf nog niet aangedurfd....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

PrinceGoldFreak schreef:
Z_God schreef:Wat ik zelf vaak doe is de leespermissies van mshtml.dll weghalen, dan schakel je IE echt effectief uit, ook andere programma's kunnen hem dan niet meer embedden, terwijl ze verder nog wel draaien.
Z_God kan je mij uitlege wat je hier mee bedoeld en hoe ik dit op een veilige manier doe. Wordt beetje gek van IE.
In Windows Verkenner kan je bij de eigenschappen van een file de permissies aanpassen. Dit werkt ook bij mshtml.dll. Je kan het beste alleen de permissies weghalen voor de gewone gebruikers en niet voor administrator. Dan zal updaten namelijk goed blijven gaan (geeft anders een error over mshtml.dll).

Als je hierbij nog problemen/vragen tegenkomt, moet je maar posten :)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Sipster schreef:hier: http://www.windizupdate.com/ schijn je ook de windowsupdates binne te kunnen halen zonder IE... ik geloof dat moZes er ervaring mee heeft. Ik heb het zelf nog niet aangedurfd....
werkt uitstekend !
gipsy116
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 december 2006, 21:22
    unknown unknown

Bericht door gipsy116 »

Z_God schreef:
In Windows Verkenner kan je bij de eigenschappen van een file de permissies aanpassen. Dit werkt ook bij mshtml.dll. Je kan het beste alleen de permissies weghalen voor de gewone gebruikers en niet voor administrator. Dan zal updaten namelijk goed blijven gaan (geeft anders een error over mshtml.dll).

Als je hierbij nog problemen/vragen tegenkomt, moet je maar posten :)
Kun je mij precies uitleggen hoe je dit bedoeld? K wil IE namelijk verbannen, maar dat lukt tot nog toe niet egt. Dat IE opent met Update vind ik dan nog tot daar aan toe. Maar voor de rest wil ik IE niet meer zien :twisted:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Je ziet IE niet meer als je overal Firefox als standaard-browser instelt. Nou ja, dan zijn er nog enkele hardnekkige programma's (zoals de MSN Messenger) die dan nog weigeren om de standaardbrowser te openen, maar die zijn veruit in de minderheid.

Onderaan deze pagina vind je 2 programma's die ervoor zorgen dat Firefox op verschillende plaatsen in Windows als standaardbrowser wordt ingesteld.

Eerst moet je ervoor zorgen dat IE niet meer wordt gestart. Vervolgens zou je kunnen overwegen om mshtml.dll iets aan te doen. Maar ik kan me dan voorstellen dat daarna bijvoorbeeld ook de Windows Update het niet meer doet. Daarom zou ik voorstellen om zoveel mogelijk via Firefox te doen, maar toch IE op de achterhand te houden. Je weet nooit wanneer dat goed uitkomt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
missscrappie
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 januari 2007, 9:51
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door missscrappie »

stuffplug 3 is te downloaden in een beta versie.
ik heb het net gedaan.
bedankt nirwana :fflol:
http://www.stuffplug.com/?act=download
groetjes missscrappie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

missscrappie schreef:stuffplug 3 is te downloaden in een beta versie.
Ah, ze hebben daar nu ook iets dat compatible is met WLM ? Niet dat ik die messenger gebruik, maar er zullen nog aardige volksstammen zijn die dat wel doen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
missscrappie
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 januari 2007, 9:51
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door missscrappie »

ik heb stuffplug3 net geinstalleerd.
deze is alleen compatibal met windows live messenger 8.1 beta
heb deze nu ook geinstallerd.
en uit geprobeerd en geloof het of niet het werkt moet alleen even in opties aanvinken dat alles moet worden geopend in alternative browser.
als je dat gedaan hebt opent ie webspace's en cetra in firefox.
hoera weer een kleine overwinning voor firefox :fflol:
groetjes missscrappie
Gebruikersavatar
Ziggy
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 november 2004, 14:16
    unknown unknown

Bericht door Ziggy »

missscrappie schreef:ik heb stuffplug3 net geinstalleerd.
deze is alleen compatibal met windows live messenger 8.1 beta
heb deze nu ook geinstallerd.

hoera weer een kleine overwinning voor firefox :fflol:
Het is maar hoe je het bekijkt. IE buitenspel gezet en je zit nu vast aan live messenger? :? :?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ziggy schreef:Het is maar hoe je het bekijkt. IE buitenspel gezet en je zit nu vast aan live messenger?
Dit is natuurlijk een kleine overwinning voor Firefox. Een grotere overwinning is als Microsoft vanuit hun messenger niet enkel IE kan opstarten, maar gewoon de standaardbrowser pakt.
Een nog grotere overwinning (ditmaal voor open standaarden) is als iedereen binnen afzienbare termijn op Jabber is overgestapt (of een ander open messenger-protocol).
Zo zijn er gradaties van overwinningen en soms is de stap die we maken groter dan de andere keer. Maar uiteindelijk komen we steeds weer een stukje dichterbij de gewenste vrijheid.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
missscrappie
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 januari 2007, 9:51
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door missscrappie »

ik zit er niet aan vast ik draai dit programma omdat ik het een leuk programma vindt
als ik het niet meer zou willen gooi ik het er gewoon vanaf.
ik ben niets verplicht.
maar ik vindt het leuk om met mijn vrienden en familie te mssnnen
groetjes missscrappie
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Ik moet ook bekennen dat ik nog steeds Windows Live Messenger gebruik.
Maar dat is maar om één reden: Messenger Plus! Live.
Als er in een andere cliënt ook ondersteuning was voor bijv. de functies en kleurcodes en eigenlijk alles wat Plus! biedt, dan had ik wel iets anders gehad.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sebazzz schreef:Als er in een andere cliënt ook ondersteuning was voor bijv. de functies en kleurcodes en eigenlijk alles wat Plus! biedt, dan had ik wel iets anders gehad.
Dan wordt het tijd voor Miranda IM + TabSRMM.
www.miranda-im.org
http://addons.miranda-im.org/details.ph ... le&id=1401
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie