Illegale XP

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Samuël
    unknown unknown

Illegale XP

Bericht door Samuël »

Heel leuk. Ik probeerde om Windows Updates te installeren. Wat blijkt nu? De installateur van XP op mijn laptop deed dit illegaal. Dit
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem
staat op de Microsoft website. Iemand een idee hoe dit legaal op te lossen zonder kosten?
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Afbeelding
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Dat lost het probleem nú niet op.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Re: Illegale XP

Bericht door rappie pappie »

Samuël schreef:Heel leuk. Ik probeerde om Windows Updates te installeren. Wat blijkt nu? De installateur van XP op mijn laptop deed dit illegaal. Dit
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem
staat op de Microsoft website. Iemand een idee hoe dit legaal op te lossen zonder kosten?
Het mozbrowser forum is een site voor veiligheid.En niet een ilegale hacks forum.Dan moet je het toch in een ander straatje gaan zoeken.Of dokke voor een legale.Zo als ieder ander. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Maar als je de WGA-spyware van Microsoft van je PC wilt verwijderen, dan wordt RemoveWGA jouw vriend.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

nirwana schreef:WGA-spyware
:?:
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

nirwana schreef:Maar als je de WGA-spyware van Microsoft van je PC wilt verwijderen, dan wordt RemoveWGA jouw vriend.
Nou als onze site beheerder er aan mee gaat doen. :? Heb ik er hier ook nog wel een.

DEZE WEBSITE HEB IK VERWIJDERD.

Btw ik heb nog nooit een iligale windows gedraait.Ik ben het hier niet mee eens.Ook al is het windows. :evil:

En voor dat je dit gaat doen samuel kun je beter dit draadje afmaken.

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... 89c29cfc5e
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 19 augustus 2006, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Euh... De meest logische oplossing zou zijn om er terug mee naar de winkel te gaan en je probleem aan de "reparateur" uit te leggen (best wachten tot er genoeg personen in de winkel staan, dan gaat het wat sneller ;) ).

Als je betaalt voor Windows, mag je ook wel een legale Windows-versie hebben, vind ik. Anders verdient die reparateur goud. 150 EUR per keer iemand langskomt, zonder iets speciaals te doen....
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Samuel, wat een goedkopere manier is naar een PC winkel gaan en een pc onderdeel kopen (misschien dat iemand in je buurt iets gaat kopen) meestal verkopen pc winkels dan een OEM versie van hun bedrijf mee voor een prikkie, soms ook gratis. Wat ik zou doen is die gene die de laptop in orde gemaakt (niet dus) aanmelden bij Brein. Maar probeer een pc winkel in de buurt dan heb je wel een OEM maar wel een legale versie.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:Wat ik zou doen is die gene die de laptop in orde gemaakt (niet dus) aanmelden bij Brein. Maar probeer een pc winkel in de buurt dan heb je wel een OEM maar wel een legale versie.
De Vlaamse Brein-variant ofzo ? Of heeft men daar ook al vertakkingen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

rappie pappie schreef:En voor dat je dit gaat doen samuel kun je beter dit draadje afmaken.

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... 89c29cfc5e
De laptop moet willen meewerken. Ik werk alles af maar kan niet snel werken daar de laptop meer hapert dan iets anders. En dat het een illegale versie is is niet mijn fout.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Samuël schreef: En dat het een illegale versie is is niet mijn fout.
Dat wist je zeker van de eerste dag nog niet.Je hebt nooit geen updates binnen gehad. :roll: Of viel dat niet op.Was er toen mee terug gegaan.En btw als je het draadje van hijackthis leest draaide je al een hele poos géén virusscanner.Dat is vragen om problemen.Vreemd he dat je computer dan kuren krijgt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Re: Illegale XP

Bericht door Frederik »

Samuël schreef:Heel leuk. Ik probeerde om Windows Updates te installeren. Wat blijkt nu? De installateur van XP op mijn laptop deed dit illegaal. Dit
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem
staat op de Microsoft website. Iemand een idee hoe dit legaal op te lossen zonder kosten?
Als de je bon van aanschaf nog hebt waarop XP stond voor geinstalleerd en je stuurt die op naar Microsoft, krijg je een legaal exemplaar zonder kosten retour. Dus in dit geval moet je contact opnemen met Microsoft Nederland.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Beste samuel.

Toen je de laptop kreeg.Ben je niet vergeten windows aan te melden.Dat moet je meestal binnen 30 dagen doen.Anders vervalt je licentie. :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

De oplossing die ik bij verschillende mensen gebruikt heb hiervoor:

1. Eerst via die tray applet de meldingen uitzetten. Dit gaat via een of andere vieze pagina in IE, maar daarna ben je ze wel kwijt.

2. Daarna alle permissies van wgatray.exe (of hoe ie precies heet) afhalen. Het gaat hierbij met name om de leesrechten. Hierna zal ook het tray-icoontje verdwijnen.

Geen idee of deze set-up ook nieuwe update zal overleven, dus misschien is het handig die uit te zetten. (Heb je in de praktijk toch niet echt nodig zolang je geen IE gebruikt.)
Plaats reactie