Ik ben Linux aan het installeren!!!

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Hmm hmm...

Beetje jammer en dan ook nog anoniem...
Als je ergens problemen mee hebt mag je dat ook wel wat directer doen.
En reclame voor wat? Mijn website? Laat me niet lachen...

Tis trouwens alleen dit forum waar ik dit in mn signature heb staan.
Mochten er meer mensen problemen mee hebben dan kun je dat gewoon melden (niet anoniem aub), dan haal ik het gewoon weg.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anonymous schreef:Nog een forum wat je voor de prijs van een paar felgekleurde kralen mag volschrijven met Arjan Menger wwwsourcecoders.nl.

Goedkopere reclame koop je nergens anders.
Misschien moet je als Anonymous eens echt gaan kijken wat er op die site van Arjan staat. Dan kom je niet veel verder dan de mededeling dat er nog weinig op die site te vinden is. Dat is dus niet echt wat je reclame maken noemt. Of je moet wel een hele slechte (of hele wanhopige) reclamemaker zijn.

Dan moeten de heren van ProMozilla ook de URL uit hun signature halen ? En ook zie die aan ThunderbirdNL meewerken ? Voorlopig komen hier voldoende moderators die echt wel weten hoe je een forum moet beheren. Als je denkt dat je een bericht hebt gevonden wat niet gepast is, mail het dan voor de zekerheid naar nieuws(at)mozbrowser.nl

Maar ga het alsjeblieft niet hier op het forum uitvechten met andere bezoekers. Daar is niemand bij gebaat....
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

nirwana schreef:
Dan moeten de heren van ProMozilla ook de URL uit hun signature halen ? En ook zie die aan ThunderbirdNL meewerken ?
ja maar..............ik wil juist reclame maken voor Thunderbird ;-)
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Mad Maks schreef:
nirwana schreef:
Dan moeten de heren van ProMozilla ook de URL uit hun signature halen ? En ook zie die aan ThunderbirdNL meewerken ?
ja maar..............ik wil juist reclame maken voor Thunderbird ;-)
Ik denk dat we dat voor dergelijke organisaties door de vingers moeten zien :lol:
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Mijn website wordt straks helemaal pro opensource ingericht...
Er worden wel commerciele diensten aan gekoppeld, maar dat zien we later wel :wink:
En ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat je veel hits zult krijgen door een link in je signature? Ik hou mn stats in de gaten :lol:
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Geen enkel probleem om je eigen website onder de aandacht te brengen :)
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik vind het hier trouwens wel netjes gaan...
Op sommige fora hebben ze gewoon enorme banners en dergelijke in hun signature staan.
Dat vind ik zelf wel te ver gaan, zo'n forum wordt er dan ook heel lelijk en onoverzichtelijk van.
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

De beste distro vind ik nog steeds www.mepis.org . Als je even zoekt kan je het gratis downloaden van de mirrors. Met 1 cd (een livecd) kun je het gewoon opstarten daarvanuit kun je het netjes binnen 30 min installeren. Nvidia drivers zitten en er al in en zelfs mijn 3com onboard lan die tot nu toe alleen werd ondersteund in suse werkte direct. Verder is ie gebaseerd op Debian unstable en je kunt dus alle pakketjes gebruiken van debian via aptget. Dat is niet zo bij knoppix.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Fergy schreef:De beste distro vind ik nog steeds www.mepis.org . Als je even zoekt kan je het gratis downloaden van de mirrors. Met 1 cd (een livecd) kun je het gewoon opstarten daarvanuit kun je het netjes binnen 30 min installeren. Nvidia drivers zitten en er al in en zelfs mijn 3com onboard lan die tot nu toe alleen werd ondersteund in suse werkte direct. Verder is ie gebaseerd op Debian unstable en je kunt dus alle pakketjes gebruiken van debian via aptget. Dat is niet zo bij knoppix.
Klinkt goed, ik zal er zeker even naar kijken.
Vooral 1 livecd met de optie om het for real te installeren spreekt me erg aan. FTP neem ik aan :P
Of hebben meerdere distro's dit?
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Werkt apt niet bij Knoppix, dat wist ik niet. Dat is inderdaad wel een groot nadeel. De meeste live-cds zoals PCLinuxOS, Knoppix en Morphix kan je ook met de live-cd op je hd laten installeren.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik zie dit onderwerp nu en heb zojuist de symplyMepis2004.04.iso gedownload en op een disk gebrand. Dit in de veronderstelling dat als ik dan met die disk opstart Mepis automatisch zo worden opgestart.... dat is blijkbaar niet zo. Wat moet ik nog meer doen.

Robby
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Robby schreef:Ik zie dit onderwerp nu en heb zojuist de symplyMepis2004.04.iso gedownload en op een disk gebrand. Dit in de veronderstelling dat als ik dan met die disk opstart Mepis automatisch zo worden opgestart.... dat is blijkbaar niet zo. Wat moet ik nog meer doen.
Hoe heb je dat gebrand? Toch niet gewoon op de cd-gebrand als een iso hoop ik... :?
ISO is een speciaal formaat. Meestal zit er een speciale optie (menu-item) in je brandprogramma om zulke ISO's te maken.

Het kan ook te maken hebben met je pc zelf. Sommige (oudere) pc's kunnen niet opstarten vanaf een cd-rom. Je kan dan een bootdisk aanmaken die eerst enkele programma's laadt en dan de cdrom laadt.

Het kan ook aan je BIOS liggen. Daar wordt bepaald wat eerst geladen wordt. Bij mij staat het momenteel op diskette - cdrom - hardeschijf. Als je de hardschijf eerst laadt, dan wordt de cdrom dus overgeslagen...
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Hoi BW,
Dat opstarten vanaf CD gaat met alle andere programma's goed (het is een nieuwe PC waarvan de BIOS ook goed staat ingesteld).
Toch niet gewoon op de cd-gebrand als een iso hoop ik... Confused
ISO is een speciaal formaat.
Oeps.... was dat erg dom? Ja dus. gewoon met Nero huppakee erop.
Meestal zit er een speciale optie (menu-item) in je brandprogramma om zulke ISO's te maken.
Hoe moet ik 'm dan branden? (er was maar weinig ruimte meer om er nog iets bij te zetten)

Groeten Robby
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

De ISO is een image van een cdrom. Bij bijv. Nero ga je een image branden, je selecteerd de ISO van mepis en dan ga je het simpelweg branden. (Let erop dat je niet simpelweg 1 ISO bestand op de schijf ziet staan)

Grote tip: gebruik een CDRW of koop een CDRW die kan je steeds opnieuw beschrijven als er iets mis gaat of als er een nieuwe versie van linux uitkomt. Ook zijn die dingen geweldig als backup.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ja ik wilde op een RW schrijven maar die was maar 650 groot en ik had 700 nodig...

Er staat inderdaad maar 1 iso bestand op de schijf... wat nu?
Plaats reactie