Firefox Genuine Advantage site

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie

Goed idee om firefox te promoten met je site door verbeteringen eerst aan firefox gebruikers te tonen?

Ja, goed initiatief
3
25%
Waarom?
1
8%
Nee, onzin
8
67%
 
Totaal aantal stemmen: 12

willyb-ut
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 augustus 2006, 20:40
    unknown unknown

Firefox Genuine Advantage site

Bericht door willyb-ut »

Tja... althans... zo vonden wij het wel leuk om het te noemen... een Firefox Genuine Advantage... Een heel gedeelte van onze site alleen gemaakt en beschikbaar voor firefox gebruikers.

http://www.woordenboek.eu/ op het stuk na als je op een taal klikt.
(ja, oke... alle Gecko browsers kunnen dat zien, maar ja... toch maakte we het speciaal voor Firefox gebruikers)

Internet Explorer gebruikers moeten nog een maandje wachten voor ze het standaard kunnen gebruiken..


En nu ben ik dus benieuwd wat jullie van dergelijke dingen vinden... dus het voortrekken van firefox gebruikers t.o.v. andere browsers. De tijd van IE is wel gedaan als voorgetrokken browser als je het mij vraagt.
Laatst gewijzigd door willyb-ut op 29 augustus 2006, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik heb ja gestemd, want ik vind het wel grappig... ;)
maar eigenlijk ook een beetje flauw, als je het alleen doet om IE te pesten, kijk als het alleen is omdat het een technisch iets is wat aleen in FF werkt omdat die zich wel aan de standaarden houdt kan ik het wel begrijpen en heb je er ook echt een reden voor.

Het lijkt me dan beter om IE gebruikers specifiek een boodschap te geven dat er een veiligere, betere en fijnere browser is, en ster in de hoek van je scherm ofzo... ze zijn er wel.
Of eerst een scherm waar ze langs moeten klikken dat deze site gemaakt is om optimaal met firefox te werken

Ik denk dat het anders namelijk tegen je gaat keren, mensen vinden het irritant en komen niet meer naar je site, en gaan misschien zelfs firefox daarom wel irritant vinden
Ik vind het dus een beetje op het randje....

ik vind het net iets subtieler en overtuigender, als je dingen verzint die gewoon echt alleen met Firefox werken en niet in IE omdat IE het gewoon niet weergeeft, en daar kun je dan een melding van geven: als je deze site echt goed wilt zien, neem dan een browser die zich wel aan de standaarden houdt... (ook opera bijvoorbeeld)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
willyb-ut
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 augustus 2006, 20:40
    unknown unknown

Bericht door willyb-ut »

Het lijkt me dan beter om IE gebruikers specifiek een boodschap te geven
Hadden we over zitten denken, maar ja de google ads deden dat al lange tijd en tja... wil niet echt dat het als reclame site te boek komt te staan omdat het dat niet is.
als je deze site echt goed wilt zien, neem dan een browser die zich wel aan de standaarden houdt... (ook opera bijvoorbeeld)
Reden was technische gezien ook de CSS die IE niet goed wil lezen, de welbekende box die net weer anders (onhandig) wordt uitgelezen. We zullen eens kijken of we toch een link gaan opnemen.

(wel grappig dat op onze site ineens stemmen binnenkomen dat het lelijker is geworden... whoh... hoop dat dat geen bezoekers waren die serieus de vorige (nu IE) versie hadden gezien).
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Het zou denk handig zijn als je het ze ook laat weten dat ze achter lopen. zo weten een hoop IE gebruikers niet eens dat er iets anders is, voor hen is Internet gelijk aan een blauwe E.

Wat Sipster zegt, als het niet goed wordt weergegeven, laat ze dan ook zien dat het niet werkt met hun browser.

Verder vindt ik het helemaal geen slecht idee. Beter dan een IE-only site, waar de maker dan niet eens van weet dat het IE-only is. En ik moet zeggen, de nieuwe interface is stukken mooier. :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb Nee gestemd. Als je je website met nette HTML- en script-code opzet dan kun je de site zo maken dat deze voor meerdere browsers tegelijk goed draait. Dan moet het niet uitmaken met welke browser iemand langs komt surfen. Het scheelt je ook dubbel werk (eerst voor Firefox geschikt maken, dan voor IE en vervolgens voor Opera ?).

Zolang je geen XUL-only site bouwt vind ik niet dat je een site Mozilla-specifiek moet maken. Er zijn immers meerdere browsers die goed HTML kunnen weergeven.
Wel kan ik me voorstellen dat je middels XUL mooie Mozilla-only functionaliteit kunt toevoegen. Maar dan bewandel je een beetje de weg die ActiveX ook heeft genomen.
Al lijkt mij de combi van XUL en Javascript veiliger dan de binaire ActiveX-controls.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Firefox Geniune Advantage site

Bericht door Z_God »

willyb-ut schreef:Tja... althans... zo vonden wij het wel leuk om het te noemen... een Firefox Geniune Advantage... Een heel gedeelte van onze site alleen gemaakt en beschikbaar voor firefox gebruikers.
Waarom wel Firefox en niet Opera, Konqueror, etc.?
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Heb ook 'nee' gestemd. Ben het helemaal eens met Nirwana, waarom moeilijk doen als het juist makkelijker kan/moet?
Voor de gemiddelde surfer is het doel ('internetten') belangrijker dan het middel (browser).
Afgezien daarvan, een vertaal-site is mooi, maar misschien is er een grotere behoefte aan een goede on-line spellchecker; 'geniune'?!

Think; 'User Interface' instead of; In your face, User!' :wink:
Gebruikersavatar
wolf
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 juli 2005, 9:51
    unknown unknown

Bericht door wolf »

Hallo iedereen,

Ik zelf zou dit niet zo snel gebruiken, ik zelf gebruik een extensie voor FF, en die beval me uitstekend.
En ik heb een site gevonden (misschien jullie ook) en die doe het ook heel goed.
Beide hebben mij nooit in de steek gelaten, doen goed werk (vertalen).


http://ctomer.com/

http://babelfish.altavista.com/


Ja sorry hoor, maar waarom veranderen, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. (wat al eerder is verteld, zie deze topic)
Ik weet niet of dit ermee bedoeld werd, maar ik wilde ff mijn mening kwijt.

Groetjes John.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik heb ook nee gestemd. Voor motivatie kan ik mij aansluiten bij Mudfoot en Nirwana.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

handige site trouwens, leuk dat Fries er ook bij staat, die heb ik ook het meest nodig :) (de andere talen die ik schrijf kan ik al goed genoed schrijven :)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Sipster schreef:(de andere talen die ik schrijf kan ik al goed genoed schrijven :)
genoed ?? Welke taal is dat? :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

dislekties afrikaans daar mot naturlik gnoeg staan ;)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
willyb-ut
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 augustus 2006, 20:40
    unknown unknown

Bericht door willyb-ut »

Sipster schreef:dislekties afrikaans daar mot naturlik gnoeg staan ;)
:) Mijn excuses ook altijd :)

Maar goed... besloten hier is om voortaan een icoontje voor firefox op te nemen binnenkort, dus weer een site erbij waar hij staat.

p.s. Spell check: Komt eraan, alleen voor 50 talen i.p.v. 1 zoals alle andere sites al aanbieden :) We hadden wat technische problemen met pspell tot heden voor zover ik begrijp waardoor het nog niet live is gegaan.

En die toolbar... tja... wij wilde het als zoekmachine laten instellen naast google bovenin, of dmv `v woord` in je adresbalk... plannen genoeg, maar stonden nog niet bovenaan de prio lijst.

Maar ja... hoe leg ik een simpele gebruiker uit dat hij een bookmark moet aanmaken ala:
http://www.woordenboek.eu/vertaling/frans/%s en v als keyword in moet vullen.
want voor zover bij mij bekend kan dat niet zoals in IE 7 (kuch) met een simpele link.
Plaats reactie