Er is weer een nieuwe browser genaamd Browsar

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Er is weer een nieuwe browser genaamd Browsar

Bericht door vulture »

Er is weer een nieuwe browser genaamd Browsar. Het programma is maar 264 K groot (klein dus :D ). Wat is er zo bijzonder aan deze browser? Deze browser laat geen digitale sporen achter. Cookies auto complete formulieren, geschiedenis en cache worden automatisch verwijderd. Deze browser is ontwikkeld door Ahmed. Dat is ook de man achter Freeserve de eerste gratis Internet Priovider uit engeland. Voorlopig is er alleen een Windows versie maar er wordt ook hard gewerkt aan een MAC en een Linux Versie. Als je je email achterlaat krijg je een bericht dat de MAC of Linux versie klaar is. :)

Website http://www.browzar.com/download/index.html
Bron http://www.security.nl/article/14312/1

Als er mensen zijn die deze browser uitgeprobeerd hebben wil je dan in dit topic je ervaringen bespreken. Daar kunnen anderen later ook weeer profijt van hebben. :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Is het weer niet zo'n uitbreiding voor internet explorer.Kan er weinig over vinden.Vandaar dat het iets langer duurt op linux voor hij klaar is. :)

Browzar for Windows

With Browzar you can search and surf the web without leaving any visible trace on the computer you are using.

System Requirements
Minimum requirement: Windows 98 Second Edition (SE): with Internet Explorer (IE) 5.5.? :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

Ctrl+Shift+Del = Prive gegevens opruimen... in FF
Dus we hebben helemaal geen andere browser nodig! :wink:
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Heb je het commentaar op Tweakers,net al eens gelezen?
Behalve dat er adware in zou zitten, ruimt het eigenlijk helemaal niet alles op!
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Update: De site Web3.0log heeft met een grote loep naar Browzar gekeken en geconstateerd dat het surfprogamma niet helemaal zo werkt als de ontwikkelaars beweren. Op de startpagina van Browzar is een zoekmachine opgenomen waarmee gezocht kan worden naar bepaalde termen. De gevonden zoekresultaten worden echter aangeboden en gelinkt via Overture, de pay-per-click search engine van Yahoo. Browzar is zowat niks anders dan een shell voor Internet Explorer zonder een cache en geschiedenis.

Why would I use Browzar?
Sometimes we need to view websites or search privately, especially if you share a computer. Browzar does not save any cache, history, cookies or use auto-complete and gives us the freedom to surf and search the internet in private simply, and with no fuss.
What happens if Browzar crashes whilst I’m using it?
Each time you run Browzar it places a simple text file on your computer which contains a date and time stamp of the precise moment your Browzar session began. Normally this file is deleted automatically when you close Browzar, but in the event of a crash this file remains on the computer. All you need to do is run Browzar again immediately after the crash and Browzar will clean up anything left over from the crash by checking the time and date stamp and removing everything after that that point. When you close Browzar the file is deleted. No information about websites you have visited during any Browzar session is ever stored in this file.
Bron http://tweakers.net/meuktracker/13469/B ... pdate.html
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

Met Firefox kan je gelukkig de zoekmachine kiezen die je wilt.
Wel leuk dat webwereld een paar dagen later ook een artikeltje schrijft over Browsar :D
PS :Er is denk ik wel behoefte aan een kleine standalone browser.
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Frownzar?! :shock:
http://www.webwereld.nl/articles/42692/ ... niet-.html
http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=60288&mxp=105
Daan7 schreef:PS :Er is denk ik wel behoefte aan een kleine standalone browser.
'Browzar' is natuurlijk allesbehalve een 'standalone' browser, eerder een soort IE-condoom met een spy/adware smaakje :D
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

En hoe zit het dan met Swiftfox? (geoptimaliseerde builds voor Linux).

Een en ander komt betrouwbaar over, maar ik ben niet zo snel met installeren van iets waar ik niet eerder van gehoord heb, of van een site die ik niet ken.

Desalniettemin oogt het betrouwbaar. Ze hebben ook een forum.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Update: ondertussen heb ik geprobeerd Swiftfox werkende te krijgen, maar:
'/usr/lib/swiftfox/swiftfox'
/usr/lib/swiftfox/swiftfox-bin: error while loading shared libraries: libpangocairo-1.0.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
Dus op zoek gegaan naar die bibliotheek, met veel moeite de juiste voor mijn Slackware gevonden. geinstalleerd, ldconfig gedraaid.

Vervolgens weer een missende bibliotheek:
usr/lib/swiftfox$ swiftfox
./swiftfox-bin: error while loading shared libraries: libcairo.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory
Die bibliotheek met nog meer moeite gevonden:

Vervolgens:
/usr/lib/swiftfox$ swiftfox
./swiftfox-bin: error while loading shared libraries: libstdc++.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
In het forum van Swiftfox zijn er mensen met dezelfde problemen, een oplossing wordt echter niet echt gegeven. Op http://getswiftfox.com/ staat verder volkomen geen documentatie, noch systeemeisen qua bibliothen en zo.

Conclusie: misschien wordt het ooit nog eens wat met Swiftfox, maar nu is het gewoon nog te knullig.

Gewoon té veel gedoe :x
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Er is een gerede kans dat dit een "Slackwareprobleem" is. Daar worden nu eenmaal niet alle dependencies mee geïnstalleerd. Even Google'en: ik denk dat je je GCC moet upgraden (bij mij is libstdc++.so.6: nl. wel aanwezig.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Misschien is Slackmatic wel iets?
Ik ga er zelf ook eens nader naar kijken. ;)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Er is een gerede kans dat dit een "Slackwareprobleem" is. Daar worden nu eenmaal niet alle dependencies mee geïnstalleerd. Even Google'en: ik denk dat je je GCC moet upgraden (bij mij is libstdc++.so.6: nl. wel aanwezig.
Ik heb een voor mij erg onmisbaar progamma (XnView) wat ook niet draait zonder libstdc++.so.6. Ik had die bibliotheek al lang geinstalleerd, ware het niet dat ik al een tijdje geleden op zoek was naar een oplossing, maar toen dit las (lees hele pagina, maar met name het laatste bericht). Ik wacht dus wel op Slackware 11 :wink:
adri schreef:Misschien is Slackmatic wel iets?
Ik ga er zelf ook eens nader naar kijken. ;)
Ik ben helemaal nog niet bezig met zelf packages bouwen,... T.z.t. misschien.

Ben nu vooraleerst m'n Slackware aan het ontdekken. Gebruik Windows haast niet meer, en wat ik (nu nog) niet kan missen qua een aantal Windows progamma's, draait vrijwel allemaal als een zonnetje onder Wine :D :D :D
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef:
adri schreef:Er is een gerede kans dat dit een "Slackwareprobleem" is. Daar worden nu eenmaal niet alle dependencies mee geïnstalleerd. Even Google'en: ik denk dat je je GCC moet upgraden (bij mij is libstdc++.so.6: nl. wel aanwezig.
Ik heb een voor mij erg onmisbaar progamma (XnView) wat ook niet draait zonder libstdc++.so.6. Ik had die bibliotheek al lang geinstalleerd, ware het niet dat ik al een tijdje geleden op zoek was naar een oplossing, maar toen dit las (lees hele pagina, maar met name het laatste bericht). Ik wacht dus wel op Slackware 11 :wink:
Die webpagina is uit 2004, ik denk dat ze toen op Slackware 9 zaten of zo. Inmiddels is er vast wel e.e.a. veranderd.
Maar ik heb er zelf ook eens mee van doen gehad (foutmelding over een dependencie die toch echt geïnstalleerd was), ik kan me niet meer herinneren wat toen de oplossing was... :oops:

Nou ja, Slackware 11 staat in de startblokken, zal nu echt niet lang meer duren, afgelopen zondag is rc 4 uitgekomen en dat schijnt al behoorlijk apart te zijn. :)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:
Manuel schreef:
adri schreef:Er is een gerede kans dat dit een "Slackwareprobleem" is. Daar worden nu eenmaal niet alle dependencies mee geïnstalleerd. Even Google'en: ik denk dat je je GCC moet upgraden (bij mij is libstdc++.so.6: nl. wel aanwezig.
Ik heb een voor mij erg onmisbaar progamma (XnView) wat ook niet draait zonder libstdc++.so.6. Ik had die bibliotheek al lang geinstalleerd, ware het niet dat ik al een tijdje geleden op zoek was naar een oplossing, maar toen dit las (lees hele pagina, maar met name het laatste bericht). Ik wacht dus wel op Slackware 11 :wink:
Die webpagina is uit 2004, ik denk dat ze toen op Slackware 9 zaten of zo. Inmiddels is er vast wel e.e.a. veranderd.
Aha uit 2004, daar heb ik helemaal niet op gelet...
adri schreef:Maar ik heb er zelf ook eens mee van doen gehad (foutmelding over een dependencie die toch echt geïnstalleerd was), ik kan me niet meer herinneren wat toen de oplossing was... :oops:
Ik kom er vanzelf t.z.t nog wel achter, het was ook niet van kritiek belang, in het geheel niet zelfs. Heb nog veel te leren voor ik op het niveau ben waar ik nu met Windows zit. Maar ja, daar heb ik ook 10 jaar over gedaan, dus met Slackware is dat ook niet in een weekje.
adri schreef:Nou ja, Slackware 11 staat in de startblokken, zal nu echt niet lang meer duren, afgelopen zondag is rc 4 uitgekomen en dat schijnt al behoorlijk apart te zijn. :)
Heb jij een link met wat er wezenlijk gaat veranderen ten opzichte van 10.2? Ik kan het niet zo makkelijk vinden.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef: Heb jij een link met wat er wezenlijk gaat veranderen ten opzichte van 10.2? Ik kan het niet zo makkelijk vinden.
Slackware changelog. :)
Plaats reactie